menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nachtelijke schranspartij

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

die er alleen maar wel kunnen bij varen, de slakken zijn gedecimeerd in en rond de bloempotten.
Gisterennacht bij het checken van mijn emails hoorden we hier een raar smakkend geluid op het terras,
mijn madam had snel ontdekt waar het vandaan kwam toen ze deze dikkerd ontdekte die zich tegoed aan het doen was aan slakken die zich op de bloempotten hadden vastgezet om niet te verzuipen na de zoveelste regenvlaag. . . Als het aan mij ligt mag hij elke nacht terugkomen

[afbeelding verwijderd niet-https]

Alain

vrijdag 6 juli 2007 - 05:28
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Zie ik er een tweede tegen de pot onderaan?

In dat geval zijn ze misschien aan het kussen ipv aan het eten!!!


Wat met onze fameuze blauwe slakkekorrels ,kunnen die gastjes daar tegen ?
vrijdag 6 juli 2007 - 05:33
AlainFSD

AlainFSD

potverdorie, je hebt zowaar gelijk,
vandaar dat raar geluid,
ik dacht al dat egels geen tafelmanieren hadden maar dat was dus een ander soort maaltijd

Alain
vrijdag 6 juli 2007 - 05:37
cactelders

Cactelders

Ondertussen eens ge-googled op " egels slakkenkorrels" en het ziet er niet fameus uit voor die diertjes hoor!!!
vrijdag 6 juli 2007 - 05:41
AlainFSD

AlainFSD

Zie ik er een tweede tegen de pot onderaan?

In dat geval zijn ze misschien aan het kussen ipv aan het eten!!!


Wat met onze fameuze blauwe slakkekorrels ,kunnen die gastjes daar tegen ?


Ik gebruik NOOIT slakkenkorrels Dirk.
vrijdag 6 juli 2007 - 05:42
cactelders

Cactelders

IKKE SPIJTIG GENOEG WEL !
vrijdag 6 juli 2007 - 05:44
Lungsey

Lungsey

IKKE SPIJTIG GENOEG WEL !



AAARRRGGGHHHHH

http://ecostylebvba.tsjil-projects.nl/scripts/cn_pagina.asp?t=1&o=0&p=88


Kleine moeite groot plezier, of hoe je dat ook zegt.

vrijdag 6 juli 2007 - 07:37
AlainFSD

AlainFSD

CITAAT:
">#666666;'>
IKKE SPIJTIG GENOEG WEL !



AAARRRGGGHHHHH

http://ecostylebvba.tsjil-projects.nl/scripts/cn_pagina.asp?t=1&o=0&p=88


Kleine moeite groot plezier, of hoe je dat ook zegt.



Allemaal goed en wel met uw reclamestrunt maar me dunkt dat het bericht dat ik halsstarrig weiger om eenieder anti-slakkenproduct te gebruiken niet is doorgedrongen, mijn vroegere buren weten wel beter

Alain
vrijdag 6 juli 2007 - 07:50
Lungsey

Lungsey

reclamestunt? pfff - ik heb er geen aandelen in. het is een tip, meer niet.
vrijdag 6 juli 2007 - 07:57
corrielat

Corrielat

Ik denk dat Lungsey alleen wilde waarschuwen, zo komt het bij mij over tenminste,

slakkenkorrels? weg ermee ik gebruik alleen bakjes bier!!!!!! moet je zien hoeveel er gevangen zijn en....... niet giftig wat te denken van andere beestjes die ook de korrels eten, niet giftig voor hen? laat me niet lachen, straks beweren de heren/dames die dat spul maken/verkopen nog dat het gezond is!!!!!!!

GIF IN DE NATUUR????????

BEZINT EER GE BEGINT

Na ons komen er hopelijk nog meer aardbewoners, en hoeven ze niet met zuurstofmaskers op hun gezicht te leven
vrijdag 6 juli 2007 - 15:55
corrielat

Corrielat

Hallo Willy,

Graag wil ik op jou bericht reageren, want ik voel me aangesproken,
Ik ben nogal wantrouwig wat (in de volksmond eco) aangeboden wordt, . Misschien is het zo dat het niet schadelijk is, maar ik ben bang van alles wat een vernietegende werking heeft op het leefmillieu. Aangezien ik niet goed in engelse taal ben zou ik U of iemand anders willen vragen of er ook een nederlandse/belgische site is waar ik informatie uit kan halen, en die mij kan overtuigen van het onschuld van dergelijke middelen, ik zou er heel dankbaar voor zijn, want ik zit ook niet te wachten op vraat of ziekte in mijn plantjes, daarom probeer ik alles handmatig te verwijderen zover dat in mijn vermogen ligt. Zo strooi ik nooit iets tegen mosvorming, dit gaat bij mij handmatig, veel werk ik weet het maar beter voor mijn gemoedsrust.
Daarom, alle informatie is welkom als het voor mij leesbaar is, bij voorbaad mijn dank.

P/s Wat slakken betreft, ik begin aardig door mijn voorraad bier te geraken.
vrijdag 6 juli 2007 - 18:49
corrielat

Corrielat

Hallo Willy,

Toch even nog snel reageren
Ik ben zoals je zegt groen, tenminste zoveel mogelijk, maar geen groentje wat leeftijd betreft, ik mag er al een 6 voorzetten. Ik heb ook het wollen sokken tijdperk hun intrede zien doen met alle flower power die daar bij hoort.Ik probeer, lees (probeer) om de natuur zo weinig mogelijk geweld aan te doen, zie mijn topics of reacties hier op het forum, Wat buurmannen/vrouwen betreft die kwistig met de gifspuit lopen te zwieren, vaak door mij gemeld hier op het forum, is mij een doorn in het oog, maar geen rede om te denken ach als zij het doen waarom ik niet?, nee nee nee dat weiger ik pertinent, ik heb me daar vroeger ook schuldig aan gemaakt hoor, maar gedane zaken nemen geen keer, en een mens kan altijd van zijn fouten leren en proberen om het goed te maken.
Wat schoonmaakmiddelen betreft? natuurlijk maak ik mij daar ook schuldig aan, zij het in mindere mate. Ik gebruik veelal groene (voor de belgen bruine) zeep, is toch ook niet schadelijk hoop ik? en in mijn toilletpot af en toe chloor, en weet dat dit schadelijk is, maar!!!! vanwege het millieu zo weinig mogenlijk. En natuurlijk kan ik op bepaalde punten aangesproken worden, maar ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik het millieu zo weinig mogelijk probeer te belasten.
Maar mijn eerste reactie was op het gebruik van slakkenkorrels en daardoor kwam ik op het gif, enz enz.
En omdat ik mij zorgen maak om wat er allemaal nog meer gebruikt wordt dan biologisch was deze reactie, als het een niet helpt pakt men eerder iets zwaarders en dat is mijn grote zorg,
En om te zeggen of ik wel heel strikt ben???? neeeeeeeee ik rook!!! en daar word ik ook op aangevallen, dus zo'n freaky ben ik echt niet hoor.
Groetjes van een oude groene
vrijdag 6 juli 2007 - 21:58
AlainFSD

AlainFSD

Jongens en meisjes,
rustig blijven, het is nooit mijn bedoeling geweest om hier een brandje te stichten, er staat een smiley achter mijn zinnetje waar ik het over een reclamestunt had, m.a.w. het was om te lachen, het gaat er al streng genoeg aan toe op deze aardkloot.
Even verklaren waarom ik probeer zo weinig mogelijk gifstoffen te gebruiken in mijn tuin -Ik heb twee poezen en probeer te vermijden dat die beesten met al dat spul in aanraking komen. En neen ik gebruik evenmin een ontmosser voor het gazon. Als je de bijsluiter leest van de meeste van die producten wordt een mens toch bang ?
Voor hen die mij al langer kennen (Willy, Luc enz) weten dat ik op een ander forum ooit het verhaal deed van een collega 'die verongelukt is' na een overdosis van een toenmalig gekend vergift dat in België verboden was maar net over de grens, in Sluis bij elke drogisterij vrij verkrijgbaar was. Sedertdien ga ik met de meeste omzichtigheid om met dingen die bedoeld zijn om andere wezens (slakken, insecten) dood te maken en gebruik het pas als ik echt geen andere oplossing weet.
Als deze werkwijze als neveneffect heeft dat egels komen sexen in mijn tuin, wel dan ben ik daar best tevreden over.
Als ik over mijn vroegere buren spreek dan bedoel ik dat ik de slakken in mijn tuin over de haag gooide en hij die gewoon teruggooide, alles in de beste vriendschap en zonder kwade bijbedoelingen. Ben ik gek, hoogst waarschijnlijk wel, maar verder volstrekt ongevaarlijk

groetjes vanuit een winderig Oostende,

Alainfsd
zaterdag 7 juli 2007 - 03:57
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Alainfsd,

Of jij gek bent weet ik niet, en van mij is het bij de psychiater nog niet officieel bevestigd, wat ik wel weet is dat ik het niet GEK vindt als je een heel klein beetje net als ik de natuur probeert te sparen en niet te kwistig met allerlei middeltjes rondzwaait, dat anderen daar geen probleem mee hebben is niet aan mij om daar over te oordelen, ga zo door aub, en wie weet zal later blijken wie er gelijk heeft, en dat vuurtje wat er opgelaaid is, dat dooft tzt wel weer,
groetjes uit een koud en winderig brabant,nl.
zaterdag 7 juli 2007 - 05:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon