menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ne grote mens

Ga naar meest recente reactie

Lucl

Lucl

Het voordeel van wat groter(ni mooier) te zijn dan jan modaal is dat ge rustig de planten op de hogere tabletten kunt bekijken.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 21 juni 2007 - 01:05
Plantadvies

Plantadvies

hahaha en beter ruiken.
donderdag 21 juni 2007 - 03:01
stekeltje

Stekeltje

zou het met zijn goesting zijn hetgeen hij daar ziet?
ik moet daarvoor elke keer de ladder op
donderdag 21 juni 2007 - 05:52
Pirex

Pirex

Ja, als je groot geschapen bent, kan je alles wat beter (behalve misschien volle-grond-aardbeien plukken).
Paul
donderdag 21 juni 2007 - 05:56
Tim

Tekst aangepast

Tim

Groot geschapen??? U weet meer dan de rest
donderdag 21 juni 2007 - 06:26
Alain1

Alain1

Groot geschapen??? U weet meer dan de rest


We zullen maar niet spreken over zijn "lasso"
donderdag 21 juni 2007 - 06:42
AlainFSD

Tekst aangepast

AlainFSD

Blijkbaar wel hé, groot geschapen ?
LOL
Ik heb me hier dagen het hoofd zitten bereken om een systeem te vinden om enkele rekken te monteren 'op grote hoogte' in mijn nieuwe serre en het probleem was dat ik geen schroeven vond met een parallelogramvormige kop die in het serre profiel passen, heb ze dan maar zelf in die vorm geslepen en 'k ben content van het resultaat, alleen moet mij nu dus ook nog eens een trap aanschaffen als Sonja eens langs mocht willen komen

greetz,

alain
donderdag 21 juni 2007 - 06:44
Alain1

Alain1

Die ruitvormige kop schroeven worden wel degelijk verkocht maar uit ondervinding breken die vlug af als je teveel kracht steekt (Al schroeven?? of andere legering?)
Ik heb ook , wat is het nu zes of acht kantige kopshroeven gebruikt maar heb eerst een gat geboord in de onderkant van het Al-profiel en dan ken je ze zo naar boven schuiven.
donderdag 21 juni 2007 - 06:58
AlainFSD

AlainFSD

heb dat met die opening onderaan ook geprobeerd, maar dat lukte niet zo goed vanwege de zeer smalle profielschede. Ik heb verzinkte stalen schroeven van De Gamma gebruikt en die afgeslepen tot op de nodige grootte.
rek is 40 cm breed en 506 cm lang en 'draagt' op zes industrieleggers (dire schroeven per legger). Heb als test daarna emmers gevuld met water op dat rek gezet en het blijkt te houden.
Inmiddels staan de melo's en de euphorbia's er mooi uit de weg en in volle zon. ik hoop maar dat er met de tijd geen metaalmoeheid optreedt en de boel alsnog naar beneden dondert ?

Alain
donderdag 21 juni 2007 - 07:43
Alain1

Alain1

Metaalmoeheid ... daar denk ik gewoon niet aan ... anders slaap ik helemaal niet meer.
vrijdag 22 juni 2007 - 04:03
Pirex

Pirex

Hamerkopboutjes van M6 zijn ook te koop in inox!
Geen enkel probleem toch.
Paul
vrijdag 22 juni 2007 - 06:14
AlainFSD

AlainFSD

Hamerkopboutjes van M6 zijn ook te koop in inox!
Geen enkel probleem toch.
Paul


M6 ?
De Britse spionagedienst ?
Wat bedoel je met M6 Paul ?

Alain
zaterdag 23 juni 2007 - 23:39
AlainFSD

AlainFSD

metaalmoeheid ?? 't zou mij verbazen dat die optreedt bij metalen delen die niet bewegen terwijl ze onder "druk" staan .. tenzij je in een continue aarbevingsgebied woont ?
Ik zou eerder bang zijn van galvanische corrosie ttz chemische corrosie die optreedt als twee verschillende metalen in een vochtige omgeving met mekaar in aanraking komen .. (electrisch verwarmde boilers hadden daarvoor destijds altijd een "dummy" magnesium electrode .. die loste dan eerst op !)


Da's een hele geruststelling Willy,
de rest lees ik morgen wel, moet gaan werken,

cu

Alain
zaterdag 23 juni 2007 - 23:40
Pirex

Pirex


Wat bedoel je met M6 Paul ?

Alain


Hiermee wordt bedoeld: metrische (schroef)draad van 6 mm; de meest gangbare maat voor schroefverbindingen bij hobbyserres; dus het steeltje van de boutjes is 6 mm in diameter, en de breedte van de hamerkopbout zal dan ook zo'n 6 mm zijn; idem voor de breedte van de sleuf in het (aluminium)glasprofiel: toch heel wat zagen, vijlen en/of slijpen om van een gewoon boutje met zeskantkop met sleutelwijdte 10 mm een hamerkopbout te maken.
Maar nood vijlt wet, juist?
Paul
zondag 24 juni 2007 - 06:44
AlainFSD

AlainFSD

Dank je voor de info, Paul;
Het is inderdaad heel wat werk maar tot mijn verbazing is dit een bevredigend werkje, verstand op nul, en dan maar vijlen en schaven tot je de juiste maat verkrijgt.

Blij dat de site weer online is, begon al afkickverschijnselen te krijgen na twee dagen serverproblemen

Alain
dinsdag 26 juni 2007 - 07:48
stekeltje

Stekeltje

denk dat er zo nog waren
dinsdag 26 juni 2007 - 08:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon