menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boek van reppenhagen

Ga naar meest recente reactie

stekeltje

Stekeltje

in het boek van Reppenhagen blz:356 staat een index, maar ik kan de verwijzing naar de volgense Duitse zin niet vinden, de vertaalmachine deugt hiervoor ook niet
het gaat over de getallen die tussen haakjes staan, maar waar vind ik die in het boek?
die seitenziffern der systematischen aufstelling stehen in klammern
zaterdag 2 juni 2007 - 01:20
AndreV

AndreV

Voor zover ik het begrijp, zijn de getallen tussen de haakjes de pagina nrs waarnaar ze verwijzen,ja toch?
zaterdag 2 juni 2007 - 01:39
stekeltje

Stekeltje

Voor zover ik het begrijp, zijn de getallen tussen de haakjes de pagina nrs waarnaar ze verwijzen,ja toch?

neen, dat zijn ze niet, de paginas staan ernaast vermeld
zaterdag 2 juni 2007 - 01:47
Pirex

Pirex

Sonjaatje,
Reppenhagen bedoelt: tussen haakjes staat de bladzijde waar je de de betreffende naam kan vinden in de systematiek, ofte de indeling in secties, groepen, enz. dus vooraan in het boek, vanaf p. 15.
Maar het heeft geen zin om op de man te schieten: hij is als enkele jaren dood en begraven.
Paul

zaterdag 2 juni 2007 - 07:11
AlainFSD

AlainFSD

Oooohhh ?

Zoals iedereen weet ken ik niets van tettencactussen ('k ben er ook nog trots op )
Maar omdat het wereldje vrij klein is, is het toch even slikken om te
vernemen dat Reppenhagen 'al enkele jaren dood en begraven' is .
Kun je iets meer vertellen over de omstandigheden van zijn dood ?
Datum, plaats, oorzaak ?

Alain

zaterdag 2 juni 2007 - 07:25
Pirex

Tekst aangepast

Pirex

Hij is gestorven toen hij de eerste keer het boek van Pilbeam over Mammillaria's inkeek.
(Inside joke, alleen voor zij die iets kennen over tettencactussen!)
Serieus nu: details ken ik niet, maar er is ooit een 'In memoriam' verschenen in het tijdschrijft van de Arbeitskreis fur Mammillarienfreunde. en meestal verschijnt zoiets pas na het overlijden van de besproken persoon, juist?
Ik kan mij niet meer precies herinneren wanneer; dat vraagt een beetje zoekwerk; mijn geheugen laat zich niet zo snel vervangen en/of uitbreiden als dat van een computer.
Paul
Gelukkig kunnen we goochelen: http://www.iosweb.org/history.html leert ons dat hij gestorven is op 12-11-1996.

zaterdag 2 juni 2007 - 07:51
AlainFSD

AlainFSD

Hij is gestorven toen hij de eerste keer het boek van Pilbeam over Mammillaria's inkeek.
(Inside joke, alleen voor zij die iets kennen over tettencactussen!)
Serieus nu: details ken ik niet, maar er is ooit een 'In memoriam' verschenen in het tijdschrijft van de Arbeitskreis fur Mammillarienfreunde. en meestal verschijnt zoiets pas na het overlijden van de besproken persoon, juist?
Ik kan mij niet meer precies herinneren wanneer; dat vraagt een beetje zoekwerk; mijn geheugen laat zich niet zo snel vervangen en/of uitbreiden als dat van een computer.
Paul
Gelukkig kunnen we goochelen: http://www.iosweb.org/history.html leert ons dat hij gestorven is op 12-11-1996.



Ik snap het verhaal wel hoor Pyrex, zou je het erg vinden om toch even na te kijken wanneer Reppenhagen precies stierf ? Het betreft hier immers één v/d heel grote mijnheren, nietwaar ?

Wie zei ook weer tijdens de reis dat Mamms cactussen voor Jannetten zouden zijn ? Alhoewel ik een minimum respect probeer aan de deur te legggen blijf ik het moeilijk hebben met deze ... vrienden, vrienden van de poëzie, probeer jullie hobby na dit abrupte einde op de natuur te enten ))

Alain
fsd
zaterdag 2 juni 2007 - 08:15
stekeltje

Stekeltje

Sonjaatje,
Reppenhagen bedoelt: tussen haakjes staat de bladzijde waar je de de betreffende naam kan vinden in de systematiek, ofte de indeling in secties, groepen, enz. dus vooraan in het boek, vanaf p. 15.
Maar het heeft geen zin om op de man te schieten: hij is als enkele jaren dood en begraven.
Paul


dat helpt dus niks vooruit ivm een plantbeschrijving
zondag 3 juni 2007 - 14:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon