menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantjes van de forumuitstap

Ga naar meest recente reactie

kurt

Kurt

Beste Tim,

Goed systeem met die foto's, zeer overzichtelijk en toch ook in grotere versie te bekijken.

In elk geval is ook uw collectie blijkbaar weer goed aangegroeid.

Zelfs als cactusleek moet ik toegeven dat er schone (=mooie) exemplaren tussen zitten.

Mvg,
Kurt
maandag 28 mei 2007 - 05:42
kurt

Tekst aangepast

Kurt

Tim,
Mijn excuses. Blijkbaar had je het probleempje met de afbeeldingen inmiddels ook gemerkt en zaten we tegelijkertijd te bronselen (=klungelen) Vooral ik

Mvg,
Kurt
maandag 28 mei 2007 - 06:13
mjohanna

Tekst aangepast

Mjohanna

Beste Tim,

Goed systeem met die foto's, zeer overzichtelijk en toch ook in grotere versie te bekijken.

In elk geval is ook uw collectie blijkbaar weer goed aangegroeid.

Zelfs als cactusleek moet ik toegeven dat er schone (=mooie) exemplaren tussen zitten.

Mvg,
Kurt


Ik zag om 11uur kleine fototjes waar ik niks mee kon, En nu zelfs dat niet meer alleen domme blokjes!!
Hoezo goed systeem?
Groet Marian Ned.Limb
5 min. later! te vroeg gekakeld! Nu zie ik alle foto's prima
maandag 28 mei 2007 - 06:14
Tim

Tim

Ja Willy, ze zijn inderdaad aan mijn vingerkes blijven hangen de ************
Ik ben sinds gisteren al een paar keer serieus in mijn pollen gebeten door die nieuw plantjes.

Met Francois heb ik niet gesproken, dankzij mijn vriendin die mij op het moment dat ik hem zag, naar de Crassulas sleurde...
maandag 28 mei 2007 - 06:15
Tim

Tim

Tim,
Mijn excuses. Blijkbaar had je het probleempje met de foto's inmiddels ook gemerkt...


Inderdaad Kurt. Ik had een foutje gemaakt. Mijn excuses
maandag 28 mei 2007 - 06:17
Dany

Dany

Tim, veel succes en plezier met je nieuwe aankopen. Ik kan goed begrijpen dat je je hebt ingehouden als je vriendin er zo invliegt.
maandag 28 mei 2007 - 06:22
Ferdinand

Ferdinand

Hallo, Tim.
Blijf je vriendin overtuigen. Ze is een groooooooot planten liefhebber. Na enkele jaren van een goede samenwerking kunnen jullie een mooie colectie opbouwen.
Proficiat voor juillie inzet.
Fernand
maandag 28 mei 2007 - 07:37
maurice2

Maurice2

hallo tim

goede aankoop gedaan op de uitstap. Welke thelocactus is dat op die foto voor die uebelmanniana,ziet er eder een ferocactus uit.Wel prachtige plantjesen doe zo maar verder ,de serre zal rap vol staan.

Maurice2
maandag 28 mei 2007 - 14:17
Tim

Tim

hallo tim

goede aankoop gedaan op de uitstap. Welke thelocactus is dat op die foto voor die uebelmanniana,ziet er eder een ferocactus uit.Wel prachtige plantjesen doe zo maar verder ,de serre zal rap vol staan.

Maurice2


Volgens het label is dat een Thelocactus bicolor ssp flavidispinus. Volgens desert-tropicals een synoniem van Ferocactus bicolor var. flavidispinus
http://www.desert-tropicals.com/Plants/Cactaceae/Thelocactus_flavidispinus.html

Ik zit hier ook met een plantje, Echinocactus macdowelii. Maar is het nu Echinocactus, Echinomastus, Neolloydia of Thelocactus macdowelii??? Het zouden allemaal synoniemen zijn.
maandag 28 mei 2007 - 18:20
Dany

Dany

Volgens mij komt hij het meest voor als Thelocactus mac Dowelii, die heeft prachtige bloemen
maandag 28 mei 2007 - 18:38
maurice2

Tekst aangepast

Maurice2

tim

thelo bicolor var. flavidispinus heeft normaal tot 20 randdoorns en 1 middendoorn zoals u kunt zien op de site van tropical desert.De plant die u gekocht heb heeft zoveel randdoorns niet.Daarom zou de naam wel eens verkeerd kunnen zijn Anders eens kijken in het boek van john Pilbeam over thelocactussen.


[afbeelding verwijderd niet-https]
hier foto van thelo bicolor var. flavidispinus

Maurice2
maandag 28 mei 2007 - 20:27
stekeltje

Stekeltje

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 28 mei 2007 - 21:36
Tim

Tim

Dat is inderdaad een heel ander plantje.
Ik zal eens op zoek gaan naar de echte naam van mijn plantje.
maandag 28 mei 2007 - 22:57
Tim

Tim

Thank you sir, that is good to know.



maandag 28 mei 2007 - 23:53
Tim

Tekst aangepast

Tim

tim

thelo bicolor var. flavidispinus heeft normaal tot 20 randdoorns en 1 middendoorn zoals u kunt zien op de site van tropical desert.De plant die u gekocht heb heeft zoveel randdoorns niet.Daarom zou de naam wel eens verkeerd kunnen zijn Anders eens kijken in het boek van john Pilbeam over thelocactussen.

Maurice2


Ik denk dat ik het label zal moeten veranderen in Ferocactus pilosus f. pringlei
] http://www.miles2go.com/images/7059.jpg
dinsdag 29 mei 2007 - 01:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon