menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Little n large

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

Wie herinnert zich het komische duo niet uit de jaren 70 op de Britse tv, ewel, in dit geval gaat het dus enkel over little, de kleintjes maakten het verschil vandaag gezien ze vandaag enthousiast zijn gaan bloeien, enkele voorbeelden :

Rebutia orurensis :

[afbeelding verwijderd niet-https]

Voor zij die hem gekend hebben, dit is er eentje van de laatste zaadlijst van Dirk Vanbiervliet uit 2002, we hebben dikwijls gediscusieerd over de naamgeving van zijn planten maar Dirk was zo mogelijk nog koppiger dan ikzelf. Westvlamingen zijn zo mogelijk nog moeilijker mensen dan de doorsnee Vlaming.

Dus hier is Turbinicarpus schmiedickeanus ssp. dickensoiae

[afbeelding verwijderd niet-https]

Tenslotte nog deze : na een vermoeiende zoektocht naar Melocactussen op Cuba was ik deze zo beu gezien dat ik besloot om eens enkele zaden te bestellen van planten die ik normaal nooit zou hebben besteld en dit hier is het gevolg daarvan : Escobaria minima van de Uhlig zaadlijst uit 2003 die vandaag zijn allereerste bloem opende op zijn/haar eigenste verjaardag. Plantje is amper één cm hoog en blijkbaar in bloedvorm :

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes,

Alain
donderdag 24 mei 2007 - 07:18
stekeltje

Stekeltje

moar vent toch,mooi resultaat
trouwens, ik heb zaterdag Dirk nog gezien op de beurs van Grussonia
donderdag 24 mei 2007 - 07:26
AlainFSD

AlainFSD

moar vent toch,mooi resultaat
trouwens, ik heb zaterdag Dirk nog gezien op de beurs van Grussonia


Dat is groot nieuws, vertel, alléé op de bus dan, zaterdag

FSD
donderdag 24 mei 2007 - 07:44
stekeltje

Stekeltje

CITAAT:
">#666666;'>
moar vent toch,mooi resultaat
trouwens, ik heb zaterdag Dirk nog gezien op de beurs van Grussonia


Dat is groot nieuws, vertel, alléé op de bus dan, zaterdag

FSD

okè zaterdag
donderdag 24 mei 2007 - 08:15
Tim

Tim

leuke planten Alain .. die fotos zijn toch niet gemaakt met je D200 he ??

(H1 ??)


Aan de exif te zien die ik uit de foto haal, zijn ze gemaakt met de H2.
donderdag 24 mei 2007 - 19:34
AlainFSD

AlainFSD

leuke planten Alain .. die fotos zijn toch niet gemaakt met je D200 he ??

(H1 ??)


Nope,
de D200 is eindelijk in de ziekenboeg (?).
Mijn madam heeft in Antwerpen een collega die ook nog eens semi-pro fotograaf is.
Die man heeft mij aangeboden om een volledige check-up uit te voeren in een foto
labo voor 35 Euro, sensor kuisen incluis. Ik wou zijn 'credebility' testen door die
D200 mee te geven in een fotodraagtas 'wat een woord' zonder meer. Mijn madam kreeg bij
afgifte een ellenlange tirade te horen dat het een echte schande was om de lensdop
niet op te zetten bij zo een schitterend toestel. Bij mij krijgt hij alvast een bonuspunt
qua geloofwaardigheid
Nu nog wachten op het resultaat van zijn werk.

Alain
vrijdag 25 mei 2007 - 05:14
Ferdinand

Ferdinand

Alain FSD,
Ik heb plantjes staan van amper 8 mm doormeter en bloeien ook, hoe ze het doen is me een vraag. Doch ze doen het .
Fernand
vrijdag 25 mei 2007 - 06:06
AlainFSD

AlainFSD

Alain FSD,
Ik heb plantjes staan van amper 8 mm doormeter en bloeien ook, hoe ze het doen is me een vraag. Doch ze doen het .
Fernand


Fernand, dat is toch schitterend om te zien waar dit grut de energie uithaalt om bloempjes te produceren die groter zijn dan het eigenlijke miniscule plantje zelf.

Alain
vrijdag 25 mei 2007 - 06:12
Ferdinand

Ferdinand

Alain FSD,
Inderdaad U heeft groot gelijk, Ik begrijp het ook niet. maar het is nog zo.daarbij die bij mij staan dan nog in een verspeen plaat, zodus zeer weinig aarde en voedsel.
Fernand
vrijdag 25 mei 2007 - 06:23
Ferdinand

Ferdinand

Sonja,
Zou het bij Dirk terug beginnen jeuken om opnieuw te beginnen. Was zijn madam mee?
Dit is een goed ogenblik om opnieuw te starten. En het was toch een grote goede liefhebber, of niet soms.
Fernand
vrijdag 25 mei 2007 - 06:26
AlainFSD

AlainFSD

Sonja,
Zou het bij Dirk terug beginnen jeuken om opnieuw te beginnen. Was zijn madam mee?
Dit is een goed ogenblik om opnieuw te starten. En het was toch een grote goede liefhebber, of niet soms.
Fernand


Wat mij betreft wens ik hem ultra korte armpjes en een bos vol jeuk
Kwestie van nog eens treffelijk te kunnen discussieren, woont hij nog in Knokke ?

Alain
vrijdag 25 mei 2007 - 06:57
stekeltje

Stekeltje

CITAAT:
">#666666;'>
Sonja,
Zou het bij Dirk terug beginnen jeuken om opnieuw te beginnen. Was zijn madam mee?
Dit is een goed ogenblik om opnieuw te starten. En het was toch een grote goede liefhebber, of niet soms.
Fernand


Wat mij betreft wens ik hem ultra korte armpjes en een bos vol jeuk
Kwestie van nog eens treffelijk te kunnen discussieren, woont hij nog in Knokke ?

Alain

neen, in dehaan
vrijdag 25 mei 2007 - 07:58
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

Sonja,
Zou het bij Dirk terug beginnen jeuken om opnieuw te beginnen. Was zijn madam mee?
Dit is een goed ogenblik om opnieuw te starten. En het was toch een grote goede liefhebber, of niet soms.
Fernand

zeker Fernand maar heel raar, geen cactusjeuk bij Dirk
vrijdag 25 mei 2007 - 08:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon