menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloempotjes

Ga naar meest recente reactie

AshaiRey

AshaiRey

Ik ben al een tijdje op zoek naar bloempotjes van 5 cm. In Houten niets te vinden dus er zat niet anders op om dan toch een keertje naar Intratuin te fietsen.
Ik moest eerst nog ergens anders heen dus een km of 25 gefietst. Maar toen ik bij Intratuin aankwam geen bloempotjes . Ze kunnen ze niet meer los bestellen en krijgen alleen mix doosjes binnen en is afwachten wat er binnenkomt. Maar ik had toch nog wat aan het fietstochtje, de verkopen wist me te vertellen dat er een boerenbondwinkel (een soort groothandel) of een bedrijventerrein zit waar ik s' morgens door heen was gefietst.
Omdat ik geen zit had om nog een stuk te fietsen (en misschien voor niets) ben ik eerst maar eens gaan bellen. Eerst gevraagd of ze ook aan particulieren verkopen (ja ) en toen of ze bloempotje verkopen van 5 cm. Natuurlijk wil ik ronde of vierkante. Of 5.5 cm of 6 cm. Ik helemaal gelukkig. Maandag na me werk toch weer op de fiets stappen en eens gaan kijken wat ze allemaal hebben.
Ik weet dat je ze ook via internet kan bestellen maar ik vind het toch altijd makkelijk dat ik ze kan kopen als ik ze nodig heb. Alleen jammer dat het niet morgen kan. Op zaterdag zijn ze gesloten.
zaterdag 21 april 2007 - 03:51
cactelders

Cactelders

Moest ik U zijn dan zou ik alvast voor de deur gaan posten om maandag als eerste bediend te zijn !
zaterdag 21 april 2007 - 05:29
stekeltje

Stekeltje

en hier vliegen de pottekes langs mijn oren
zaterdag 21 april 2007 - 05:47
AshaiRey

AshaiRey

Moest ik U zijn dan zou ik alvast voor de deur gaan posten om maandag als eerste bediend te zijn !


Dat vind mijn chef denk ik niet leuk

zaterdag 21 april 2007 - 05:57
AshaiRey

AshaiRey

en hier vliegen de pottekes langs mijn oren


Misschien moet ik naar België verhuizen.
zaterdag 21 april 2007 - 05:58
stekeltje

Stekeltje

CITAAT:
">#666666;'>
en hier vliegen de pottekes langs mijn oren


Misschien moet ik naar België verhuizen.

geen slecht idee
zaterdag 21 april 2007 - 06:33
Lucia

Lucia

Plastic potjes is hier ook wel eens een probleem, van 5 cm dan. Maar als je dan zelf tuinplantjes gaat kopen. Krijg je ze voor niets er bij. en nog wel vierkanten ook. Losse vierkante heb ik nog nooit gezien. En een boerenbond winkel zou ik hier niet weten te vinden.
zaterdag 21 april 2007 - 06:41
stekeltje

Stekeltje

Plastic potjes is hier ook wel eens een probleem, van 5 cm dan. Maar als je dan zelf tuinplantjes gaat kopen. Krijg je ze voor niets er bij. en nog wel vierkanten ook. Losse vierkante heb ik nog nooit gezien. En een boerenbond winkel zou ik hier niet weten te vinden.

op naar Belgie, dames
zaterdag 21 april 2007 - 06:44
Pirex

Pirex

Hele hela, geen racisme!
Hier zijn geen boerenbondwinkels meer, want er zijn geen boeren meer; alleen nog agrarische zelfstandige beschermers der natuur.
zaterdag 21 april 2007 - 07:03
Lucia

Tekst aangepast

Lucia

Ja maar ook die heb ik nog nooit van die vierkante bloempotjes zien verkopen
zaterdag 21 april 2007 - 07:22
AshaiRey

AshaiRey

Ik zit aan de ene kant dicht bij de grote stad (Utrecht), 8 min. met de trein. Maar ik zit ook dicht bij de weilanden en dus bij de boeren. Ik ruik ze ook regelmatig. Laats waren ze weer aan het gieren.
Maar deze winkel is schijnbaar een groothandel die ook aan particulieren verkoopt. Hij zit ook op een bedrijven terrein. Ik vind het daar ook nooit fijn op te fietsen want ik vind me zelf altijd zeer klein naarst die grote vrachtwagens. Maar ik ga maar eens bekijken wat hij heeft.
zondag 22 april 2007 - 02:43
AshaiRey

AshaiRey

op naar Belgie, dames


Als ik af en toe jullie tuinen ziet zou je het bijna doen. Daar kan mijn tuintje niet tegen op.
zondag 22 april 2007 - 02:45
corrielat

Corrielat

Hebben ze in Belgie niet genoeg hollanders???? ik dacht niet dat ze het allemaal leuk vinden, als de hollanders binnen blijven stromen, ik zou het doen voor de frietjes en de belgische mayonaise, maar om daar voor te verhuizen????
zondag 22 april 2007 - 02:50
AshaiRey

AshaiRey

Vandaag weer op jacht geweest voor kleine bloempotjes. Gisteren lukte het toch niet naar de groothandel toe te gaan omdat de tandarts weer eens uitliep maar vandaag toch gelukt.
Met mijn fietsje tussen de grote vrachtwagens. Ik verwachte een groot magazijn maar dat viel tegen.
Maar ze hadden voor mij kleine bloempotjes. Niet die van vijf cm. maar die van 6 cm en dan de zwarte. Daar was ik al zeer tevreden mee. De andere kon wel besteld worden. Ik had geluk dat de doos open was daarom mocht ik wat potjes er uit halen. Want normaal wordt natuurlijk alleen hele dozen verkocht. 5000 á 6000 potjes in een doos. . Een beetje te veel voor mij. Ik heb een stapel gepakt en dat waren 70 potjes.
En weet je wat ik kwijt was. € 1,80 . Dat was schrikken maar dan in het goede zin.
Alleen spijt dat ik niet nog meer in heb geslagen. Met al dat zaaien misschien wel nodig. Ik stuur mijn man wel. Kan hij gelijk grondstoffen kopen voor zijn aquarium .
woensdag 25 april 2007 - 04:28
Pieter

Pieter

Oei, maar 70 potjes gekocht? Binnenkort moet je weer teruggaan naar die winkel
woensdag 25 april 2007 - 04:32
AshaiRey

AshaiRey

Oei, maar 70 potjes gekocht? Binnenkort moet je weer teruggaan naar die winkel


Toen ik op de terug weg was had ik al spijt. Johan zie ik vandaag niet maar ik heb hem al gebeld voor als hij daar naar toe gaat. Kan hij voor mij inslaan.
woensdag 25 april 2007 - 04:41
Alain1

Alain1

hahaaaaaaaaa, we hebben een leverancier gevonden om goedkope "vierkante" potjes te kopen.
woensdag 25 april 2007 - 06:26
garene

Garene

AshayRey,
Als je mij van die kleine potjes wil bevrijden geef me dan je adres en ik stuur ze per post.
Pasop, het zijn wel de ronde, hé.
Groetjes
woensdag 25 april 2007 - 16:11
AshaiRey

AshaiRey

Dat ze rond zijn dat maakt me niet uit, als ze maar klein zijn. Ik heb bij de groothandel nou ook ronde potjes gekocht. De vierkante waren niet op voorraad maar konden wel besteld worden. Maar dan moet ik een hele doos afnemen. . Daar gaan we natuurlijk niet aan beginnen. Vijf of zes duiszend potjes in een doos (de woorden van de verkoper) is me toch te veel. Schijnbaar licht aan de verkoper die je hebt of de potjes los mag mee nemen. Gisteren getroffen, daarom spijt dat ik nog wat meer had mee genomen.
woensdag 25 april 2007 - 23:14
garene

Garene

OK dan, stuur een pm met je adres en ze komen met de postbode.
donderdag 26 april 2007 - 19:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon