menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Inventarisatie

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Hallo allemaal,

Bestaat er een soort inventarisatiesysteem waarop men eerder besproken onderwerpen gemakkelijk zou kunnen terug vinden zonder alle voorgaande topics te moeten openen om te zien wat "er in zit".
Zo ja, wie zou dat kunnen beheren, op welke manier ? Dit zou ook inhouden dat iedere nieuwe topic een duidelijke titel zou moeten krijgen die slaat op de inhoud bvb Aloëproblemen....Grondsamenstellingen etc en niet zoiets "Kijk nu ne keer" o.i.d.
Zoals eerder al opgemerkt zijn er al eens onderwerpen aan bod gekomen die in 't verleden al eens uitvoerig uit de doeken werden gedaan.

Groeten van

de P.

zaterdag 21 april 2007 - 03:33
Pieter

Pieter

Een dergelijke zoekfunctie is al aanwezig hoor op dit forum. Gewoon op de zoekknop drukken en dan een zoekterm invullen. Dan krijg je alle topics waarin dat woord werd gebruikt. Bijvoorbeeld zoek je iets over wortelrot dan tik je dat daar in en zie je al snel als daar ooit al eens iets nuttigs over geschreven geweest is.
En een goeie topictitel is inderdaad ook een vereiste. Die 'kijk eens hier' is goed om bv een mooie foto te tonen, maar als het over een echt inhoudelijk iets gaat zouden we er inderdaad moeten op letten om al een goeie titel te hebben.
zaterdag 21 april 2007 - 03:54
mjohanna

Mjohanna

Ik zou ook graag hebben dat je niet alleen het laatst geschreven bericht van iemand terug kunt halen, maar, alle berichten van de zelfde persoon.
Nu weet ik soms dat iemand het al ergens over gehad heeft maar kan ik zijn bericht ook niet terug vinden als ik de aanhef van 'n topic niet meer weet.
Op een ander forum wat eigenlijk bijna dezelfde opzet heeft kan ik dat nl. wel.
B.v; laatste bericht Marian of; alle berichten Marian

Zou dat hier ook gaan?

Groet Marian Ned. Limb.
zaterdag 21 april 2007 - 04:43
stekeltje

Stekeltje

tijp eens en naam in met de zoeken-knop, je zal zien hoeveel er al boven komt
zaterdag 21 april 2007 - 05:10
Lucia

Tekst aangepast

Lucia

Ja maar als je bv zaaien in typt. ( ik zit dan in de afdeling cactussen en vetplanten), dan krijg in van het hele forum tuinadvies alles over zaaien binnen. Dus ook van afrikaantjes enzo. En niet alleen van de cactussen en vetplanten zo als ik zou verwachten. Of ben ik nu verwend. Je moet al bv lithops zaaien in typen. en dan komen er 2 naar boven drijven. Terwijl er veel meer over geschreven is.
zaterdag 21 april 2007 - 06:25
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

Ja maar als je bv zaaien in typt. ( ik zit dan in de afdeling cactussen en vetplanten), dan krijg in van het hele forum tuinadvies alles over zaaien binnen. Dus ook van afrikaantjes enzo. En niet alleen van de cactussen en vetplanten zo als ik zou verwachten. Of ben ik nu verwend. Je moet al bv lithops zaaien in typen. en dan komen er 2 naar boven drijven. Terwijl er veel meer over geschreven is.

probeer eens met lithops alleen,
ik doe het zo: als ik een bepaald topic wil volgen (dat ik denk nog te kunnen nodig hebben)sla ik het op bij mijn favorieten, daar kun je ze alsnog in mappen indelen
zaterdag 21 april 2007 - 06:36
mjohanna

Mjohanna

Artikelen opzoeken!

Als ik bij oude artikelen iets op wil zoeken kan ik dan nooit meer de foto's erbij halen?
Of ben ik gewoon dom en doe ik iets verkeerd?
Sommige art. zijn zonder foto niet interressant of niet meer te begrijpen. Toch?

Groet Marian Ned. Limb.
donderdag 26 april 2007 - 16:27
mjohanna

Mjohanna

Als antwoord helpt dit prima, maar blijft wel het feit dat de zaak overvol raakt met niet meer bruikbare topics enz.

Is zeker veel werk om op te schonen?

Groet Marian Ned. Limb.
donderdag 26 april 2007 - 16:40
Paronoto

Paronoto

Fotobestand.
Kan men dan niks arrangeren BUITEN het forum? Gewoon op het internet of is dit te ver gezocht? In al die Topics zit heel wat deugdelijk materiaal dat daar "ergens" logeert maar soms heel moeilijk terug te vinden is omdat de titels meestal niks vertellen over de inhoud...bijna monnikkenwerk of moeten we daarvoor naar Orval? Santé!

De P.
vrijdag 27 april 2007 - 00:14
Pieter

Pieter

Ne twee Duvels en een Westvleteren gaat dat vlotter hoor
vrijdag 27 april 2007 - 00:42
Paronoto

Paronoto

Awel, akkoord op voorwaarde dat ge me helpt bij de "démarrage"!

De P.

vrijdag 27 april 2007 - 05:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon