menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schilderij van vetplantjes

Roeliee

Roeliee

Hallo

Op het internet kwam ik dit leuke ideetje tegen



Waar moet ik hiervoor op letten? Het zou dus verticaal tegen een buitenmuur gehangen worden. Welke vetplantjes zijn hier geschikt voor? Of is het iets dat geen lang leven bekoren is en je beter niet kan doen? Ik ken echt niets van deze soorten, behalve die paar die ons mama thuis staan heeft, dus alle tips zijn welkom.

Alvast een dikke merci!

Groetjes
Roeliee
donderdag 22 januari 2015 - 16:31
Wiebe

Wiebe

Ziet er leuk uit maar volgens mij geen lang leven beschoren, zeker niet als je zoiets verticaal op gaat hangen. De vetplantjes die hier in staan zijn volgens mij allemaal Sempervivums en Sedums, het 'gewone' rotstuinplanten aanbod bij een tuincentrum.
vrijdag 23 januari 2015 - 18:21
Paronoto

Paronoto

Ben het volkomen eens met Wiebe...mooi maar zoals ze nu bijeen "geperst" zitten zijn ze geen lang leven beschoren = weggegooid geld.

Haal alles er voorzichtig uit en 1) pot ze apart op of 2) probeer een soort "rotstuintje" te maken in goed gedraineerd grondmengsel en iets hellend zodat er geen water blijft in staan ....Zoek verder in de rubriek "rotstuinen" o.i.d. in de rubriek ZOEKEN . Succes!

De P.
maandag 26 januari 2015 - 16:42
Roeliee

Roeliee

Oké! Bedankt voor het advies! Dan schrijven we dit idee af. Zielig om het na een eindje dan toch te moeten wegsmijten omdat de plantje doodgaan... Ik vond het wel een leuk idee. We hebben hier namelijk een lange, saaie muur en waren op zoek naar iets om deze wat op te fleuren en op de een of andere manier wat in de omgeving te betrekken. Bedankt voor jullie advies wel!

Groetjes
Roeliee
dinsdag 27 januari 2015 - 10:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon