menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gevraagd -Stekken of Plantjes van Asclepiadaceae

Ga naar meest recente reactie

Mamamia

Mamamia

Ik ben een paar jaar geleden begonnen met het verzamelen van deze aasbloemen of zijdeachtigen.
Tot nu toe heb ik een mooie kleine verzameling maar zou ze heel graag nog uitbreiden.Daarom deze oproep, als er iemand een stekje van deze planten kan missen zou ik daar heel blij mee zijn, ik heb ook plantjes of stekjes om te ruilen.Hopelijk krijg ik veel respons op dit berichtje en zijn er leden die
me kunnen inlichten waar ik deze plantjes kan vinden.
Mamamia.
maandag 19 maart 2007 - 17:06
cactelders

Cactelders

Ik heb een bericht gekregen van Marcel Mailly ,hij kan U niet terugsturen en vraagt om op het volgende adres Uw vraag te herhalen :
Bonjour Dirk,

J'ai reçu un e-mail ce matin de mamamia sur le forum de tuinadvies avec :


Marcel,

U bent als lid geregistreerd op het Tuinadvies forum (http://forum.tuinadvies.be).
U kreeg van Mamamia een persoonlijk bericht toegestuurd.

hello, do you have many plants from the Aclepiadaceae-family,I started a few year ago my hobby with this plants,may-be we can exchange some,it depends on where you live because of the shipping-costs. I live in Belgium.

Mamamia

Met vriendelijke groeten
Het Tuinadvies-Team

Je suis incapable de lui répondre car je ne connais pas son e-mail et je ne vois pas ou lui répondre . Peux-tu lui demander de m'écrire directement à : (en anglais ou français ) avec son propre e-mail car je ne sais pas qui il est ....et lui il connais mon prénom ?????

[email protected]

Je répondrai à ses questions directement en anglais ou français.

Merci d'avance pour ton aide .

Bien amicalement.

Marcel.
maandag 19 maart 2007 - 20:07
Mamamia

Mamamia

Bedankt voor de informatie,ik heb ondertussen al gemaild met Marcel en heb zijn inrukwekkende lijst met planten ontvangen.Ik was wel verwonderd dat hij een zo grote collectie heeft,en ik ben wel een beetje jaloers!! Ik zou graag een paar stekjes of liever nog een paar plantjes bemachtigen maar ik heb niet de bedoeling om zo enorm uit te breiden,ik ben enkel verliefd op de bloemen daarom heb ik mij ingeschreven op deze forum.
Bedankt!
dinsdag 20 maart 2007 - 12:05
stekeltje

Stekeltje

Bedankt voor de informatie,ik heb ondertussen al gemaild met Marcel en heb zijn inrukwekkende lijst met planten ontvangen.Ik was wel verwonderd dat hij een zo grote collectie heeft,en ik ben wel een beetje jaloers!! Ik zou graag een paar stekjes of liever nog een paar plantjes bemachtigen maar ik heb niet de bedoeling om zo enorm uit te breiden,ik ben enkel verliefd op de bloemen daarom heb ik mij ingeschreven op deze forum.
Bedankt!

Opletten, Mamamia, dit virus verspreid zich razendsnel en eens besmet is de ziekte ongeneeslijk
dinsdag 20 maart 2007 - 12:13
garene

Garene

Ja, ook niet vergeten dat Marcel in Martinique woont.......
vrijdag 23 maart 2007 - 20:17
Botanist

Botanist

Hoyas zijn ook Asclepiadaceen. Heb je daar ook interesse voor ?
zondag 25 maart 2007 - 07:44
Mamamia

Mamamia

Ik heb enkele Hoyas gehad maar heb ze weggedaan wegens plaatsgebrek,
Ik leg me enkel nog toe op de Stapelias -Huernia - caralluma -Duvalia -enz,
neemt minder plaats in hé!
Bedankt voor je reactie,
Mamamia.
zondag 25 maart 2007 - 10:57
Geertje

Geertje

als je wil kan ik je wel een stekje bezorgen van (waarschijnlijk) orbea variegata, ik heb ook zaad maar het is al oud en ik weet niet of het nog kiemkrachtig is - ik heb er nu gezaaid en er is na 10 dagen nog niets opgekomen dus ik vrees er wat voor!
laat je adres maar weten als je geinteresseerd bent
grtz Geertje
dinsdag 27 maart 2007 - 21:25
Mamamia

Mamamia

Geertje,Bedankt voor Je reactie!

maar ik heb al genoeg planten van Stapelia of Orbea variegata.
en ik deel de grote planten soms ook al eens zodat ik er al véél heb
maar dan kan ik er ook misschien iemand anders mee plezieren.
Ik heb al eens geprobeerd om te zaaien en dat lukte goed todat
ik ze (te vroeg ) ging verspenen en daar ging het mis.

misschien tot een volgende keer,

Mammia.
woensdag 28 maart 2007 - 09:22
Wiebe

Wiebe

Zaad van Stapelia-achtigen verliest in het algemeen zijn kiemkracht vrij snel. Dat kun je voorkomen door zaad in de koelkast te bewaren. Op deze manier gedurende ca. 5 jaar bewaard zaad van een Caralluma kiemde vorige jaar nog vrijwel 100%. Als je dat in huis of in de kas zou hebben bewaard was de kiemkracht waarschijnlijk tot 0% gereduceerd.

Wiebe
woensdag 28 maart 2007 - 22:56
Mamamia

Mamamia

Eindelijk is het me gelukt om een foto van één van mijn
bloeiende Stapelias als Avatar te gebruiken maar welke
is het nu juist?? Ik denk Stapelia asterias.

Mamamia.
dinsdag 10 april 2007 - 17:18
Lucl

Lucl

Zelfde opmerking voor deze berichten bestaat er een vast gepind bericht.
donderdag 12 april 2007 - 04:11
dest_planten

Dest_planten

Hoi,

Ik ben wel geïnteresseerd in Hoya's en enkele Stapelia soorten.

Groeten,

Stefan
dinsdag 22 mei 2007 - 06:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon