menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kant en klare cactusmest

qiqi

Qiqi

Hallo
ik zou willen vragen of dat kant en klare cactusmest die je koopt in de tuinwinkel geschikt is voor de peyote cactus
want ik heb gelezen dat peyote cactussen meestal in zeer voedingsarme grond leven
zou er iets gebeuren moest ik de peyote cactus in kant en klare cactusmest zetten?
want ik denk dat kant en klare cactusmest veel voedingstoffen/mest bevatten terwijl een peyote cactus in een zeer voedingsarme grond leven
alvast bedankt!
vrijdag 16 augustus 2013 - 14:07
dolf

Dolf

Een beetje cactusmest kan geen kwaad maar overdrijf niet of uw planten ontploffen.
(scheuren open)
vrijdag 16 augustus 2013 - 15:12
qiqi

Qiqi

bedankt
ik ben van plan om geen cactusmest in te doen want ik denk dat de kant en klare cactusgrond al cactusmest in heeft of heb ik het mis?
mvg
vrijdag 16 augustus 2013 - 22:53
Angus

Angus

voor tips ivm met substraten: http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=10&sid=31&page=1&tid=13170

Al dan niet bemesten is iets dat je voor jezelf moet uitmaken, sommige liefhebbers doen het helemaal niet, anderen bij elke andere watergift, ...
Maar als je regelmatig (om de 3 jaar ofzo) verpot is bemesten in principe niet nodig. En je moet er rekening mee houden dat veel cactussen er opgeblazen kunnen gaan uitzien als je ze te fel probeert op te jagen.
zaterdag 17 augustus 2013 - 23:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon