menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verkoop cactuscollectie Karel Hermans.

Ga naar meest recente reactie

Discolover

Discolover

Geachte cactusliefhebbers en forumleden,

Op 14 mei 2013 overleed Karel Hermans, bestuurslid (materiaalverantwoordelijke) van Cactusweelde Afd. Zuiderkempen.
Daar zijn vrouw, noch iemand van de kinderen, zijn cactushobby wensen verder te zetten, werd onze hulp ingeroepen om de cactuscollectie zo snel mogelijk te verkopen.
Er werd besloten om op zaterdag 24 en zondag 25 augustus 2013, van 09.00 tot 17.00 uur, verkoopdagen te organiseren op het adres Het Rot 7 te 2230 Herselt.
De gemengde verzameling is ondergebracht in een serre van 9 op 12 meter waarvan twee derde vol staat met cactussen.
Het grootste gedeelte van de collectie staat in pot. Slechts enkele planten staan uitgeplant in vollegrond.
De planten zullen zoveel mogelijk in trays en bakken gesorteerd worden en zullen per tray of bak te koop aangeboden worden.
Grotere planten en hangpotten zullen per stuk te koop zijn.
Karel zijn collectie is opgebouwd uit planten van de volgende geslachten; Astrophytum, Aylostera, Copiapoa, Echinocactus, Echinocereus, Echinofossulocactus (Stenocactus), Epithelantha, enkele paletten Eriocereus jusbertii, Ferocactus, Frailea, Gymnocalycium, Krainzia, Lophocereus, Mammillaria, Neoporteria, Notocactus, Pachycereus, Thelocactus en tal van plantjes uit de kleinere (monotypische) Mexicaanse geslachtjes.
Mag ik jullie vragen om deze verkoop kenbaar te maken aan zoveel mogelijk vrienden en kennissen cactusliefhebbers. Daar de periode tot de verkoop maar kort is (in veel gevallen te kort om het nog in diverse kringposten te laten verschijnen) zal de communicatie over deze verkoop vooral via mail moeten verlopen.
Voor eventuele bijkomende inlichtingen:
- Voorzitter Rudi Vlummens ([email protected]) of tel. 0472 / 46 55 51
- Secretaris Peter Rely ([email protected]) of tel. 0497 / 45 60 92

Namens het bestuur van Cactusweelde Afd. Zuiderkempen alvast bedankt voor jullie bereidwillige medewerking.

Peter Rely,
Secretaris Cactusweelde Afd. Zuiderkempen.
zaterdag 3 augustus 2013 - 19:21
Discolover

Discolover

Vandaag (zaterdag) al heel wat planten kunnen verkopen.
Toch staan er nog tal van interessante liefhebbersplanten.
Het loont beslist de moeite om morgen, zondag 25 augustus, nog eens langs te komen.
U kan nog bij ons terecht van 9.00 tot 17.00 uur.
Van harte welkom!!

Peter.
Secretaris Cactusweelde Zuiderkempen.

zaterdag 24 augustus 2013 - 19:28
Pieter

Pieter

Ik ben op zaterdag geweest en ik heb toch een mooi kistje gekocht. Er stonden inderdaad nog heel wat mooie planten, maar persoonlijk vond ik het jammer dat alles per kistje verkocht werd. Vaak stonden 1 of 2 (voor mij )interessante planten samen met andere die ik niet zo interessant vind. Ik had meer plantjes gekocht mochten deze per stuk te koop geweest zijn, maar dan zou waarschijnlijk ook op het einde de helft van de planten niet verkocht geraakt zijn zoals vaak het geval is.
zondag 25 augustus 2013 - 10:07
Angus

Angus

Ik ben ook zaterdag geweest en zou bij verkoop per stuk toch een aantal planten gekocht hebben. Nu is het bij 1 armzalig exemplaar gebleven.
En daarvoor heb ik 60km op de fiets gezeten .

Ik had op voorhand gelezen dat er oa Epithelantha's te koop waren, maar op locatie bleek dat er slechts van 1 soort Epitlantha honderden exemplaren te koop waren -->

Maar ik begrijp zoals Pieter ook dat per tray verkopen praktischer is voor de organisatie.
zondag 25 augustus 2013 - 22:27
porphyrion711

Porphyrion711

Gedver! dat ik dit te laat heb gelezen

vrijdag 30 augustus 2013 - 20:53
Discolover

Discolover

@ porphyrion711
Er zijn nog heel wat interessante liefhebbersplanten blijven staan.
Laat me maar weten naar wat je interesse uitgaat.
Misschien staan er nog planten bij die je interesseren en kunnen we nog iets regelen.

Peter.
dinsdag 3 september 2013 - 22:25
porphyrion711

Porphyrion711

Peter,

Als beginnend verzamelaar gaat mijn intresse naar alles uit

ik heb geen voorkeur/ favorieten.

groetjes,

Jens

woensdag 4 september 2013 - 15:39
Discolover

Discolover

Hoi Jens,
Ik weet niet of je van plan bent om volgend weekend naar de ELK te Blankenberge, zeg maar de hoogmis van ons cactuswereldje in Belgi
woensdag 4 september 2013 - 22:48
porphyrion711

Porphyrion711

Peter ,

ben je vrijdag al op de ELK?

Ik kan alleen vrijdag komen , en dat was dan ook de bedoeling.

groetjes,

Jens
donderdag 5 september 2013 - 00:27
Discolover

Discolover

@Jens
Ben van vrijdag vlak na de middag op de ELK.
Ik sta met mijn stand (2 meter) vlak naast de promotiestand van Cactusweelde vzw. in de grote zaal. Deze is recht tegenover de stand van Specks (in de 2de rij). Ik zie je daar dan wel.
Groetjes,

Peter.
donderdag 5 september 2013 - 16:51
porphyrion711

Porphyrion711

Ik kom zeker een goedendag zeggen

donderdag 5 september 2013 - 21:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon