menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Naamkaartjes

Ga naar meest recente reactie

AshaiRey

AshaiRey

Ik had vorig jaar bij een vereniging naamkaartjes gekocht. Ik dacht dat ik daar eerste jaren genoeg aan zou hebben, maar nee dus. Nou zie ik de tuincentrums alleen die grote gele naamkaartjes en die vind ik een beetje te opvallend. Hoe komen jullie aan de naamkaartjes. Kopen jullie die kant-en-klaar of maken jullie die zelf met iets uit de bouwmarkt? Voorlopig kom ik nog niet bij een vereniging dus ik moet er op een andere manier aankomen.
Hebben jullie tips?
zaterdag 17 maart 2007 - 18:12
mjohanna

Mjohanna

Hallo Sonja

Ik heb de kaartjes van succulenta wel vaker gebruikt maar die zijn mij niet sterk genoeg. In de hete zon snel kort of nou ja versleten zeg maar.
Ik gebruik al jaren zelf op maat gesneden etiketten van kunstof lamellen. Doe ik op een hobby snijmat langs een stalen meetlat met een stanleymes. Een snee en dan doorbreken! Ooit van iemand de stroken gekregen die ze afgeknipt hadden omdat ze te lang waren.
Nou zijn lamellen 'n beetje uit en als je bij 'n Gamma b.v. kijkt zie je wel 's een aanbieding van 5 st voor bijna niks. Lengte min. 2mtr. Etiketjes 1/2 cm. is 400 st op 2mtr. Echt onverslijtbaar! Ook in de tuin, gaan jaaaaaren mee.
Nou heb ik het geluk dat ik 'n zus heb die bij een kopieeerapparatenfabriek werkt, en die brengt mij een srt. kunstof papier mee. A4 formaat. Namen in kolommen invoeren evt. onderstrepen enz.
Dan print ik op de laserprinter de namen op (inkjet gaat niet), achterkant plak ik tapijttape (Gamma) in strookjes knippen en plakken maar. Vervaagd nooit!
Maar met 'n goeie potlood geschreven blijft ook veel beter als met de gebruikelijke stiften!

Te lastig??
Dan kun je ze ook kopen via internet bij www.goetzpflanzenzubehoer.de daar heb ik ook al vaker de vierkant potten van gekocht en dat verloopt altijd snel en soepel.

Groet Marian Ned. Limb.
zaterdag 17 maart 2007 - 18:54
hildavw

Hildavw

Ik heb deze week plaatjes gemaakt van plastieken melkflessen, zo van die witte.
Daarop heb ik geschreven met "permanent marker".
Nu maar hopen dat alles leesbaar blijft.
zaterdag 17 maart 2007 - 20:16
Lucia

Lucia

Ik ben aan het expirimenteren met plastic van wasverzachter flessen en permanent marker. Ook de melkpakken hebben er al moeten geloven. Even uitproberen hoe ze zich houden.
zondag 18 maart 2007 - 07:04
Bowie

Bowie

Ik ben aan het expirimenteren met plastic van wasverzachter flessen en permanent marker.


Al geprobeerd, maar vervaagt als er teveel zon op komt.
zondag 18 maart 2007 - 09:06
AshaiRey

AshaiRey

Zo te horen genoeg freubelaars op het forum .
zondag 18 maart 2007 - 10:47
hildavw

Hildavw

Wat ik nu ook ga proberen, is in hetzelfde materiaal gaatjes te maken met een perforator en dat patroon dan over te nemen en ergens te bewaren, met de uitleg van de plant.
Tekst kan vervagen, maar die gaatjes zullen wel niet toegroeien zeker !
zondag 18 maart 2007 - 11:25
stekeltje

Stekeltje

in de club Wijnegem verkopen ze fijne stiften :Pilot, ultra fine point ,permanent type ;SCA-UF
de labels die daarmee geschreven zijn houden jaren stand in alle weersomstandigheden
ik zelf schrijf meestal met een gewoon tekenpotlood en dat gaat ook goed
zondag 18 maart 2007 - 12:13
AshaiRey

AshaiRey

Eindelijk iets gevonden.
Ik was al een tijdje op zoek om naamkaartjes te maken. Een voorstel kwam om met Luxaflex wat te doen.
Maar natuurlijk geen oude te vinden. Zelfs in de winkels geweest om te kijken hoe duur een nieuwe kost maar dat ging me toch te ver. Vandaag was ik bij Xenos en daar verkopen ze ook zonweringen. Voor € 2,00 een Luxaflex gekocht. Hij is van kunststof en nog makkelijk te knippen.
Weten jullie zeker wat ik vanavond voor de televisie gaat doen. KNIPPEN. En zorgen dat de katten de spullen niet mee jatten want ze vinden het zeer interessant.
zaterdag 21 april 2007 - 03:33
Pieter

Pieter

Mijn eerste etiketten waren uit ijscrèmedozen gesneden en beschreven met een water- en UV bestendig stiftje. De inkt is nog steeds goed leesbaar na meer dan vijf jaar, maar de etiketten zijn vergeeld en breken bij de minste aanraking. Sinds enkele jaren ben ik overgestapt op etiketten die ik koop en met een potlood beschrijf (zo'n fijn vulpotlood is ideaal). Potlood vergaat totaal niet in de zon!
zaterdag 21 april 2007 - 03:50
AshaiRey

AshaiRey

De enigste etiketten die ik hier kan kopen zijn die grote gelen.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Vooral bij de zaailingen is dat geen gezicht. Maar ik ga maandag naareen "boerenbond" winkel voor bloempotjes misschien hebben ze ook etiketten.
Maar voorlopig kan ik me redden.
zaterdag 21 april 2007 - 04:01
mjohanna

Tekst aangepast

Mjohanna

Hallo Sonja

Ik hoop dat je weet waar je aan begint. Dat knippen bedoel ik. Een avondje knippen , en op elke vinger een blaar ben ik bang.
Maar Pieter heeft gelijk, met potlood geschreven blijft jaaaaren goed.
En kunstofverpakking etiketten vind ik als permanente oplossing toch wel een beetje armoedig uitzien.
Dat is prima voor plantjes die je afgeeft of kortlevende eenjarige, maar niet voor een verzameling die je jaren wilt houden. Toch?

Succes met knippen

Groet Marian Ned. Limb.

p.s. De stift die de Belgische Sonja beschrijft blijft ook heel lang goed, toevallig gisteren nog een paar gekocht.
zaterdag 21 april 2007 - 04:30
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

die Pilot-stift houdt het langer uit dan de naamkaartjes, ik moet alle naamkaartjes herschrijven,en dat zijn er honderden,ik schrijf ze nu met een gewoon potlood nr 3
ik heb al verschillende soorten geprobeerd, de beste volgens mij zijn degene die je kan kopen bij lophophora, grussonia en degene die een goei ziel van het forum voor mij koopt (in een tuincntrum) in zijn buurt
zaterdag 21 april 2007 - 05:04
AshaiRey

AshaiRey

Hallo Sonja

En kunstofverpakking etiketten vind ik als permanente oplossing toch wel een beetje armoedig uitzien.
Dat is prima voor plantjes die je afgeeft of kortlevende eenjarige, maar niet voor een verzameling die je jaren wilt houden. Toch?


Maar ze zijn prima voor de zaailingen. Die gebruiken een hele hoop naamkaartjes. En loop ik ooit eens tegen mooie naamkaartjes aan dan sla ik gelijk mijn slag.

Ik gebruikt om te schrijven een CD marker die ik ooit bij Bruna heb gekocht. Het blijft goed zitten maar ik moet eerlijk zeggen dat ik natuurlijk niet weet of het jaren blijft zitten.
zaterdag 21 april 2007 - 05:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon