menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een kas kopen

Zaroaster

Zaroaster

Beste lezers
Eindelijk ga ik een mooie kas aanschaffen. Ik heb veel lophophoras in mijn huidige kas, goedkoop en klein. Ik wil graag een paar dingen weten,

ik kan een nieuwe kas kopen, maar ook zie ik dat er kassen worden aangeboden die gemaakt zijn van hergebruikte materiaal , stal.. men gebruikt een term wat ik nooit kan uitsporeken maar stal is bewerkt en sommige zeggen dat het wel gaat roesten anderen zeggen weer van niet..

kan ik zn kas laten plaatsen of zal ik toch een nieuwe kas aanschafen? want kassen die gemaakt zijn van stal scijnen er lomp uit te zien

plus ik wil gehard glas in het dak,, is dat beter? of is toch polycarbon beter?

kan iemand me wat tips geven aub
woensdag 19 december 2012 - 19:12
jdcoster

Jdcoster

Stal?
Schrijf- of spelfouten kun je steeds corrigeren via de knop 'wijzig' hoor.
Eerst uw eigen tekst nog eens nalezen getuigt van respect voor de lezer er van.

Ik veronderstel dat u een afbraak-kas kunt kopen. Aan die staalprofielen van vroeger zult u volgens mij blijvend onderhoud hebben om ze roestvrij te houden.
Ik zou proberen aan aluminiumprofielen te geraken.
Tabletten, plantenrekken en noppenfolie kunnen er ook makkelijker aan vastgemaakt worden met schuifboutjes.

Voor cactussen zou ik ook polycarbonAATplaten nemen als dakbedekking. Ze zijn goedkoper in aanschaf, lichter, verspreiden het directe zonlicht nog wat (minder kans op verbranding) en ze isoleren ook beter dan glas in de winter.
woensdag 19 december 2012 - 19:34
Paquita

Paquita

Mijn kas komt van Stappaerts : is herbruikt materiaal . Zeer degelijk en nooit roest . Veel solider dan volledig aluminium kassen en ...veel goedkoper . Of die combineerbaar zijn met polycarbonaatplaten moet aan hem vragen .
zaterdag 22 december 2012 - 07:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon