menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aloe juvena bloemen gezocht...

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Wie heeft daar ooit al eens bloemen op gezien?
[afbeelding verwijderd niet-https]


Pro memorie
"Voor alle Aloe-liefhebbers is er goed nieuws. In april volgend jaar verschijnt de ca. 800 (!) pagina's dikke Aloe-monografie, uitgegeven door Kew Publishing samen met de Engelse 'cactus'-vereniging BCSS. Leden van de BCSS hebben een 'vroegboek'-korting maar na publicatie kost dit boek GBP 100,-. M.i. een must voor iedereen die interesse heeft in dit geslacht. "

Wiebe

maandag 29 oktober 2012 - 22:04
Wiebe

Wiebe

Nee nog nooit. De 'Aloe-bijbel' is ondertussen uit en kan ik iedereen met interesse in dit geslacht van harte aanbevelen!

Wiebe
dinsdag 30 oktober 2012 - 19:42
Wouter2

Wouter2

@ Paronoto : is het berichtje dat ik gestuurd heb aangekomen, misschien lukt het niet vanhier.
woensdag 31 oktober 2012 - 10:20
Paronoto

Paronoto

Nee....niks aangekomen Misschien "mee"gesleept" met die amerikaanse orkaan ....? Of..nog onderweg ?

Grtjs

Paul
woensdag 31 oktober 2012 - 15:55
Wouter2

Wouter2

@ Paronoto: weer geprobeerd, is er nu wat aangekomen ?
woensdag 31 oktober 2012 - 20:33
Paronoto

Paronoto

Spijtig genoeg (nog) niet Bizar, 't is nochtans al wel gelukt vroeger ....
Probeer eens op mijn E-mailadres.
Paul
woensdag 31 oktober 2012 - 21:45
Wouter2

Wouter2

@ Paronoto: nu iets aangekomen?
donderdag 1 november 2012 - 15:03
Paronoto

Paronoto

Wouter dat wil maar niet lukken...Wat houdt uw beeld tegen....? Met welk "systeem" breng je uw beeld in?Vraag aan de webmaster Kurt Vossaert wat er kan mis lopen....

kurt
admin www.tuinadvies.be
donderdag 1 november 2012 - 15:25
porphyrion711

Porphyrion711

Een boek dat me fascineert moet ik eens opzoeken!

En het geslacht Aloe zeker !

donderdag 15 november 2012 - 23:17
Botanist

Botanist

Paul, ik denk die ooit eens op Tenerife in bloei gezien te hebben. Voor zover ik mij herinner was de kleur donker oranje en bleven de bloemen vrijwel gesloten. Ik zal volgende keer nog eens uitkijken of er zelf een paar uitplanten ginder.

Ben ondertussen al mijn fotos en opgeslagen dokumenten kwijt door mijn externe HD te laten vallen. Er zou niets kunnen gerekupereerd worden of het kost hopen geld. Leuk is wel anders !
maandag 19 november 2012 - 20:26
Paronoto

Paronoto

Ondertussen staan hier alle A's in bloei behalve..jawel die "juvena" Zal ik een kaars branden en hoe lang moet die zijn?
zaterdag 19 januari 2013 - 17:37
zuurtje

Zuurtje

Rgelmatig over de stekeltjes aaien?
zaterdag 19 januari 2013 - 23:08
Wouter2

Wouter2

Te oordelen naar z'n verspreidingsgebied ontvangt hij zomerregen en is dus een zomergroeier. Hier bloeien de Madagascar aloes vooral in de late lente en de zomer en die komen ook uit een zomerregenvalgebied. Het is maar een moeilijke bloeier en de ene plant die ik zag die al gebloeid zou hebben was tamelijk bossig. Let ook maar op met licht in de winter bij langedagplanten want sommigen zijn zo gevoelig ervoor dat zelfs een klein lampje enkele avonden na elkaar kan zorgen voor bloeminductie welke daarna weer stopt en opdroogt als dat licht weer wegblijft. Zet die kaars dus maar langs uw bed en niet langs die juvenna als ge hem nog wilt zien bloeien.
maandag 21 januari 2013 - 17:24
Paronoto

Paronoto

Kreeg intussen al een prachtig "bloemenbeeld" toegestuurd door "parodias" Maar dat blijft nog "in reserve" tot publicatie van een zojuist afgewerkt artikel...
maandag 21 januari 2013 - 17:30
Botanist

Botanist

Hier toch nog wat fotos uit Tenerife.
http://www.freeimagehosting.nl/pics/ad48c0eaf1af84ef185a293f4b7bec20.JPG
http://www.freeimagehosting.nl/pics/63104a924fa586d9182fb02bb868b467.JPG
maandag 18 februari 2013 - 15:06
Botanist
dinsdag 22 oktober 2013 - 17:15
RdB

RdB

Nee, nog nooit,

Ruud
donderdag 31 oktober 2013 - 23:37
Paronoto

Paronoto

Efkes recht zetten.... want bij langdurig kijken kreeg men ne scheve kop

C&S Algemeen

vrijdag 1 november 2013 - 15:36
Botanist

Botanist

Sorry Pol, maar ik kreeg hem niet recht en hoopte wel dat je dat voor mij zou doen.
1

C&S Algemeen

vrijdag 1 november 2013 - 15:48
Botanist

Botanist

Bijde fotos zijn genomen bij Ubink op Tenerife.

C&S Algemeen

vrijdag 1 november 2013 - 15:49
Paronoto

Paronoto

" maar ik kreeg hem niet recht"

Ja, man, met ouder worden hé....ik weet waarover ik spreek...ben de tachtig al voorbij Ook al geprobeerd met "speciale zalf"....
vrijdag 1 november 2013 - 16:13
Paronoto

Paronoto

Kijk eens wat een"flinke knaap"...zonder kittelen

C&S Algemeen

vrijdag 1 november 2013 - 17:01
Paronoto

Paronoto

Allé, om het weer goed te maken En dat het niet meer gebeurt hé, anders "in den hoek gaan staan"

C&S Algemeen

zaterdag 2 november 2013 - 10:45
Paronoto
zaterdag 2 november 2013 - 20:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon