menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een explosie in mijn kasje

Ga naar meest recente reactie

AndreV

Tekst aangepast

AndreV

Door het mindere weer kan ik nu twee dagen genieten van de blommekes

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

en kontent dakikben

Ps: sorry voor het scrollen bij de tweede foto (heb blijkbaar niet genoeg geknipt
maandag 26 juni 2006 - 09:42
Ben

Ben

heel mooi, en dubbel zo mooi als er veel bij elkaar staan... jammer dat ze meestal maar een dag openstaan, maar idd, met dit weer doen ze het iets langer...

groeten,
ben
maandag 26 juni 2006 - 13:13
Alain1

Alain1

Het is u vergeven voor het scrollen.
Heel mooi Andre, ieder jaar kijk ik uit naar de Echinopsis bloei. Prachtexemplaren en mooi gefotografeerd!
maandag 26 juni 2006 - 13:29
Lucl

Lucl

Er staan daar mooie zailingen achter dewelke zijn dat Andre?
maandag 26 juni 2006 - 18:39
AndreV

AndreV

Luc,
Dat zijn Reb/Aylost. Fiebriegii zaailingen van vorig jaar.
maandag 26 juni 2006 - 19:34
joijce

Joijce

het zijn helemooie bloeimen Andre het zijn toch dezelfde als die van Willy? doe jij iets bijzonders met deze soort om ze in bloei tekrijgen?
maandag 26 juni 2006 - 20:01
Witvis

Witvis

Andrev probeer ze buiten te plaatsen onder een afdak en uit de hitte de bloemen gaan langer mee.
maandag 26 juni 2006 - 20:20
AndreV

Tekst aangepast

AndreV

Joijce,
Volgens de naam die ik dacht dat het was, zijn het dezelfde alhoewel Willy Nysen een verschil merkt in de vorm van de bloemblaadjes. Die van mij zijn meer lancetvormig dan de zijne. Daar er van deze soort (in België noemt men dit de boerencactus) honderden hybriden bestaan, weet blijkbaar niemand meer of hij wel de zuivere vorm heeft.
Ik doe daar helemaal niets speciaal mee. Ze hebben overwinterd in mijn kasje bij 5/8 C°, en géén water gekregen tussen half oktober en begin april. En ze geven me al enkele jaren telkens 4 tot acht bloemen per seizoen. Dit waren trouwens mijn eerste planten en het begin van de verzameling.

Als deze plant je bevalt, zet ik wel wat stekjes voor je af.

maandag 26 juni 2006 - 20:21
Minto

Minto

Tjongejonge, wat een 'knoeperts' van een bloemen.... Hoe is het mogelijk... Prachtig!
maandag 26 juni 2006 - 22:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon