menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactusvrouw

Ga naar meest recente reactie

cactusvrouw

Cactusvrouw

wie weet wat ik moet doen heb in mijn kas heel veel kleine vliegjes hoe krijg ik die weg
ik had ze in het najaar ook al heb toen de planten met telecox behandeld maar ze zijn er weer en
kan dat voor de cactussen kwaad hebben jullie een antwoord
groetjes mia
zaterdag 17 februari 2007 - 20:00
Paronoto

Paronoto

Het zijn die specifieke zwarte Sciaravliegjes die an sich niet gevaarlijk zijn maar..ze leggen hun eitjes op alle vochtige plaatsen waar er kans bestaat dat die eitjes uitkomen vb nog vochtige potgrond, tussen de tuberkels/mammillen van weekvlezige planten en waar soms nog wat vocht aanwezig is en VOORAL in een niet goed afgesloten zaaibak! Ideaal voor dat gebroed, warm EN vochtig!
Oplossingen zijn: bij zonnig weer en wanneer minstens 15-18° warmte in de serre (zoals vandaag 20°), met de spuitbus er op los. Opgelet dat de spuitnevel NIET op uw planten valt zoniet heb je nog meer problemen. Gele plakkers omhoog hangen, lokken die vliegjes aan, ge zult verschieten hoeveel er op korte tijd vastgekleefd zitten. Daar waar er nog potten zijn met nog te vochtige grond, een laagje poeierdroog rijnzand over gieten (papiertje vouwen enz). Alle nog ne tijd droog houden tot schijnbaar alle vliegjes weg zijn.

Succes


Paronoto
zaterdag 17 februari 2007 - 20:23
ines

Ines

Hoi hier in mijn kaasstolp zitten kleine witte vliegjes maar niet op mijn cactusjes alleen op andere
planten die moeten overwinteren, vooral de Kalanchou heeft er last van...
Helpen deze plantstokjes ook hier?
Grtjs,ines
zaterdag 17 februari 2007 - 20:59
cactusvrouw

Cactusvrouw

hoi parodios

wat bedoel je met onverteerd materiaal ik heb alleen maar potgrond en lava gebruikt

groetjes mia
zaterdag 17 februari 2007 - 21:40
ines

Ines

Hoi Pa die Kalanchou's gaan denk ik volgende week ofzo wel bloeien en ik zie die witte vliegjes niet
rondvliegen ze zitten wel vast aan de blaadjes...misschien zijn ze nog te klein en moet ik dringend
iets doen?
Grtjs,ines.
zaterdag 17 februari 2007 - 22:12
cactusvrouw

Cactusvrouw

dus als ik goed begrijpt komt het door te veel vocht maar wat moet ik dan doen met de zaailingen
ik gebruik kleine foto potjes maar leg eerst een soort ondermat en die maak ik dan goed nat en zet dan de zaailingen er op hoef dan niet zoveel water te geven en de mat blijft vochtig en de potjes zijn zo klein was beter voor de wortels hoe los ik dat nu op

groetjes mia
zaterdag 17 februari 2007 - 22:32
cactusvrouw

Cactusvrouw

niet gelezen hebben ze mij vertelt iemand die kwam kijken maar mijn cactussen hij deed het zelf ook en had goede resutaten vandaar
zaterdag 17 februari 2007 - 23:08
cactusvrouw

Cactusvrouw



ja maar het is wel moeilijk om de middenweg te vinden heb nog niet zo veel ervaring en je wilt het toch zo goed mogelijk doen en vorig jaar ging het met zaaien niet zo goed bus je ben toch aan het zoeken wat doe ik fout

groetjes mia
zondag 18 februari 2007 - 09:45
cactusvrouw

Cactusvrouw



hallo parodias

bedankt voor de goede raad ga er me aan de slag je hoort het nog wel als het goed gaat of niet

groetjes mia
zondag 18 februari 2007 - 21:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon