menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Propagator

Ga naar meest recente reactie

Alain1

Alain1

Dat is mijn primitieve en goedkope methode om te zaaien ... juist wat tegensputters van de vrouw ...

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 11 februari 2007 - 09:19
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

verklaar u nader Alain, zijn dat 5,5 potjes die daar instaan? of zo in die paletten gezaaid?
als die stipjes zaailingen zijn is het resultaat toch goed
zondag 11 februari 2007 - 10:08
cactelders

Cactelders

Geen bijverlichting Alain ?
zondag 11 februari 2007 - 10:25
Alain1

Alain1

Neen ... éénmaal ze extra licht nodig hebben vliegen ze in de serre.
5 februari gezaaid en 8 februari gekiemd Dat zijn rappe hé (Frailea!)
zondag 11 februari 2007 - 11:08
Lucia

Lucia

Alain,
Wat zijn dat voor dozen? Lijken op die dozen waar ze gekleurde paas eieren in verkopen.
Wel handig zo.
zondag 11 februari 2007 - 12:15
Alain1

Alain1

Inderdaad ... ik vind die dozen op mijn werk. Normaal zitten er potjes in met formol voor de anatomo-patholoog.
In de plaats waar de potjes hebben gestaan, daar doe ik de aarde in, wat aanstampen, een dreupel water erbij en de zaden erin. En dan wachten tot ze kiemen.
Deze plastic doos is volledig afsluitbaar zodanig we in feite geen verder water meer moeten geven en er ook een hogere spanning is wat kieming kan bevorderen. Maar dat weten jullie allemaal wel

Ik hoor het al ... 't is goed ... ik zal zo'n dozen sparen.
zondag 11 februari 2007 - 20:27
Lucl

Lucl

Inderdaad Alain en spaar er maar genoeg hé
zondag 11 februari 2007 - 20:29
Ferdinand

Ferdinand

Inderdaad zeer intersant, maar kan er in ieder vakje een potje van 5,5.
Fernand
zondag 11 februari 2007 - 20:29
Alain1

Alain1

@ Fernand: Spijtig genoeg kan er GEEN potje van 5.5 in.
Ik doe de aarde rechtstreeks in de uitsparingen waar de formolpotjes in zaten. Later, als de planten "rijp" zijn om te verspenen kan je ze heel makkelijk uithalen om in een andere pot te planten. In één zo'n doos zijn 50 uitsparingen voorzien van 4cm.
Er zijn er ook nog andere met 25 uitsparingen van 6 cm, maar die gebruiken ze jammer genoeg niet veel.
@ Luc: Ik zal die afval van mijn werk zeker mee brengen
zondag 11 februari 2007 - 20:43
stekeltje

Stekeltje

Alain .. ik denk dat je al een hele hoop geinteresseerden hebt LOL !

daar mag hij zeker van zijn
zondag 11 februari 2007 - 23:27
maurice2

Maurice2

hallo allemaal

Indien je gewoon die groene propagaters zonder verwarming gebruikt, dat je hetzelfde evect heb als alain met zijn systeem. Dus dit maar eens uit proberen. Heb dat in mijn begin periode dat ik met cactussen begon ook eens gedaan met soorten zaad dat ik gekregen had van een vriend, heb nooit meer zo een opkomst gehad gelijk toen.Maar ja dan moet u wel kunnen wachten met zaaien tot april ,mei of u moet doen zo als alain en moet moeder de vrouw akkoord gaan dat ge dit in de woonkamer doet

maurice2
maandag 12 februari 2007 - 10:15
Dany

Dany

Een heel goed idee om zo te zaaien, ik zou zeggen sparen maar die dozen je zal veel kandidaten hebben
maandag 12 februari 2007 - 18:44
bisschop

Bisschop

Hallo,
volg de raad van alain maar op ik zaaide ook in kleine beenhouwers potjes en ze zijn bijna allemaal uitgekomen.
mvg
maandag 12 februari 2007 - 18:46
Alain1

Alain1

Hihi,

Ik zal nog rapper op de markt zijn dan Dirk (Cactelders) met mijn plastieken afval.
Trouwens die "beenhouwerpotjes" zijn nog steeds in gebruik bij mij (zie foto bovenaan).

Natuurlijk gaat niets boven een elektrische propagator (warmte en licht) ...
maandag 12 februari 2007 - 23:11
Bowie

Bowie

Bij Delhaize kan je taarten kopen die in grote plastiek dozen zitten, zo genre 1ste foto rechts (die rechthoekige doos).

Ik gebruik die al om bv mijn tomaten/peperplanten in te zaaien, maar ook andere bloemen. Ook de hogere plastiek slagersdoosje gebruik ik, maar dat is natuurlijk voor de bloemen met grotere wortels, zodat ik die dan direct in volle grond kan uitplanten.
dinsdag 13 februari 2007 - 09:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon