menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

EIDELIJK

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Twee maand heb ik gewacht op iemand die dit gelast heeft voor mij en het loont de moeite ,hij heeft perfect werk geleverd. De prijs zal hem ook niet rijk maken ( 20€) ,het was een vriendendienst ! Het is een galg-achtig draagstaketsel om het licht aan te hangen. De totale kostprijs is nu iets beneden de 190€ ,daarvoor heb ik bodemverwarming ,termostaat , lampen , lamphouder en timer voor een oppervlakte van een kleine vierkante meter!
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 6 februari 2007 - 19:29
Lucia

Lucia

Mooi stuk timmer en laswerk.
En nu begint het zaai werk voor dirk
dinsdag 6 februari 2007 - 19:38
Lucia

Tekst aangepast

Lucia

Mooi stuk timmer en laswerk.
En nu begint het zaai werk voor dirk
Ja hoor weer dubbelt. Wordt dat nu dubbelt zaaien voor Dirk?
dinsdag 6 februari 2007 - 19:38
cactelders

Cactelders

Moet je dat nou zeggen Lucia , dat timmer en laswerk is nu net het enige dat IK NIET gedaan heb !!!
dinsdag 6 februari 2007 - 19:55
Dany

Dany

Dirk het ziet er goed uit, ik heb een vraagje(s), die termostaat en timer is dat één stuk en is dat met een voeler dat je in de zaaibak kan steken en kan je die instellen in verschillende stukken vb. 6h tot 10h aan 22°, 10h tot 22h aan 27°, 22h tot 6h aan 18°. Zoja waar heb je dat gekocht en hoeveel kost dat? Alvast bedankt om te antwoorden.
dinsdag 6 februari 2007 - 20:08
cactelders

Cactelders

@ Willy ik heb al zo een vestje mét mijn eigen naam op!!!!!
dinsdag 6 februari 2007 - 20:15
cactelders

Cactelders

Het roestvrij-stalen onderstel had ik al lang en komt uit een zaak die ik ooit overnam en heeft gediend om als grabbeldinges te dienen tijdens akties of solden, je ziet ze nog staan in sommige warenhuizen! De thermostaat en de verwarmingskabels komen van de boerenbond in Merelbeke, de timer van den Hubo. De thermostaat heeft maar 1 temperatuur omdat ik daarvoor gekozen heb ( prijs) maar kan opgevangen worden door op een timer aan te sluiten die veel goedkoper is dan dezelfde termostaat mét verschillende temperatuur- tijdstip -zones ( wasda? ) Mijn verlichting is al aangesloten op een timer maar als je een dubbele timer koopt sluit je gewoon de stroom af en de temperatuur zakt geleidelijk ,zoals in de natuur !
dinsdag 6 februari 2007 - 20:27
Wardje

Wardje

Dirk, je bent nu verder dan ik, maar mijn plannen zijn ook wat later opgedoken dan bij jou. Ik heb al mijn verwarmingskabel, mijn thermostaten, mijn lampen maar ik nog wat bijhalen : de houders voor de lampen, en wat ik ook zal gebruiken is een zeer gevoelige verliesstroomschakelaar, omwille van de combinatie vocht/electriciteit. Daardoor loopt het kostenplaatje wat op, maar veiligheid vind ik toch belangrijk. Allerlei omstandigheden hebben er mij toe verhinderd het gerief bij te halen, maar er komt wel een dag dat ik kan starten, daar begin ik nu al naar uit te kijken. Ik hou jullie op de hoogte.
BTW Dirk, als ik de laatste foto goed inschat, denk ik dat je op de zelfde manier binnen in zal werken zoals ik dacht te werken. Ttz op het (natte) zand met de kabel erin, een zelfgemaakte bak uit drukplaat ? Niet ?
dinsdag 6 februari 2007 - 20:46
Ferdinand

Ferdinand

Danny,
Dergelijke thermostaat dat U wilt kost ongeveer 45 € in het Vlaams zaadhuis. Ik heb beide soorten, volgens mij hoeft die dure niet.
Dirk,
Prachtige constructie, zorg ervoor dat hij voor de 100% horzontaal staat, dit voor de waterhuishouding.Nu wachten op de eerste resultaten he Dirk.
Fernand
dinsdag 6 februari 2007 - 20:49
cactelders

Cactelders

Ik gebruik de baggy-methode ,meer dan 3000 Ariocarpuszaden en da gerief van J.Acosta , de Arios moeten 18 maanden a 2 jaar in de zakjes blijven! dus het zand zal droog blijven ,water alleen in zakjes aanwezig!
dinsdag 6 februari 2007 - 20:54
Dany

Dany

Bedankt Dirk en Ferdinand voor de uitleg, ik zal eens naar het vlaams zaadhuis gaan
dinsdag 6 februari 2007 - 21:15
Angus

Angus

het Vlaams zaadhuis?

dat klinkt alsof ge daar zelf zaadjes moet naartoe brenge
dinsdag 6 februari 2007 - 21:27
cactelders

Cactelders

U verward met de instelling van Dr.Frank Comhaire , daar wordt zaad naartoe gebracht!!!
dinsdag 6 februari 2007 - 21:33
Angus

Angus

hehe
dinsdag 6 februari 2007 - 21:38
stekeltje

Stekeltje

Ik gebruik de baggy-methode ,meer dan 3000 Ariocarpuszaden en da gerief van J.Acosta , de Arios moeten 18 maanden a 2 jaar in de zakjes blijven! dus het zand zal droog blijven ,water alleen in zakjes aanwezig!

meen je dat nu? dat die arios zolang onder gespannen lucht moeten blijven? en de temperatuur dan?
dinsdag 6 februari 2007 - 22:46
cactelders

Cactelders

Na ongeveer 6 maanden gaan ze in een normale omgeving maar blijven in de zak!
dinsdag 6 februari 2007 - 23:00
stekeltje

Stekeltje

Na ongeveer 6 maanden gaan ze in een normale omgeving maar blijven in de zak!

merci hè dirk,ik wist dat niet, en ik me maar ergeren dat die hier altijd mislukten
dinsdag 6 februari 2007 - 23:05
Pirex

Pirex

Dirk,
Ik heb gezien dat je niet meer tevreden zijt met de lokale markt voor propagators, maar ook mikt op uitvoer naar de United Queendom. Allicht tot groot jolijt van je toeleveranciers (Luc e.a.).
Succes met de kmo; misschien een wedstrijd uitschrijven voor een leuke naam?

woensdag 7 februari 2007 - 11:45
cactelders
woensdag 7 februari 2007 - 12:56
Tim

Tim

Aangezien dat ik hier lees dat er een nieuwe firma zal worden opgericht, wil ik bij deze toch al ne propagator of twee bestellen.
Zou dat lukken tegen volgende week? Liefst aan een voordelig prijske.
woensdag 7 februari 2007 - 14:37
stekeltje

Stekeltje

da zal zo wel zijn , want da gaat daar lukken
woensdag 7 februari 2007 - 18:29
Tim

Tim

Ik zou mij een propagator willen aanschaffen.
Ik heb zitten neuzen in de catalogus van het Vlaams Zaadhuis en er staan er wel enkele in.
Heeft er iemand ervaring met propagators van hen?
Ik zou mij de verwamde propagator (60x40x25cm, 50W verwarmingselement,regelbare temp.) willen aanschaffen.

Op het internet vind ik niet veel ander zaken, in België, die propagators hebben (misschien verkeerd gegoogeld?).
Ik ben enkel nog ACD tegengekomen.
donderdag 8 februari 2007 - 13:26
stekeltje

Stekeltje

ik werk daarmee al enkele jaren , en ik heb daar niets op aan te merken;
ik heb er 2; eentje met regelbare temperatuur en een andere
donderdag 8 februari 2007 - 13:38
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Onder de beschrijving van hoe ik dat spul maakte staat er een link van Tenoch " Lit Breton" ik vind dat ook een mooie oplossing voor iemand die een IKEA-kast staan heeft!

http://ex4roses.googlepages.com/hoeikhetdoeenhoehetwerkelijkmoet
donderdag 8 februari 2007 - 13:43
Pieter

Pieter

Ik heb sinds kort een verwarmde zaaibak van acd en opt eerste zicht is dat héél goed. Nog nooit heb ik zo'n goeie kieming gehad als nu...
donderdag 8 februari 2007 - 14:00
Tim

Tim

Bedankt voor de info!

@ Dirk: Bedankt voor de link, maar ik vrees dat ik met mijn beperkte technische kennis niet ver zal geraken.

@Pieter: Welk type heeft u bij acd gekocht?
donderdag 8 februari 2007 - 14:18
Pieter

Pieter

Met ingebouwde bodemverwarming, het grootste type van de twee. Ik ken niet precies de productcode. Kijk eens op hun website wie de dichtje verdeler is en kijk bij hen eens in de catalogus.
donderdag 8 februari 2007 - 14:57
Ferdinand

Ferdinand

Pieter,
Die propagator van ACD zien er intersant uit doch volgens mij een beetje klein met 50 op 38 cm. tevens moet je bij verlichting van buitenaf doen.
Hoe zal je handelen wanneer bepaalde soorten uit de gespannen lucht moeten en andere niet, op die grootte kun je er moeilijk mini serrekes in plaatsen.
Fernand
donderdag 8 februari 2007 - 16:39
Pieter

Pieter

Ja Fernand, het is inderdaad geen heel grote bak, maar ik heb al altijd in aquaria gezaaid van ongeveer die afmetingen. En die kan je gewoon opendoen hé als de plantjes eruit moeten. Ik zaai in p5.5 dus die verzet ik dan gewoon. En verlichting doe ik zowiezo van buitenaf en ik heb daar geen problemen mee.
Pieter
donderdag 8 februari 2007 - 17:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon