menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Turbinicarpus

Ga naar meest recente reactie

stekeltje

Stekeltje

kent iemand turbinicarpus pachystele? is dat een synoniem van....?
woensdag 31 januari 2007 - 18:57
cactelders
woensdag 31 januari 2007 - 19:08
Dany

Dany

Ja Sonja ik heb dat plantje staan, ik heb het nog aangeschaft in de tijd bij Dirk van Biervliet in Oudenburg. Een synoniem ken ik er niet voor.
woensdag 31 januari 2007 - 19:14
stekeltje

Stekeltje


die chinees was ik ook tegengekomen en nog een russische site ook ,maar ja verder kom ik ook niet
ik heb dat plantje staan, gezaaid in 1999 van Dirk V Biervliet ,en verleden jaar op het ELK zo een potje zaailingen gekocht
woensdag 31 januari 2007 - 19:41
cactelders

Cactelders

Als je weet van wie dan zijn we al een stuk verder!
woensdag 31 januari 2007 - 20:00
stekeltje

Stekeltje

Als je weet van wie dan zijn we al een stuk verder!

ja, maar die is ondertussen gestopt met cactussen, misschien hebben de mannen van de West vlaanderen er nog kontact mee
woensdag 31 januari 2007 - 20:14
Dany

Dany

Misschien weet Alain van Oostende waar Dirk Van Biervliet zit, want was hij niet gestopt door zijn echtscheiding.
op mijn etiket staat er
Turbinicarpus Packistele
227-EZ-98
volgens mij is dat een eigen zaainummer en het jaartal. Ik weet ook dat hij in zijn zaadlijst stond.
woensdag 31 januari 2007 - 20:15
Wardje

Tekst aangepast

Wardje

Inderdaad, Dirk Vanbiervliet is er mee gestopt (hoe jammer). Door zijn toedoen heb ik ook een klein collectietje Turbinicarpus staan. Aan die prijs kon je gewoon niet weerstaan.

@ stekeltje : zou een vorm zijn van schmiedickeanus ssp. klinkerianus (zie de site http://www.mfaint.demon.co.uk/cactus/turbo/specieslist.html). Daar wel zoeken bij sp. Pachystele
woensdag 31 januari 2007 - 20:26
stekeltje

Stekeltje

Misschien weet Alain van Oostende waar Dirk Van Biervliet zit, want was hij niet gestopt door zijn echtscheiding.
op mijn etiket staat er
Turbinicarpus Packistele
227-EZ-98
volgens mij is dat een eigen zaainummer en het jaartal. Ik weet ook dat hij in zijn zaadlijst stond.

dat is zo, Dany, hier ist 254 EZ 1999, de laatste keer dat ik hem zag woonde hij in Knokke
woensdag 31 januari 2007 - 20:41
Dany

Dany

Sonja, je moet in google intikken TURBINICARPUS PAKISTELE. Hij staat bij Francophone.
woensdag 31 januari 2007 - 20:43
maurice2

Maurice2

sonja


schmiedickeanus ssp. klinkerianus "pakistele" fleurs roses [JPC/97] ...
Dit is deze plant,zaden te vinden bij deze handerlaar



lapsyserre.free.fr/psy_liste/ADBLPS_Graines_2007.xls
maurice2
woensdag 31 januari 2007 - 21:09
stekeltje

Stekeltje

jongens,bedankt voor de hulp, heb het lijstje uitgeprint omdat er nog wat andere species opstonden van soorten die ik staan heb,
woensdag 31 januari 2007 - 21:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon