menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schijfcactussen buiten

Ga naar meest recente reactie

Johann0r

Johann0r

Hallo,

Ik neem ieder jaar een aantal schijven mee uit het buitenland van schijfcactussen. Ik heb er nog geen 1 in de bloei gehad helaas. Zouden ze het ook beter doen als ik ze vanaf begin april buiten zet? Of kan ik ze beter in de kas laten staan...
woensdag 29 februari 2012 - 12:28
Johann0r

Johann0r

Tgaat hier om een aantal opuntia's en cili. Opuntia's.


Iemand een Antwoord?
maandag 5 maart 2012 - 10:28
Angus

Angus

In principe is het geen enkel probleem om die dingen in het groeiseizoen buiten te laten staan. Zelf ben ik geen Opuntia-man, maar ik zou zeggen probeer het eens! Baat het niet dan schaadt het niet.
maandag 5 maart 2012 - 23:40
Johann0r

Johann0r

Iemand anders hier wat over te melden? Ik krijg die dingen niet aan het bloeien in de kas iig.
vrijdag 9 maart 2012 - 15:04
Dany

Dany

Uw schijven moeten wel bloeirijp zijn, alle Opuntiaschijven zijn niet bloeirijp maar éénmaal een schijf gebloeid heeft kan hij ieder jaar bloeien. Je moet ook het cactusregime volgen dat wil zeggen dat je je Opuntia's droog en heel koel moet overwinteren zonder vorst natuurlijk.
zaterdag 10 maart 2012 - 13:05
Johann0r

Johann0r

Klopt dit weet ik, ze staan ook al droog sinds oktober. Alleen wat ik me af vroeg is dat de opuntia's het qua groei en bloei misschien beter doen als ze hier in de zomer buiten staan.

Dus concreet: kan ik ze beter in de kas houden of kan ik ze wel lekker buiten zetten?
maandag 12 maart 2012 - 11:13
Dany

Dany

Je kan ze altijd buiten zetten vanaf april maar of dat ze dan rapper gaan bloeien of in de serre daar weet ik geen antwoord op. Ik weet niet hoeveel Opuntia's je hebt maar als je er genoeg hebt kan je toch een deel buiten en een deel binnen kweken.
Wat Cylindropuntia's betreft die heb ik in cultuur nog niet veel zien bloeien.
maandag 12 maart 2012 - 18:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon