menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aquarium

Ga naar meest recente reactie

toine

Toine

Is het mogelijk cactussen te houden in aquariums en zo ja, hoe gaat men te werk?
woensdag 10 januari 2007 - 17:51
Angus

Angus

ik weet wel dat er mensen zijn (ik dacht Pieter) die zaaien in een aquarium (omdat de gespannen lucht en het vocht daar beter in bewaard blijft of omdat daar meestal al lamp-ophangings mogelijkheden aanwezig zijn ofzo...)

maar als je er echt planten in gaat houden vrees ik een beetje voor te snelle 'oververhitting'
maar dat is enkel mijn idee natuurlijk
woensdag 10 januari 2007 - 18:09
cactelders

Cactelders

Bepaalde ( Braziliaanse) geslachten houden wel van het zwoele ,half tropische ,ik denk hierbij aan Uebelmannia's die graag in vochtiger lucht ( geen grond) staan! Volgens MHO moet dat ,mits een beetje inventiviteit, goed te doen zijn! Wacht de kommentaren van de anderen af maar ik denk dat ze er achter zullen staan! Geef in elk geval de resultaten door!
woensdag 10 januari 2007 - 18:41
cactelders

Cactelders

Willy dacht U aan uitplanten in de aquarium of de potten in de aquarium?
woensdag 10 januari 2007 - 21:46
kalatubi

Tekst aangepast

Kalatubi

enkele van mijn planten staan in een speciale bak met plastic rooster er in
een aantal cm boven de bodem van de pot zit een plastic rooster en daar onder een ruimte (waar je water in giet). (er zit dus een laag lucht tussen de grond en het water)
door middel van 6 opstijglinten aan de wand, die in dat reservoir hangen en in contact staan met de grond, komt het water van uit het reservoir in de grond. (principe van een tuinfakkel)

als je onderaan nu eens een dikke laag keien legt (zo aquariumkeien) en je hangt een paar nylon (of stoffen) linten van de wand tot op de bodem van het aquarium dan geraakt het water terug in de bodem en droogt dat keien reservoir uiteindelijk weer op. en de grond dus ook
ik weet totaal niet of dat werkt maar tis maar een idee.
woensdag 10 januari 2007 - 22:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon