menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Diegene die alles coordieneren

Ga naar meest recente reactie

clubbrugge

Clubbrugge

beste mensen,

Ook al gezien dat er weinig of niets wordt geplaatst op dit forum!!!
We zijn altijd met dezelfde groep, is er iets, zijn er vragen?
Blijkbaar kan dit niet met nieuwe moderators???
Wat gaan we er aan doen, en of laten we de volledige liefhebberij er op gaan???
Nicolas
donderdag 7 juli 2011 - 20:54
Wiebe

Wiebe

Nicolas, ik denk dat het plaatsen van topics altijd met ups en downs gepaard gaat. Dat dat door een beperkte groep mensen gebeurt is ook bij andere forums m.i. gebruikelijk: er zijn veel meer bezoekers dan mensen die daadwerkelijk een bijdrage leveren. Er is verder niets aan de opzet en struktuur veranderd.

Wiebe
donderdag 7 juli 2011 - 21:09
Wiebe

Wiebe

Misschien moeten we maar een Facebook groep oprichten hahahahah Oude wijn in nieuwe zakken?

Wiebe
donderdag 7 juli 2011 - 23:05
Harry54

Harry54

Veel te veel cactussen hier.
Harry
donderdag 7 juli 2011 - 23:07
clubbrugge

Clubbrugge

Ja harry,

Eventueel eens nadenken hoe we wel mensen kunnen aantrekken?
Mss zijn er mogelijkheden.
Nicolas
vrijdag 8 juli 2011 - 07:02
Harry54

Harry54

Wat breder worden misschien? Wat minder alleen op het eigen stekje gericht zijn?
Er is geen rubriek waar rotstuinliefhebbers terecht kunnen (inclusief alpine spul);
misschien is er zo wel meer te bedenken?
H.
vrijdag 8 juli 2011 - 07:05
AndreV

AndreV

Tja, het zal zijn zoals met de kranten zeker, die hebben ook een komkommertijd .
BTW, posten om te posten vind ik ook weinig zin hebben. Het gaat er m.i. niet om zoveel mogelijk berichten achter uw naam te krijgen, maar om iets bij te dragen aan problemen of weetjes m.b.t. onze hobby.
Hou er ook rekening mee dat we in volle verlofperiode zitten, en dat vele forumlezers en volgers momenteel met vakantie zijn en zodoende wel iets anders aan hun hoofd hebben dan postings plaatsen.
Alles komt in een paar weken wel weer op zijn pootjes terecht
vrijdag 8 juli 2011 - 09:51
WillyN

WillyN

Problemen Clubbrugge ???
Waarom zouden wij onze liefhebberij stoppen ???
Omdat er weinig berichten zijn op het forum komen
Vroeger werden er inderdaad meer foto's gepost, maar bijna ieder heeft ondertussen een stek gevonden waar zijn foto's voor iedereen ter beschikking staan.
En zoals AndreV zegt: posten om te posten heeft weinig zin.
De ogenblik dat ik hulp nodig heb of iets zinning mede te delen heb, zal je me kunnen zien op dit forum.
Hieronder een toemaatje waar ik fier op ben

C&S Algemeen

vrijdag 8 juli 2011 - 11:03
WillyN

WillyN

Is inderdaad Ceropegia fusca André
Hierbij de dichotoma

C&S Algemeen

vrijdag 8 juli 2011 - 12:10
clubbrugge

Clubbrugge

"> Propblemen Clubbrugge ??? "


Nee ik heb geen probleem, enkel steeds dezelfde mensen op het forum.
Waarom niet fier zijn op de verzameling.
Zoals je zei, als ik problemen heb,maar moeten dit echt problemen zijn?????
Denk ik niet , en posten om te posten, ook al een vraagstelling!!!
Als we geen foto meer mogen posten uit onze verzameling, dan wordt dit wel heel triestig.
Nicolas
vrijdag 8 juli 2011 - 13:42
dagVE

DagVE

er zijn ook heel wat mensen op reis
vrijdag 8 juli 2011 - 14:03
dagVE

DagVE

en fotos posten met een MAC is ook een probleem( voor mij toch )
vrijdag 8 juli 2011 - 14:03
Paronoto

Paronoto

Dat dat door een beperkte groep mensen gebeurt

Het zijn overal steeds dezelfde "werkpaarden" die de kar trekken en dat is ook op velerlei andere "terreinen" het geval....Bekijk maar eens de tijdschriften...het clubgebeuren en..en..moet er nog zand zijn?
vrijdag 8 juli 2011 - 14:35
AndreV

AndreV

Nicolas , ik bedoel niet dat er geen fotos van de verzameling mogen gepost worden, hoe meer hoe liever zelfs, maar als je zoals ik maar beschikt over een piepklein serretje, kan je niet regelmatig met nieuwe dingen komen, en de reeds geplaatste items nog maar eens posten heeft ook weinig zin vind ik. zelf kom ik minstens tweemaal daags op het forum piepen of er iets interessants te vinden is, dus van gebrek aan aandacht van mijnentwegen is geen sprake
vrijdag 8 juli 2011 - 14:57
Paronoto

Paronoto

Misschien kan eenieder die een foto plaatst er eens wat meer over vertellen dan alleen maar de naam bij vermelden...ALS er al een naam bij staat...
vrijdag 8 juli 2011 - 16:18
snah

Snah

Nicolas heeft wel een punt natuurlijk.
Ik ben vrij nieuw op dit forum in vergelijk met anderen maar vorig jaar zelfs waren er meer mensen die een reactie of een foto plaatsten.
Waar is Pieter de laatste tijd of Jerko om er maar eens twee te noemen.
Heeft Mia geen mooie planten in bloei of is inderdaad alles al getoond.
Wat André zegt is natuurlijk ook waar ik heb zelf ook niet altijd nieuwe foto`s van nieuwe planten ter beschikking want vol is vol.
En veel nuttige dingen zijn al geschreven.
Maar er gaat bijna geen dag voorbij of ik kijk hier op het forum en veel mensen denk ik gezien het aantal keer gelezen dat er bij een topic staat.
Gewoon volhouden het aantal groeit wel weer hoop ik en mensen die wel lezen maar niets plaatsen gooi er eens iets op wat vetplant is of stekels heeft of geef commentaar
dat mag ook.
En misschien is het een idee om nieuwkomers wat vriendelijker te ontvangen dan gelijk te gillen dat is geen cactus maar een vetplant of wat een slechte foto kan dat niet beter want ik denk dat dat de groei van nieuwe gebruikers toch afremt.
Hans

vrijdag 8 juli 2011 - 18:30
Pieter

Pieter

Hier ben ik Hans. Ik heb het nogal erg druk de laatste tijd, verhuis naar België, nieuwe job en huizenjacht. En bovendien zit het kabeltje van mijn fototoestel nog in een verhuisdoos en ik heb het nog niet teruggevonden dus ik kan geen nieuwe foto's posten ook.
Ik vermoed dat de meeste zaken inderdaad al zijn aangehaald. Dat is iets wat steeds optreedt op alle cactusfora waar ik de laatste 10 jaar op actief was. Vaak leeft dat weer op als er enkele nieuwe mensen bijkomen of als er naar een ander forum wordt verhuisd waar ook reeds enkele echte kenners zitten die voorheen niet op dit forum zaten. Maar ook daar zal het na enkele jaren wat minderen. Heel jammer, maar dat is mijn ervaring.
In de archieven van dit forum staat een schat aan informatie en als je daar je antwoord vindt stel je geen nieuwe vraag meer.
Ik herinner me nog heel goed dat kort nadat op cacti_etc de archieven vlotter doorzoekbaar gemaakt werden dat het aantal postings pijlsnel naar beneden ging, tot nu nog enkele per maand. Dat lag wel in de periode dat de gewone fora opkwamen dus de reden kan dubbel zijn.
vrijdag 8 juli 2011 - 19:09
mightywil

Mightywil

Als nieuweling hier op het forum kan ik alleen mijn redenen om geen vragen te stellen vertellen ......

De reactie van Parodias is er èèn van !
De angst voor dom of te beroert om zelf te zoeken te worden versleten is zo`n reden.
Jullie weten zò veel en er is al zo veel geschreven dat zelf opzoeken hier al een schat van info oplevert.
Maar zo komen er vaak wel meer vragen bij die dan weer worden opgezocht en zo blijf je als nieuwetje druk.

Ik heb geen kas en niet zo veel planten dat het de moeite is om foto`s te plaatsen, daar komt bij dat het planten zijn die jullie allang niet meer in jullie verzameling willen, ze zijn te gewoon en ze bloeien (nog) niet,wat na het lezen van jullie tips hopelijk komende jaren beter zal lukken.
Dus A.U.B. geef de moed niet op.... lezers leren veel van jullie en door de foto`s wordt de nieuwsgierigheid naar cactussen en behoefte aan meer info alleen maar groter..

mvg Wil.
zaterdag 9 juli 2011 - 11:12
stekeltje

Stekeltje

Ik had me vast voorgenomen om niet te reageren op deze topic maar....
Vorig jaar is er ook zo eentje geweest met alle gevolgen van dien....
Of het beter of slechter geworden is laat ik in het midden.
Het lijkt me weer dat er bepaalde personen geviseerd worden en dat kan ik niet hebben.( De reactie van Parodias is er èèn van)
Hier word niemand voor dom of wat dan ook aanzien, en als mensen met een grote technische kennis zo overkomen , wel sorry hoor.
Ik probeer al 20 jaar mijn cactussen op een redelijke manier te kweken en toch kom ik hier ook zeuren om hulp om een plant te indentificeren, ben ik dan ook dom?

zaterdag 9 juli 2011 - 11:48
WillyN

WillyN

Kunnen wij aub dit hoofdstuk afsluiten en verder doen met wat we bezig zijn, voor er weer "malheuren" gebeuren
Bedankt aan iedereeen bij voorbaat
zaterdag 9 juli 2011 - 12:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon