menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lakmoespapier om ph te meten

Ga naar meest recente reactie

Wardje

Wardje

Ik wil me in de toekomst eens buigen over de ph-waarde van wat in mijn serre gebeurt (gietwater, substraten). Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die me hier wat info kunnen geven, zoals :

waar kan ik lakmoespapiertjes vinden/kopen ?
welke stripjes moet ik nemen (bereik van de ph) ?

Graag ook vermelding van die zaken waar ik speciaal moet opl letten als ik meet, ens....

Hoe kan ik aanzuren, met welke (veilige) middelen ?

Of zijn er websites waar ik goeie (bruikbare)info kan vinden ?

zaterdag 2 december 2006 - 22:36
cactelders

Cactelders

Er bestaan betrouwbaardere methoden hoor, lakmoespapier en fenolftaleine zijn niet erg precies , er zijn tegenwoordig tamelijk goedkope testaparaten
zaterdag 2 december 2006 - 23:04
cactelders

Cactelders

SORY VERVOLG: ik stuur U een bladzijde door van de Zaaigids kijk ook eens op hun site:

http://www.vlaamszaadhuis.com
zaterdag 2 december 2006 - 23:06
cactelders

Cactelders

het lukt niet om het te versturen via Tuinadvies ( zal wel mijn schuld zijn) daarom hier:

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 2 december 2006 - 23:13
Ferdinand

Ferdinand

Ik heb een klein toestelletje om de Ph te meten,niet zo duur, ik denk 6 à 7 €.
Gekocht in het grootste tuincenter van Vlaanderen te Dadizele.
Fernand
zondag 3 december 2006 - 00:05
Pieter

Pieter

Ja Pieter is net aangekomen in deze topic, druk weekend Ik heb nog nooit de pH van een grondstaal gemeten vooraleer ik er een plant in zet. Als je de pH van grond wil meten moet je je inderdaad baseren op de pH van het water dat je eruit haalt, tenminste als je met die indicatoren werkt waarover we hier spreken. Ik zal er nog eens met een meer helder hoofd over denken Voor de vijver heb ik een rolletje van dat papier liggen dat Willy hier toont en daar werkt dat wel goed. Voor enkele euro's te koop in de vijverspeciaalzaak.
Wij hebben ook wel een schatting van dat ingrediënt van ons substraat zal alkalisch of zuur zijn en voor mij is dat al genoeg. Zolang je geen extreme stoffen toevoegt (zuivere brokjes kalk bv) denk ik niet dat je je zorgen moet maken.
zondag 3 december 2006 - 03:22
Wardje

Wardje

Bedankt allen voor de medewerking, ik heb weer geld uitgespaard (enfin, ik kan er inderdaad planten of zaden mee kopen).
zondag 3 december 2006 - 11:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon