menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serreprobleemke

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

Beste,
Zonder regen geen probleem, 1maal regenen en het water komt onderaan in de serre.
Verschillende keren met silicone de verdachte plaatsen helemaal toegestopt maar steeds
vloeit het water binnen.
Heeft iemand een andere oplossing dan silicone om de randen te dichten ik bedoel de onderkant
waar de serre op de betonnen vloer staat?
Alvast bedankt,groetjes,ines.
vrijdag 24 november 2006 - 22:00
Pieter

Pieter

Hoe is de buitenkant? Het grondniveau is best een stukje lagen dan de hoogte waar het glas op de fundering staat. Ook zorg je best voor een *rand*, hiermee bedoel ik dat het water dat van de ramen naar beneden stroomt niet direct op het beton van de fundering terecht komt, maar via een rand wat verder en dus direct kan aflopen.
vrijdag 24 november 2006 - 22:11
ines

Ines

Ja Pieter hetzelfde grondniveau dat is om problemen vragen, ik weet het.
We kunnen het niet veranderen er is namelijk een beton strook rond de serre om op te lopen zo
bijna 1 meter ongeveer en dan gaat het pas naar beneden.
Dus de serre is kleiner dan voorzien was...
vrijdag 24 november 2006 - 22:20
Pieter

Pieter

In dat geval zou ik aan de buitenkant iets voorzien. Misschien een greppel langs de serre of zo? Ofwel moet je inderdaad langs de volledige lengte langs de buitenkant silicone of iets dergelijks aanbrengen.
vrijdag 24 november 2006 - 22:24
ines

Tekst aangepast

Ines

Dat hebben we al verschillende keren gedaan die silicone aan de buiten- en binnenkant maar hoe het
mogelijk is, toch loopt het water in de serre.
Bestaan er geen andere produkten?
vrijdag 24 november 2006 - 22:28
Pieter

Pieter

Misschien van dat schuim inspuiten die ze ook soms tussen muren er het schrijnwerk gebruiken. Ik weet wel niet hoe goed dit zal werken daarvoor, tis maar een ideetje. Of hetgeen wij *mastiek* noemen, die ouderwertse voorloper van silicone die je met de vingers moet kneden en dan inbrengen. Als dit beter is... no idea...
vrijdag 24 november 2006 - 22:38
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Nu het nat is kan je niets anders doen dan wachten op droogte , dan als ze een tijd droog weer voorspellen maak je alles poerdroog en leg rondom krantepapier . Daarna spuit je de boel nat en kijk je waar het water binnenkomt. Zo zal je een overzicht hebben van de vijand en een bestrijdingsmiddel aanwenden!

Ik denk dat het heel belangrijk te weten is waar en waarom het water binnenkomt.
Ik denk er nu aan ,die serre staat er nog maar , dan de serrebouwer ook aanspreken hoor!!!!
vrijdag 24 november 2006 - 22:39
ines

Tekst aangepast

Ines

Ja bedankt voor de adviezen.
Eigenlijk is het waar de juiste plaats! Misschien in de serre gaan zitten om het te weten...
of zoals Dirk het schrijft...en het doet de laatste tijd hier niet anders dan regenen.
Het is dweilen met de kraan open


De serrebouwer aanspreken...ze zijn niet verantwoordelijk voor de ondergrond wel de serre
zelf...t'ja.
vrijdag 24 november 2006 - 22:43
Pieter

Pieter

En dan komt de discussie: is de fundering deel van de serre of van de ondergrond...
vrijdag 24 november 2006 - 22:52
ines

Tekst aangepast

Ines

De fundering is geen deel van de serre aangezien de serrebouwer dit niet gemaakt heeft.
Die ondergrond was al een aantal jaar beschikbaar alleen vond ik geen juist model.
De vorm is niet zoals het moest, de serre ondergrond is een achthoek en mijn man heeft per abuis een
zeshoek besteld die kleiner was dan de eerste opzet
Dus loopt zo het niveau buiten de serre door nog zo'n meter ongeveer.
Het water loopt ergens onder de serre door naar binnen.

Door de aangebrachte isolatie zoals ik hier ook leerde aanbrengen is het niet goed meer
zichtbaar waar dat euvel zich voordoet.
vrijdag 24 november 2006 - 22:59
Pieter

Pieter

Ja nu zie ik de situatie helemaal door. Ik ben niet zo snel van begrip vanavond tjah
Men zou kunnen zeggen: een boordje maken net tegen de serre zelf, maar wat dan met het water dat van de ramen naar beneden loopt? Hoe goed staat de serre zelf vast met bouten in de grond? Bestaat er een mogelijkheid om (eventueel na de winter) de serre op te heffen en er een muurtje van 1 baksteen hoog onder te metsen?
vrijdag 24 november 2006 - 23:21
Pieter

Pieter

Jah Willy zit weer in een sneltypfase niet bij te houden...
vrijdag 24 november 2006 - 23:23
ines

Tekst aangepast

Ines

De serre staat op een betonnen sokkel die hoger ligt dan het gras zo'n 10 a 12 cm ik versta het niet goed...nog een sokkel?

Ik zoek eens een foto....
vrijdag 24 november 2006 - 23:26
Pieter

Tekst aangepast

Pieter

Op je betonnen platform, een extra muurtje als het ware waar je serre zelf op staat. Ik veronderstel dat je Pa hetzelfde bedoelde...
vrijdag 24 november 2006 - 23:28
ines

Ines

Hé Pa is MIJN Pa niet, Pa is afkorting van Parodias het is wat vlug typen soms en de rest vertikken...
zoiets.
vrijdag 24 november 2006 - 23:30
ines

Ines

Nu is het donker en mijn fototoestel heeft mijn zoon mee voor een beurs, dat zal weer voor dinsdag
worden dan ...een foto van totaal beeld kan ik misschien nu terugvinden....eff geduld...
vrijdag 24 november 2006 - 23:32
Pieter

Pieter

Ik weet wel dat hij JOUW pa niet is, maar ik vond het nogal raar ons ONS pa te schrijven; dan zou pa nogal veel kinderen hebben tegenwoordig (vandaag nog een dochter bijgekomen). Dus voort gemak JOUW pa
vrijdag 24 november 2006 - 23:36
Pieter

Pieter

nevermind
vrijdag 24 november 2006 - 23:37
ines

Ines

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 24 november 2006 - 23:41
ines

Ines

De boord is hier nog zichtbaar maar opheffen en een muurtje onder daar twijfel ik toch aan,
daar zou een kraan aan tepas komen en die kan hier niet meer door ik zou mijn hagen moeten
uitdoen...
vrijdag 24 november 2006 - 23:44
Dany

Dany

Is het mogelijk dat die serrebouwer vergeten is van zo een speciale rubberband onder je serre te steken???
vrijdag 24 november 2006 - 23:45
cactelders

Cactelders

Is dat een reuze kaasstolp ? Leutig dingske!!!

Het moet idd op een andere manier te doen zijn. Eerst weten waar precies ,volgens mij!!
vrijdag 24 november 2006 - 23:47
Botanist

Tekst aangepast

Botanist

Mooi serretje met blijkbaar een groot probleem. Ik zie wel nergens een afvoer van het dak, dat is er toch ?
vrijdag 24 november 2006 - 23:48
ines

Tekst aangepast

Ines

Danny dat is mogelijk ik zou eens moeten zien....
vrijdag 24 november 2006 - 23:51
ines

Tekst aangepast

Ines

Ja, Dirk mijn kaasstolpje heeft gaten
vrijdag 24 november 2006 - 23:52
ines

Ines

Botanist er zijn 2 afvoerpijpjes van het dak waar het water dan onderaan op de plateau terecht komt.
vrijdag 24 november 2006 - 23:54
ines

Tekst aangepast

Ines

Oké Pa ga ik zeker doen...bedankt!
Met een mail kom ik al veel te weten denk ik, via de profielen dus...oké.

zaterdag 25 november 2006 - 00:05
marleen

Marleen

is anders wel een mooie serre inès,
hopelijk komt het in orde!

marleen
zaterdag 25 november 2006 - 16:21
ines

Ines

Bedankt Marleen en water is soms een hardnekkig probleem...
Groetjes,ines.
zaterdag 25 november 2006 - 19:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon