menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe heten die stickers

Ga naar meest recente reactie

Zaroaster

Zaroaster

Hallo
Ik heb een vraag. Ik heb bij een aantal kwekers van die papieren-stickers gezien waar ze in de cactus-potten gestoken worden. Ik denk dat ze plakkerig en zoet moeten zijn want beestjes lopen erop en blijven daaraan plakken en gaan dood.
Ze zijn blauw of geel of wit dacht ik. Blauw weet ik heel zeker.
Hoe heten die stickers en waar kan ik ze aanschaffen? en kan iemand meer vertellen over de werking van deze stickers? en om de hoeveel tijd moeten ze vervangen worden met een nieuwe?
woensdag 25 augustus 2010 - 10:35
Zaroaster

Zaroaster

Ze lijken op die vangplaten maar zijn iets dunner en worden in de aarde/plantenpot gestoken. Zoals die stickers waarop staat: bijv. l.williamsii v texensis of.... ze lworden ook zoals deze stickers dus in de plantenpot zelf ingestoken....
heten die ook vangplaten?
woensdag 25 augustus 2010 - 10:47
kurt

Kurt

Dat lijkt me meer iets zoals de plantenbeschermende naametiketten die in de webwinkel steken:

Schrijf de plantenbenaming over de niet-klevende zijde van het etiket.
Steek het vervolgens in het kistje met zaailingen, stekjes of jonge plantjes.
Verwijder dan de achterkant van het naametiket zodat deze kant kleverig is.

Bladluizen, witte vliegen en ander ongedierte die op de sappige plantjes afkomen worden aangetrokken door de felle gele kleur van het etiket. In plaats van zich te vermenigvuldigen en voor plagen te zorgen waarvan de plantjes ziek worden, blijven ze netjes op de achterkant kleven.

[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]

woensdag 25 augustus 2010 - 11:06
Zaroaster

Zaroaster

Dat zou kunnen want ze hebben velle kleuren.
Waar kan ik zulke dingen aanschaffen? bij een tuincentrum?
woensdag 25 augustus 2010 - 11:09
Zaroaster

Zaroaster

waar zou ik eventueel van die plak-strips of plak-stickers kopen?
ik heb gebeld met de tuincentrum bij ons maar die hebben dat niet.
woensdag 25 augustus 2010 - 11:34
jumperke

Jumperke

Waarom hang je niet van die rechthoekige, gele plakaten op in je serre? Werkt veel beter. Ik heb die hier ook hangen en die doen goed hun werk.
Gewoon te koop in het eerste 't beste tuincentrum die je tegenkomt.
Bij ons op de club verkopen ze er ook.

jerko
woensdag 25 augustus 2010 - 12:21
mjohanna

Mjohanna

Als je deze stickers perse wil hebben kan je ze toch uit bovengenoemde webwinkel kopen? hier van tuinadvies?
Hoef je de deur niet uit en worden best vlot bezorgd.
woensdag 25 augustus 2010 - 12:40
Rockey

Rockey

Op mijn werk verkopen ze iets in de aard van wat je zoekt:

http://www.acd-serres.be/details.asp?language=nl&productID=542828

Je hebt ze voor in potten, voor op de ramen of als rol voor op te hangen.

(alles ook hier in de webwinkel te koop of eens langskomen in Roeselare)

Grtz
woensdag 25 augustus 2010 - 16:18
Zaroaster

Zaroaster

Ik wil graag via wab-winkel hier bestellen. hoe werkt dat en welke insecten-stickers kan ik het beste bestellen? hoeveel soorten zijn er? wordt er ook in nederland bezorgd?
woensdag 25 augustus 2010 - 17:25
Zaroaster

Zaroaster

Onder welke kopje kan ik die dingen in de web-winkel vinden. Ik kwam alleen een vliegenvanger tegen die tijdelijk uit voorraard was.
Kan iemand me een link sturen?
alvast bedanktk
woensdag 25 augustus 2010 - 17:34
Zaroaster

Zaroaster

Ik heb een bestelling geplaatst. Alvast bedankt. Werken deze dingen een beetje effectief? worden er veel insecten naar getrokken?
woensdag 25 augustus 2010 - 18:26
jumperke

Jumperke

Als je goede hebt werken ze.
Want ik hoor dat ze tegenwoordig al van die rechthoekige vangplaten verkopen die totaal niet werken.....
Ik heb van de eerste keer een goed merk gevonden en daar blijf ik bij, ik ga niet verder experimenteren. Als je eens iets goeds gevonden hebt, blijf daarbij en verander niet meer!

jerko
woensdag 25 augustus 2010 - 18:30
Zaroaster

Zaroaster

wat hier verkocht wordt, zijn die wel de goede?
woensdag 25 augustus 2010 - 18:31
jumperke

Jumperke

Dat weet ik niet Zaroaster, ik gebruik dit niet.

jerko
woensdag 25 augustus 2010 - 18:41
Rockey

Rockey

@zarostar:
Ik moet zeggen dat wij afgelopen zomer de verschillende soorten getest hebben (zaten met vliegenplaag in onze bureau)

Eerlijk:
- Het appeltje (om op het raam te kleven) heeft weinig effect. Het zijn eerder enkele verdwaalde vliegen die er aan blijven hangen. De lokstof is volgens mij niet sterk genoeg

- Het vlindertje (voor in de potten) werkt goed. Hebben het niet kunnen testen met kleine beestjes maar de mini vliegen (jongen?) bleven er allezins aanhangen.

- De rollen die werken beetje zoals die tubes waar je een striep lijm uit moet trekken (weet niet of je die kent). Is effectief als ze op de juiste plaats hangen (dat is beetje zoeken).

De keus is aan u, ik spreek enkel over de producten die wij verkopen
woensdag 25 augustus 2010 - 20:56
maurice2

Maurice2

Zaroaster

hier ziet u het resultaat van de werking van die gele vangplaten.
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 25 augustus 2010 - 21:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon