menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verzorging cactus vetplanten

groengroentje

Groengroentje

Hallo,

Ik ken heel weinig van cactussen of vetplanten en had een paar vraagjes.
- In welke soort grond steek je een cactus of een vetplant. Is dat verschillend van de soort of bestaat er een algemene mengeling van.
- om de hoeveel tijd geef je een vetplant of een cactus water. 1 keer de maand of meer of minder. En ongeveer hoeveel (in ml)?

groetjes

woensdag 4 augustus 2010 - 11:22
Pieter

Pieter

Hoi,
Een tip, zoek eens op het forumonderdeel over voeding en substraten, daar staan tientallen recepten voor de substraten. Hetgeen ze verkopen in de tuincentra als substraat voor cactussen is niet bruikbaar Voor de soorten die je in tuincentra kan kopen volstaat een zogezegd standaardsubstraat. Bijvoorbeeld: humus, leem, zand en bimskies kunnen daar goede componenten van zijn.
Water geven, dat hangt af van de soort, standplaats en substraat, een algemene regel is er niet, je moet dat aanvoelen. Net zoals met alle andere planten trouwens.
woensdag 4 augustus 2010 - 11:31
groengroentje

Groengroentje

pfff, wist niet dat cactussen zo moeilijke plantjes waren. Dacht altijd dat dat de makkelijkste waren. Nuja, ze zijn gewoon niet zo mijn ding.
Daarmee ga ik ze ook weg doen. Heb buiten diegene ik wegdoe nog 1 schijfcactus en wat vetplantjes. Daarom ook deze vraag.

bedankt nog voor de uitleg.
woensdag 4 augustus 2010 - 14:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon