menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

The Wolluis Collection

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

maar een nightmare ,net voor de winterstop nog water moeten geven met Confidor erin zint mij niet erg. Heb het al een maand achter de rug en was niet van plan om deze nog nat te maken ,zal ze binnen moeten zetten om droog de serre in te krijgen.
zondag 29 oktober 2006 - 18:34
Pieter

Pieter

De lichtaangetaste planten inderdaad met de spuitbus behandelen. Eventueel 2 types insecticide met een vijftal dagen ertussen: eerst de klassieke pyrethroides en dan met confidoroplossing spuiten (wordt ook soms gedaan).
De zwaaraangetaste planten desnoods uit de pot halen, alle aarde eraf en met de sterke waterstraal erop tot alle luizen eraf zijn. Dan nogmaals met de spuitbus wat gif en met blote wortel overwinteren. Zo zou ik het toch proberen.
zondag 29 oktober 2006 - 19:00
cactelders

Cactelders

Ik heb geen planten met zware aantastingen maar ben wel ontmoedigd omdat ik het ganse ritueel tweemaal gedaan heb (om zeker te zijn dat de neten ook dood zijn) en dat het blb nog niet voldoende was.
zondag 29 oktober 2006 - 19:07
Pieter

Pieter

Als dit najaar al tweemaal met imidachloprid hebt behandeld en ze leven nu nog dan:
1) waren je planten al in rust en hebben ze het niet opgenomen
2) zit ge met resistente stammen en heb je een groter probleem
In dat tweede geval moet je een product proberen op basis van een andere werkzame stof dat ook voor cactussen geschikt is.
zondag 29 oktober 2006 - 19:09
Harry54

Harry54

Het aloude gebruik van zeep en spiritus? werkt dat niet meer afdoende? Ik heb altijd een hekel aan al die chemische producten. harry
zondag 29 oktober 2006 - 19:55
DieTerXz

DieTerXz

Ik ga hier morgen nog met E605 aan het werk. Hopen dat dat ze de das omdoet.
zondag 29 oktober 2006 - 20:19
cactelders

Cactelders

Pas toch maar op met dat spul hoor!!!!!!!!!
zondag 29 oktober 2006 - 20:25
DieTerXz

DieTerXz

Ik weet het. Ik ken iemand die met dat product zelfmoord heeft willen plegen. Die persoon kreeg de stop niet open en heeft dus maar een andere methode gebruikt... Mijn opa heeft een certificaat ervoor en ik denk dat ik het hem dus ga laten doen, kwestie van de gemiddelde leeftijd van de bevolking op peil te houden.
zondag 29 oktober 2006 - 20:39
cactelders

Cactelders

Ik vraag me af of hij dit zou mogen lezen. BTW een tijdje geleden dat we nog iets hoorden van Uw spitsbroeder?
zondag 29 oktober 2006 - 20:43
DieTerXz

DieTerXz

Ja, mijn spitsbroeder heeft zijn handen vol met zijn lief denk ik :P. Nee, ik denk dat hij in Landen zit, waar hij geen computer heeft. Ik krijg hem in ieder geval niet vast aan de telefoon... Nadeel van die vakantie..
zondag 29 oktober 2006 - 20:52
stekeltje

Stekeltje

ik had hier ook een probleem met die verd....wolluis, op een dikke mammillaria,omdat ik de mam herschikt had kwam ik tot de conclusie dat de ene plant droog stond en de andere niet, dus ik durfde niet meer gieten met een of ander product, dus heb ik hem al 2 keer nen douche gegeven met de luizeshampoo en het ziet er goed uit
zondag 29 oktober 2006 - 21:31
AndreV

AndreV

Ik heb hetzelfde voor met een 2-tal neoporteria's en sulco rausschi. Boeltje uit de pottekes gehaald, wortels en planten afgespoten, 15 minutenbad in de luizenshampoo, laten drogen, en staan nu in zuivere bimskies om de winter door te komen!
Hopelijk halen ze et
maandag 30 oktober 2006 - 09:15
stekeltje

Stekeltje

maar de boodschap blijft toch :niet uit het oog verliezen tijdens de wintermaanden
maandag 30 oktober 2006 - 10:20
cactelders

Cactelders

Ik ga nu al in een andere gemeente achter luizenchampoo , en als je dan zegt dat het voor cactussen is ,wordt er eens een vluchtige blik van de ene naar de andere geworpen ,een knipoog e.d. .....ik zie er zo al nen raren uit ,zal moeder erom sturen in het vervolg.
maandag 30 oktober 2006 - 14:34
stekeltje

Stekeltje

ik stuur mijn schoondochter erom, gewoonlijk zeggen ze dan dat het in vele scholen voorkomt
maandag 30 oktober 2006 - 15:34
Dany

Dany

Hallo, ik zie dat jullie werken met luizenshampoo's, maar er bestaat ook een luizenlotion, ik weet dat nog van als mijn kinderen klein waren en die lotion werkte veel beter en veel vlugger, eens vragen bij de apotheker.
maandag 30 oktober 2006 - 18:39
Pieter

Pieter

De doordringbaarheid misschien anders?
maandag 30 oktober 2006 - 21:46
stekeltje

Stekeltje

De doordringbaarheid misschien anders?

de lotion word gebruikt om de hoofdhuid en het haar mee te bevochtigen en gewoon te laten drogen, het schijnt dat het doeltreffender is (bij de mens),als de shampoo, over de samenstelling weet ik niets,heb het niet in huis om te vergelijken
maandag 30 oktober 2006 - 22:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon