menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kleine test

Ga naar meest recente reactie

Ruudcactus

Ruudcactus

Even kijken hoe het ook alweer ging:
[afbeelding verwijderd niet-https]
Pedio simpsonii idahohensis
[afbeelding verwijderd niet-https]
zijn het nu knoppen of beginnende vruchten?
[afbeelding verwijderd niet-https]
echinocereus trichlogidiatus met een licht oranje bloem
[afbeelding verwijderd niet-https]
Toumeya papyracantha met wat gras
Het werkt nog
Gr
Ruud
maandag 24 mei 2010 - 00:09
Harry54

Harry54

Testje gelukt.
|Ik zie een stel mooie planten.
Harry
maandag 24 mei 2010 - 00:53
Pieter

Pieter

Als je wou testen om ons jaloers te maken, wel dan is de test geslaagd. Allemaal uit je uitplant buiten veronderstel ik?
maandag 24 mei 2010 - 08:44
Ruudcactus

Ruudcactus

Bedankt, nee deze planten staan in de platte bak op de volkstuin, maar het glas is er nu wel vanaf en geen verwarming in de winter
De eerste heb ik wel in december buiten gezet en pas eind februarie nadat de sneeuw weg was weer in de bak gezet als soort test.
Op de Echinocereus na zullen ze denk ik een beetje natte zomer niet op prijs stellen, dus houd ik ze maar in de platte bak.
Buiten begint het nu pas een beetje te bloeien.
Gr
Ruud
maandag 24 mei 2010 - 09:22
succulentimon

Succulentimon

knap Ruud!

mijn triglochiadatus overwinterde ook zonder enige verwarming, toch weeral geen bloei, je bloemen hebben idd precies een wat oranje zweem, speciale herkomst vd planten? een variëteit?




simon
maandag 24 mei 2010 - 20:52
Dany

Dany

Knappe foto's Ruud
Op de foto van je Echinocereus zie ik rechts daarvan Maihuenia staan, mag ik vragen in welk substraat dat staat en vooral hoe je die het beste stekt en zaait ?
maandag 24 mei 2010 - 21:10
jumperke

Jumperke

Wat een prachtige planten Ruud!
Zo te zien hebben die er allemaal deugd van hé, van die koude.

jerko
maandag 24 mei 2010 - 21:12
Ruudcactus

Ruudcactus

De Mahuenia: 1 staat in flugzand en de ander staat in iets compost met flugzand en daar doen ze het goed op, hoe je ze zaait? geen idee heb ze gekocht, maar is dacht ik niet al te moeilijk, stekt? ik denk een stukje afsnijden even drogen en oppotten, zal eens wat stekken

Die trichlo, kost me eigenlijk geen moeite om ze in bloei te krijgen heb er een stuk of 6 exemplaren van, die allemaal goed bloeien, de planten moeten wel een beetje formaat hebben voor bloei en bij mij overwinteren ze allemaal koud
Maakt ook geen verschil of ik begin maart begin te gieten of later wanneer de knoppen zichtbaar zijn.
De kleur is idd meer oranje vergeleken met andere exemplaren die dieprood zijn
Geen idee wat voor var./herkomst het is

Bedankt Jerko, ja zijn wel allemaal geselecteerd op koudebestendigheid, die energiekosten tegenwoordig.
Gr
Ruud
maandag 24 mei 2010 - 21:23
Dany

Dany

De Mahuenia: 1 staat in flugzand en de ander staat in iets compost met flugzand en daar doen ze het goed op, hoe je ze zaait? geen idee heb ze gekocht, maar is dacht ik niet al te moeilijk, stekt? ik denk een stukje afsnijden even drogen en oppotten, zal eens wat stekken

Ik heb ze al verschillende malen gezaaid en op verschillende manieren behandeld maar ze kiemen nooit. Mijn 2 exemplaren zijn van de winter van wortel gegaan en staan nu op seramis maar voorlopig nog geen succes. Ik dacht dat je veel ervaring had met die planten maar toch bedankt voor de info

C&S Algemeen

maandag 24 mei 2010 - 21:37
Ruudcactus

Ruudcactus

Ik behandel ze gewoon als de rest, begin maart water, ik meen dat een kennis ze
heel vroeg in het voorjaar in de koude kas zaaide met goede opkomst, zal eens vragen aan hem.
Gr
Ruud
maandag 24 mei 2010 - 22:00
jumperke

Jumperke

Die van mij heeft de winter in het tuinhuis doorgebracht en heeft daar op geregelde tijdstippen water gekregen.
Is amper gegroeid bij vorig jaar, maar is nog in leven...

jerko
dinsdag 25 mei 2010 - 12:32
Pieter

Pieter

Mijn Maihuenia staat al jaren zonder enige bescherming buiten in een bloembak op het terras van mijn ouders. De grond is vooral leem en is jaarrond nat. Ik weet niet als hij de voorbije winter overleefd heeft, maar laat ons hopen van wel hé.
Ik heb het toch al vaker gehoord dat deze soort liever nooit droog komt te staan.
dinsdag 25 mei 2010 - 13:12
jumperke

Jumperke

Ja, deze soort heeft graag veel water.
Staat hier in lavagruis/bims en een heel klein beetje leem.

jerko
dinsdag 25 mei 2010 - 19:26
Dany

Dany

De mijne hebben ook nooit droog gestaan maar blijkbaar is 3 jaar nat toch wat te lang
dinsdag 25 mei 2010 - 21:06
christiaan53

Christiaan53

De mijne staan heel de winter aan onze vijver en ze doen het nog altijd heel goed.

C&S Algemeen

zaterdag 7 maart 2020 - 19:10
Dany

Dany

Leuk om te zien dat er nog mensen zijn die ze hebben vandaar enkele vragen.
Hoeveel jaar staan ze daar al?
Staan ze in de zomer in volle zon?
Waar heb je ze gehaald want zoveel kom je ze niet tegen?
zaterdag 7 maart 2020 - 20:49
christiaan53

Christiaan53

Heb ze nog maar van juist na de zomer,mijn zoon heeft ze gekregen van iemand die ze niet meer kon verzorgen wegens ouderdom.

C&S Algemeen

zondag 8 maart 2020 - 11:28
christiaan53

Christiaan53

Camellia kramers ik denk dr grootste bloemen van allemaal.

C&S Algemeen

zondag 8 maart 2020 - 11:33
christiaan53

Christiaan53

Camellia higo

C&S Algemeen

zondag 8 maart 2020 - 11:39
Dany

Dany

Hopelijk kan je de Maihuenia's lang houden.
Trouwens ook mooie Camellia's
zondag 8 maart 2020 - 12:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon