menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Epiphyten

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

Momenteel ben ik met alle epiphytun bezig binnen te halen. Sommige planten hebben echt wel genoten het het groeiseizoen. M'n Disocactus nelsonii is bijvoorbeeld vervijfvoudigd op dit jaar alleen. Ik heb eens een nieuw type substraat gebruikt en blijkbaar ist aangeslagen. Voor de geïnteresseerden: na het verticuteren van gras int voorjaar het mos verzamelen en enkele osmocote korrels erbijdoen. Dit vermengen met 10% compost en zo gebruiken. Het gras en mos erin composteren wel de eerste maanden in de pot. Eerst was ik bang om zo ziektes binnen te halen en dus maar een vijftal planten in zo'n mengsel gezet. Maar blijkbaar hebben ze niets liever dan wat composterend materiaal tussen de wortels. In het wild groeien ze trouwens ook op die manier hé in spleten en zo met bladafval etc.
zondag 29 oktober 2006 - 13:55
Pieter

Pieter

Enkele epiphyllum cultivars maken zelfs al botten. Mijn Epiphyllum 'Georges favourite' is daar één van en uiteraard ook de meeste Schlumbergera's.
zondag 29 oktober 2006 - 13:56
Pieter

Pieter

alle epis zijn binnen, nu de rest van de cactussen die nog in de serre staan
zondag 29 oktober 2006 - 15:27
ines

Ines

Pieter welke soorten epis hebt U allemaal?
zondag 29 oktober 2006 - 22:59
Pieter

Pieter

Hoi Ines,
Ik heb een twintigtal Schlumbergera's cultivars, enkele Schlumbergera soorten, Hatiora cultivars, Hatiora salicornoides, Hatiora epiphylloides, H. rosea, Rhipsalis (een vijftiental verschillende denk ik), Epiphyllum een vijftiental cultivars en enkele soorten (incl. Disocactus en zo). Een beetje vanalles dus
Groetjes,
Pieter
donderdag 2 november 2006 - 20:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon