menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kaliumdiwaterstoffosfaat

Ga naar meest recente reactie

stekeltje

Stekeltje

kent er iemand dit product?
ik gebruikte dat voor mijn zaailingen ,maar ben vergeten wat de dosering is
ik heb dit jaar maar op 2 augustus gezaaid en ze gaan slecht vooruit, ben er niet gerust in met de winter voor de deur
woensdag 18 oktober 2006 - 23:53
stekeltje

Stekeltje

allez, zal het nog efkes laten rusten, maar nadere uitleg is toch vereist over die 2 K's, want ikke was juist op zoek naar iets van voeding voor mijn zaailingskes en zag dit 'vergeten' potje staan
donderdag 19 oktober 2006 - 00:39
cactelders

Cactelders

Dikaliumwaterstoffosfaat als ik 35 jaar geleden oplettend genoeg was?
donderdag 19 oktober 2006 - 01:02
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Mijn generatie als beenhouwer kan je wel de fosfatengeneratie noemen hoor, tijdens mijn studies al begonnen ze het zowat overal in te kieperen wat min of meer aan elkaar moest geplakt worden. Hespeworstachtigen die in wezen allemaal ve-emulsies zijn stond op kop ,gevolgd door goedkope gekookte hammen omdat deze helemaal geen hammen zijn maar magere stukken vlees die ze hoedanook aan elkaar willen laten kleven ,kwestie van Uw sneetje in één stuk tussen Uw boterhammetje te krijgen.
Goedkope salami's volgden en rauwe,gerookte en-of gezouten producten bleven gevrijwaard van, die plaag.
Ik leg telkens de nadruk op goedkope produkten want die moesten nog eens zoveel mogelijk ijs (water of melk ???) ophouden om de prijs te drukken. Wat er nu in de vleesindustrie gebruikt wordt weet ik niet maar het zullen wel producten zijn die men pas binnen 20 jaar schadelijk zal vinden. De normale (duurdere) producten werden gemaakt volgens een gans ander ,natuurlijk, procédé.
donderdag 19 oktober 2006 - 20:14
stekeltje

Stekeltje

voila, dat weten we dan ook weeral, als ik het goed begrijp en volgens hetgeen ik las na wat gegoogel haalt het niet veel uit en het moet gebruikt worden in combinatie met.....???? en voor zoals hierboven geciteerd
zal het maar bij gewone voeding houden,das het simpelste
niettemin toch interessant om wat deskundige uitleg te horen
donderdag 19 oktober 2006 - 20:51
stekeltje

Stekeltje

ik heb dat flesje hier al een hele tijd staan, de prijs staat er nog op, 350BF voor 100gr en ik herrinner me nog dat de apoteker een ganse uitleg wou weten waarom ik het ging gebruiken
en veel zal het niet uitgehaald hebben want anders was het al leeg
donderdag 19 oktober 2006 - 21:24
stekeltje

Stekeltje

Is dat een oplossing die ge gekocht hebt ? .. zwemmen daar geen "viskes" in ? "pluiskes" of iets dat er op lijkt ? fosfaat is de vrolijke vakantieplaats voor veel bakterieen hoe zoud ge zelf zijn in zo'n lekker milieu ?
Ik heb dat hier als droog zout staan .. ergens ..


een witte poeder
donderdag 19 oktober 2006 - 22:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon