menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rooktablet

Ga naar meest recente reactie

Wardje

Wardje

Enkele onder jullie zullen wel nog gehoord hebben van rooktabletten. Mijn vader zaliger (duivenmelker) heeft ooit eens tabletten (of ...) gebruikt op zijn duivenzolder om het ongedierte te liquideren. Dat was iets dat hij aanstak en begon te roken (het tabletje welte verstaan), alle kieren gedicht en tegen de avond was de rook om ons oren verdwenen. Mijn vraag : bestaat dit nog en kan dit toegepast worden in de serre (voor de achter de hoek zittende wolluizen en verwant spul) ? En waar te halen en wa prijs ? Allez laat junder goan !
woensdag 11 oktober 2006 - 18:45
Tine

Tine

Ik kan me dat ook nog uit mijn jeugd herinneren maar volgens mij is het uit de handel gehaald omdat het toch ongezond voor de mensen was.

Tine.
woensdag 11 oktober 2006 - 19:06
ChrisB

ChrisB

Tis inderdaad uit de handel genomen, ik denk dat ik er nog 1tje heb voor deze winter en dan moet ik ook naar een alternatief opzoek
woensdag 11 oktober 2006 - 19:23
AndreV

Tekst aangepast

AndreV

Was dat dan zoiets als Fostoxine, dat gebruikt werd/wordt om kalanders uit het graan te houden?
Verschrikkelijk goedje hoor.
donderdag 12 oktober 2006 - 09:29
Pieter

Pieter

Er bestaat iets dergelijks om muggen uit tenten te verdrijven in tropische gebieden. Niet zo gezond denk ik. Maar die producten om muggen en vliegen te doden in de slaapkamer, zou dat te gebruiken zijn?
donderdag 12 oktober 2006 - 12:48
hugo

Hugo

je moet je eens informeren bij een bloemmolen, daar verkopen ze dat nog denk ik,, wordt bij de bakkers gebruikt om éénmaal per jaar de bloemsilo's te ontsmetten(doden van eventuele bloemmotjes en meelwormen),,

is een bus waar je de stop moet uittrekken en dan komt er een rook uit,, deze moet je ophangen in de silo ;;geweldig giftig spul

groetjes

donderdag 12 oktober 2006 - 17:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon