menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Euphorbia literatuur

Ga naar meest recente reactie

Angus

Angus

een vrolijke tweede kerstdag allemaal,

Ik ben op zoek naar boeken over succulente Euphorbia's,
zouden jullie bepaalde boeken kunnen aanraden?

alvast bedankt,

Günther

zaterdag 26 december 2009 - 17:22
Wiebe

Wiebe

The Euphorbia Journal natuurlijk! De titel suggereert misschien een tijdschrift maar het is een 10-delige boekenserie over dit geslacht.

Wiebe
zaterdag 26 december 2009 - 19:27
Angus

Angus

ah, oei Ik was die titel reeds tegengekomen, maar had erover gelezen omdat ik enkele minuten eerder Euphorbia world journal (van IES dus) had gezien.

Bedankt Wiebe!

Günther
zaterdag 26 december 2009 - 20:01
Wiebe

Wiebe

Lidmaatschap van IES is uiteraard eveneens een must voor de echte liefhebber van deze groep planten. Hun tijdschrift heet Euphorbia world (zonder 'journal').

Er is ook nog een oud (en daarmee in bepaalde opzichten verouderd) standaardwerk (2-delig) White, Dyer and Sloane's "The Succulent Euphorbieae" maar dat is zeldzaam en dus erg duur.

Wiebe
zaterdag 26 december 2009 - 20:37
Angus

Angus

Inderdaad Euphorbia world, maar de verkoper had in de beschrijving "journal" gezet.
Van IES ben ik reeds lid sinds ik op het ELK de eerste keer met Rikus Van Veldhuisen sprak

Allé, ik heb weer iets (en niet van het minste) om voor te sparen!

Günther
zondag 27 december 2009 - 11:09
AlainFSD

AlainFSD

Onontbeerlijk, een schrijven van een Duitse kennis : Sukkulente Euphorbien van Volker Buddensiek.
Ook de beide Succulents 'the illustrated dictionary' deel 1 en 2 zijn aanbevelendswaardig van Maurizio Sajeva en Mariangela Costanza.
Kwestie van prenten en tekst te combineren.
Beide Madagascar boeken van Werner Rauh zijn uiteraard niet te missen evenals
'The CITES checklist of Succulent Euphorbia Taxa (Euphorbiaceae) door Susan Carter & Urs Eggli.
Tot slot nog een oudje (1975) uitgegeven door onze Britse vrienden : The Succulent Euphorbias, an Introduction by David Brewerton,

veel leesgenot,

Alain
zondag 3 januari 2010 - 23:20
Angus

Angus

Dat is genoteerd, dankuwel!
zondag 3 januari 2010 - 23:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon