menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloeiende Fraileas midden in de winter

Ga naar meest recente reactie

Wiebe

Wiebe

Onderstaande foto is vorig weekend genomen. Dit was één van de nu bloeiende Frailea's. Nu staan Frailea's niet te boek als makkelijke bloeiers dus in de winter???

Dit is één van de plantjes die in mijn bagage is geraakt (ik snap niet hoe dat is gekomen) op mijn reis in Brazilië. Ze staan nu in de keuken bij wat hogere temperatuur en met vloerverwarming wat op krachten te komen. Ze krijgen regelmatig water (even met potje en al in een laagje water) en dit is het resultaat.

Wiebe



[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 21 december 2009 - 21:26
jumperke

Jumperke

Mooi plantje en mooie bloei! Merkwaardige kleur voor een Frailea-bloem en ze staat met dit grauw weer toch ver open ook! Ik had het plantje eigenlijk niet meteen als een Frailea beschouwd...

jerko
maandag 21 december 2009 - 21:41
Wiebe

Wiebe

Jerko, de foto is uiteraard gemaakt toen de zon een tijdje scheen. Kleur is op de foto wat bleker dan in het echt.

Wiebe
maandag 21 december 2009 - 21:46
Pieter

Pieter

Heel mooi, Wiebe, maar eigenlijk toch niet zo verwonderlijk dat die nu bloeit als dat een ex-habitat plantje is die pas enkele maanden in Nederland is. Die heeft daar zijn winter gehad en bloei voorbereid. Nu staat die warm en vochtig, dus waarom zou die niet bloeien?
maandag 21 december 2009 - 22:24
Wiebe

Wiebe

Helemaal met je eens Pieter!

Wiebe
maandag 21 december 2009 - 22:36
succulentimon

Succulentimon

ik begrijp u volkomen Wiebe, het moet verschrikkelijk zijn naar huis terug te keren en pas thuisgekomen vast te stellen dat men u opgezadeld heeft met dergelijk plantenmateriaal. Konden ze nu geen keuriger exemplaar in je bagage bijstoppen denk je dan wellicht

wel mooie bloem!




simon
dinsdag 22 december 2009 - 08:41
Discolover

Discolover

Hoi Wiebe,
Prachtig plantje!
Heeft naar mijn mening een vrij 'forse' en lange bedoorning voor een Frailea spec.. Heb je enig idee welke soort dit is?
Mvg, Peter.
dinsdag 22 december 2009 - 10:30
Wiebe

Wiebe

Hoi Peter,

Niet alle Frailea's hebben korte aanliggende bedoorning hoor! Deze heb ik onder de naam F. gracillima.

Wiebe
woensdag 23 december 2009 - 18:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon