menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Morning glory was niet echt glory deze morning

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

[afbeelding verwijderd niet-https]

Heeft er nog iemand deze plant? Ik heb dus 5 jaar gesukkeld om hem aan de groei te krijgen en dit is de tweede bloem. Om 7h deze ochtend was hij nog niet open, om halfacht toen ik thuiskwam was het al gedaan... Bloeit die echt zo kort? Gaat ze überhaubt wel open overdag???
Misschien ent ik eens een areool af na de zomer om een stevig groeiende ent te hebben...
donderdag 25 juni 2009 - 20:23
maurice2

Maurice2

Pieter

Is dat een kruising die je zelf gemaakt heb. Al is ze niet heel open vindt ik het toch een mooie kleur van bloem
donderdag 25 juni 2009 - 20:55
Pieter

Pieter

Neen hoor Maurice, dat is een Paramount hybride, al heel oud dus
donderdag 25 juni 2009 - 21:07
Pieter

Pieter

My mistake ... Deze moet matuurlijk ' orange glory ' zijn, morning glory is een roze en veel gemakkelijker in cultuur.
donderdag 25 juni 2009 - 21:28
Ferdinand

Ferdinand

Pieter de bloemkleur is zeker positief. Het kan ook aan de temperatuur liggen dat de bloem zo snel sluit. Ik denk dat die over de middag zeker volledig open staat.
Een areool enting op een jusberthii kan soelaas brengen, doch daar gaat minimum 2 jaar over.
Fernand
donderdag 25 juni 2009 - 21:39
Pieter

Pieter

Ja Fernand, gisteren hadden we om 19h nog 40ºC (veertig!), vandaag toch een vijftal graden minder en een lichtbriesje. Het is hier dan ook de warmste plaats in de communidad Valenciana. Een kom door bergen omgeven...
Echinopsisbloemen kunnen daar niet zo goed tegen hé.
donderdag 25 juni 2009 - 21:45
LauraK

LauraK

Je zou er bijna een webcam bij zetten, of een bewakingscamera, zodat je 's avonds
de beelden terug kan kijken...

Ik sta er (als niet cactuskenner) steeds weer van te kijken wat een machtige bloemen
deze planten weten voort te brengen. En die kleuren... Schitterend, in één woord!

Groeten van Laura.
vrijdag 26 juni 2009 - 10:25
printemps

Printemps

Mooie foto

Of neem een netwerk-camera met een IP adres

Met dat IP adres kan je overal ter wereld kijken wat er thuis gebeurd vanop een andere PC

mvg

vrijdag 26 juni 2009 - 13:09
Pieter

Pieter

Haha in die hitte hier zet ik geen enkele webcam, Die plastic smelt gewoon weg overdag. Tenzij jij die komt installeren
vrijdag 26 juni 2009 - 13:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon