menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

HE zwart is ook een kleur

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

[afbeelding verwijderd niet-https]

AEONIUM atropurpureum, waarschijnlijk cv. Zwartkop
zaterdag 17 juni 2006 - 22:12
WillyN

WillyN

is inderaad ne zwartekop de gewone ziet er zo uit

Aeonium arboreum atropurpureum

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 18 juni 2006 - 07:05
Lucl

Lucl

Dit heb ik altijd een zeer mooie plant gevonden
zondag 18 juni 2006 - 09:00
cactelders

Cactelders

I k denk dat ik met deze in de problemen zal raken ,hij is nu 50cm. hoog en begint nu pas (gans bovenaan te spruiten) .Daardoor zal hij bovenaan onevenwichtig zwaar worden en zal ik hem op de een of andere manier moeten steunen.
zondag 18 juni 2006 - 09:11
Alain1

Alain1

Heel mooie planten en foto's, hebben jullie ze opgeboend of zo voor ze op de foto mochten.
Ik heb er zo ook wat geleend uit Tunesië, wel nog in een jonger stadium. Weldra ga ik terug ... om plantjes te lenen.
zondag 18 juni 2006 - 09:29
DieTerXz

DieTerXz

Erg mooi! Heb er vrijdag ook toevallig ene opgepikt. Dus als ik het goed begrijp zijn de planten met nog wat groen een echte variëteit (A. arboreum var. atropurpureum) en degene met volledig zwart cultivars (Aeonium arboreum 'Zwartkop' of nu ook A. manriqueorum 'Zwartkop')?
zondag 18 juni 2006 - 10:38
WillyN

WillyN

Dirk, je mag, als je durft hem ook inkorten, onmiddelijk in droge grond steken en veertien dagen wachten om een klein beetje water te geven.
Als je natuurlijk maar één plant hebt
zondag 18 juni 2006 - 15:33
Bowie

Bowie

Ik heb 'm met de naam Aeonium arboreum "nigrum"

Andere synonym: Aeonium arboreum
Aeonium 'Zwartkop'
Aeonium atropurpureum (Swartskoph)
Aeonium manriqueorum

zondag 18 juni 2006 - 15:37
cactelders

Cactelders

Inderdaad Willy eentje maar ,en dat zo direct de poten van onder het lijf snijden brrrrrr., alvast een goede tip want als hij dan in tweeen breekt kan ik nog hetzelfde doen.
zondag 18 juni 2006 - 20:38
Brendel

Brendel

Hallo,

Ik ben al lange tijd op zoek naar een "zwartekop" maar vindt die nergens. Kan iemand van jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
zondag 2 juli 2006 - 13:25
Pieter

Pieter

Ik heb daar een cristaat van, ook een leuke plant. Ik heb een groot aantal stekjes staan die aant bewortelen zijn. Later doe ik jullie daar wel eens een plezier mee.

zondag 2 juli 2006 - 17:38
Bowie

Bowie

Cactelders

Ik heb begin juni 2 scheuten (goeie 5cm) van mijn aeonium gehaald en nu pas zijn er worteltjes verschenen. Ze hebben een tijdje in de veranda gestaan en pas 2 weken geleden heb ik ze in de serre gezet (juli was daar te warm voor) - met zijn tweeën in één potje + stekpoeder en een halve colafles erovergezet.

donderdag 17 augustus 2006 - 17:20
cactelders

Cactelders

Ziet er allemaal goed uit maar toch even opletten met die colafles. Een pracht van een manier om te vermeerderen in " gespannen lucht" zoals men dat noemt is die fles je kan er potje per potje mee apart behandelen, net zoals een gesloten plasticzak trouwens.Het moeilijke echter is dat je precies moet weten welke planten wel en welke niet mogen vermeerderd worden onder gespannen lucht. Wat een Aeonium betreft , ik zou het niet weten .Hou de reacties van Willy Nysen en van Witvis in het oog dat is een beetje hun materie.
donderdag 17 augustus 2006 - 20:07
Bowie

Bowie

De grootste gedeelte van de dag (ong. 9u tot 20u) stond de colafles er niet op hoor, het was zo al warm genoeg.
donderdag 17 augustus 2006 - 20:15
cactelders

Cactelders

Op die manier eet je van 2 walletjes, wat in dit geval niet slecht is.
donderdag 17 augustus 2006 - 20:20
stekeltje

Stekeltje

het is niet nodig om die in gespannen lucht te zetten ,gewoon zo in de grond en na 2a3 weken voorzichtig een water geven
donderdag 17 augustus 2006 - 21:59
Pieter

Pieter

Ik heb voor zondag 3 bewortelde stekjes aan de kant gelegd van mijn cristaatvorm.
donderdag 17 augustus 2006 - 22:00
WillyN

WillyN

De meeste Aeoniums zijn heel makkelijk te stekken, zoals wij gewoon zijn.
Proper afsnijden, laten drogen, indien mogelijk een beetje stekpoeder en daarna in droge grond of seramis of ..., in het begin een klein beetje vocht en ziezo.
Ikzelf stek aeoniums gewoonlijk in droge grond.
Opgelet er zijn soorten die niet te stekken zijn.
Die krijgen en bloem, produceren een hoop zaad en sterven af.
donderdag 17 augustus 2006 - 22:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon