menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Deel van mijn verzameling NU

Ga naar meest recente reactie

dilisen

Dilisen



Pas begonnen en 4 serre-kastjes aangekocht(aankoop grote serre moest nog eventjes wachten tot ik zekerheid heb over verkoop huis of niet)
Dit is er dus gebeurt met mijn kastje met mijn mooiste

Dus dit is nu deel van mijn verzameling na deze nacht,
+ dak kapot, auto vol met putten, goot enz noem maar op ... regio Wetteren

WAT NU GEDAAN TERUG OPPOTTEN MET NATTE GROND OF ALLE GROND VERWIJDEREN EN NIEUWE MAKEN ? ?

GROND IS KLETSNAT ! !

Heb nog 10-tallen andere fot's maar denk dat jullie wel al idee hebben van wat er hier is gebeurt deze nacht.

Foto zijn misschien nu misschien niet zo zuiver,maar ja T'is van de stress ... ben al heel nacht aan huilen [afbeelding verwijderd niet-https][/img] null [afbeelding verwijderd niet-https][/img][afbeelding verwijderd niet-https][/img][afbeelding verwijderd niet-https][/img][afbeelding verwijderd niet-https][/img][afbeelding verwijderd niet-https][/img][afbeelding verwijderd niet-https][/img][afbeelding verwijderd niet-https][/img]
dinsdag 26 mei 2009 - 11:18
Lysianthus

Lysianthus

Wat erg voor jou Carolien, ik hoop dat de cactusliefhebbers solidair zijn met jou en je bijstaan met raad en daad en daar bedoel ik mee dat diegenen die wat kunnen missen er mee aan helpen je collectie terug op te bouwen.
Veel sterkte toegewenst.
Meelevende groetjes
Lysianthus
dinsdag 26 mei 2009 - 11:29
Thuja49

Thuja49

Heel erg voor jou , ik hoop dat je toch nog een deel van je verzameling kan redden .

groetjes
thuja
dinsdag 26 mei 2009 - 11:34
dilisen

Dilisen

Ben zo bang , begint hier opnieuw hard te waaien ........... al wat nog te redden is ,vlug binnendoen..................
dinsdag 26 mei 2009 - 11:44
Pieter

Pieter

Heel erg om dat te moeten zien en dat voor een zeer enthusiaste starter dan nog. Maar niet getreurd, cactussen zijn heel sterke planten hoor. Haal ze uit de aarde, kuis ze wat op en leg ze een tiental dagen droog weg zodat alle wonden kunnen helen. Veel van je planten zijn nog jong en klein dus binnen een tweetal jaar zal je er alvast niet veel meer van zien van die wonden.
Ik heb ervan gehoord dat het erg lelijk gedaan heeft vannacht.
dinsdag 26 mei 2009 - 11:47
stekeltje

Stekeltje

Caroline, wat erg om te zien
Het beste dat je volgens mij kan doen is: van de cactussen volledig alle grond afspoelen/spuiten en enkele dagen / weken laten drogen.
Dan terug alles oppotten.
dinsdag 26 mei 2009 - 11:54
jumperke

Jumperke

Heel jammer om dat mee te maken!
Mss kan je ze de volgende keer bij veel wind/onweer binnen plaatsen.

Wij hebben het hier vannacht ook hard te verduren gekregen, gisteravond als ik om 22u in mijn bed kroop was het in de verte al aan het 'rommelen'.
Van 1u-3.30/4u was het hier zo hevig aan het onweren dat de ramen van het huis ervan daverden.
Ik heb dan nog eventjes door het venster staan kijken en toen zag je echt dat het ook water goot en dat het fel waaide!
Het is overal wel heel plaatselijk uitgevallen, want in Rekkem/Lauwe op een kleine 15km hiervandaan heeft het niet zo fel ge-onweerd.
Hier geen schade waar te nemen.

jerko
dinsdag 26 mei 2009 - 12:43
Thuja49

Thuja49

T'is hier intussen ook terug behoorlijk aan t'waaien . ( Mechelen )
Niet zoals voorbije nacht maar ik ben er niet gerust in ,
had wel geen schade maar het kan hier behoorlijk waaien en sommige van m'n potten blijven dan ook niet rechtstaan .

thuja
dinsdag 26 mei 2009 - 13:01
maurice2

Maurice2

Caroline

Spijtig dat je dit moet mee maken ,juist nu je zo goed bezig waar en je content waart dat je mooie foto's kon maken van je planten. Ik zou de raad van Pieter,Sonja en Willy opvolgen ,dan zullen uw plantjes het wel overleven.
Het zijn toch taaie planten die cactussen
dinsdag 26 mei 2009 - 13:01
dilisen

Dilisen

Ik woon meer tegen Laarne en naar het schijnt is Laarne het zwaarst getroffen hier in de streek.

Hier waren het tennis-ballen die naar beneden kwamen.
NU pas gezien: terras van onze blokhut is ook los,gebuur zijn vaste serre nu daar zitten nog 2 ruiten in.Onze auto is een bots-auto geworden en leuke daaraan is dat aan de praat van de verzekering-agente dit niet gedekt is als je geen omium hebt.
Nu vlug gebeld naar mijn man ... zit er daar nu toch iemand op kantoor die zijn vrouw ook verzekering-agente is en deze zegt dat dit valt onder storm-schade ?? dat we ons niet mogen laten doen ......... nu zal nog leuk worden

Schade : cactussen , auto , blokhut , gaten in de goot zogroot als tennis-ballen en daardoor water binnen , paddestoelen op dak ook met tennis-gaten ..... en wat gaat de aannemer nog vinden deze avond
dinsdag 26 mei 2009 - 13:04
Thuja49

Thuja49

Wat erg !!! Ik hoorde net op de radio dat er nog plaatsen zijn waar het hagelde als eieren zo groot .
Wens je veel sterkte en ik hoop voor jou dat je van de verzekering trekt .
dinsdag 26 mei 2009 - 13:10
dilisen

Dilisen

Wat doen met planten die nog half in pot zitten:

-ook uithalen of laten zitten (aarde is wel nat) ze hadden juist dit weekend nog water gekregen.

Heb nu wel gezien dat ze alle mooie nieuwe worteltjes aan het krijgen waren ,zonde zit nog altijd met de hartslag van binnen

dinsdag 26 mei 2009 - 13:10
dilisen

Dilisen

Caroline

Spijtig dat je dit moet mee maken ,juist nu je zo goed bezig waar en je content waart dat je mooie foto's kon maken van je planten

Had nooit verwacht,dat dit zijn eerste serie foto's gingen zijn.
Voel me zo ziek als ne hond
dinsdag 26 mei 2009 - 13:20
chatoela

Chatoela

Caroline,

Wat een ravage
Vind het zo erg voor je, hopelijk redden de meeste van je planten het. Je steekt daar al je energie en liefde in en dan gebeurt dit...de natuur verrast ons keer op keer...mag niet onderschat worden.

Kop op!!!!voor je het weet kan je weer genieten van al dat moois

groeten,
karin
dinsdag 26 mei 2009 - 13:26
Pieter

Pieter

Amai blijkbaar toch nog een stuk meer schade dan enkel aan je plantjes. Ook het huis en auto! Als je het niet in je autoverzekering kan steken, kijk eens als het niet onder je brabdverzekering valt, ik dacht dat daar sinds kort ook alle vormen van stormschade onder vallen.
dinsdag 26 mei 2009 - 13:56
dilisen

Dilisen

NOG EENS RAAD,misschien wel domme vragen...

Ben nu bezig met een penseeltje alle aarde van de cactussen te doen,deze die ik niet proper krijg spoel ik dan wel af.

[kleur=#ff0000]Maar moet ik ook alle aarde van de wortels doen ??
En alle aarde is nieuw mag ik die terug gebruiken ?
Sommige planten zitten nog vast in hun pot,mag ik deze laten zitten ?
Vrijwel alle planten zijn droog enkel de aarde is nat.


Sorry voor de vele vragen,maar heb toch als beginneling graag jullie raad hierover.DANK U

Hopelijk krijgt er niemand van jullie ook nog schade ,want hier is het terug hard aan het waaien en begint het terug te hagelen wel normale grote nu.[/kleur]
dinsdag 26 mei 2009 - 14:10
edelweis

Edelweis

oei, oei Caroline,
ik voel ontzettend met je mee...
hier zijn deze nacht verschillende dakglazen van de serre gesneuveld door de ontzettend grote hagelballen (waasland)
toen we de scherven hoorden vallen zijn we met zijn drie naar beneden gerend
gewapend met een serieus hoofdeksel op (nog vallende stukjes glas)
hebben we zoveel mogelijk binnen gehaald
de ravage is hier niet zo erg als bij jou (buiten het dak , valt het nog redelijk mee)
maar ik kan me zeer goed voorstellen wat dit betekent voor jou……
brrr, krijg er rillingen van als ik het zo zie
als het niet zo ver was dat je woonde had ik je meteen komen helpen, want ik vrees, dat je nu wel handen te kort hebt hé

sterkte hé enne vooral de moed niet opgegeven

enne, een knuffel zou nu wel eens van past kunnen komen hé
dikke knuffel
Els
dinsdag 26 mei 2009 - 14:28
dilisen

Dilisen

Dank je ,Els knuffel kan ik wel gebruiken

Computer blijft aan staan en af en toe kon ik eens kijken voor tips.

Hoop dat het bij jullie ook weer niet verslecht wat hier worden de hagelballen weer zwaarder en beging het terug harder.En de aannemer komt pas kijken na 17uur hopelijk kan hij tegen dan nog op dak.

Nu verder doen ......

dinsdag 26 mei 2009 - 14:33
maurice2

Maurice2

Caroline

De grond die je afdoet kun je zeker opnieuw gebruiken ,maar u zult hem toch eerst moeten laten op drogen hoor. Eerst zou ik zoveel mogelijk de grond afdoen en dan de wortels afspoelen in een emmer water en dan te drogen zeten
Die wat nog vast zitten in de pot kunt u best goed laten uitlekken om de grond droog te krijgen
dinsdag 26 mei 2009 - 16:30
cactelders

Cactelders

Pech , ik ben ook in allerijl naar Merelbeke geroepen deze morgen maar daar valt het mee op afgeknakte en ontwortelde bomen na .
Als je kan openleggen op een overdekte plaats om te drogen en het meeste natte er af borstelen . Zo kunnen ze wel een paar dagen liggen hoor .

Vergeet niet dat cactussen echte overlevers zijn , alhoewel als er iets nen cactus kapot krijgt is het nattigheid . Ze voorspellen goed weer en dat is al iets positief !
dinsdag 26 mei 2009 - 17:06
Rita1960

Rita1960

Caroline,

heb geen verstand van cactussen maar ik wens je toe dat je je cactussen kunt redden!
Wat een ravage en wat een ellende. Succes en sterkte toegewenst.

Rita
dinsdag 26 mei 2009 - 18:37
smile

Smile

caroline
ook van uit nederland vind ik het spijtig voor je
ik hoop dat je het nog kan redden
probeer ze zo goed mogelijk schoon te maken en lekker verwennen de komende dagen
groeten peter
dinsdag 26 mei 2009 - 19:19
joijce

Joijce

CAROLINE WAT ONTZETTEND VERVELEND VOOR JE, MAAR WEES GERUST CACTUSSEN KUNNEN TEGEN EEN STOOTJE.
GROET
dinsdag 26 mei 2009 - 19:54
succulentimon

Succulentimon

Caroline, echt verschrikkelijk..

veel sterkte toegewenst!!
dinsdag 26 mei 2009 - 20:23
rialle

Rialle

Potverdikke Caroline, wat een ellende! Ik leef met je mee en wens je veel sterkte met het opnieuw oppotten van je cactussen. Gelukkig zijn het sterke planten heb ik gelezen.

Groetjes Rialle
dinsdag 26 mei 2009 - 20:24
dilisen

Dilisen

Balans 98 cactussen alle uit pot,dus jullie zijn gewaarschuwd deze moeten allemaal terug op naam want ben van plan om er geen enkele te verliezen .Heb al genoeg schade aan de auto en waarom ik moet verzekerd zijn weet ik ook niet meer,auto-schade wordt niet vergoed,schade aan het huis zijn de eerste ? duizende ook voor mij (schandalig na 27j.verzekerd te zijn en nog nooit iets gehad ),bloemen en planten kennen ze niet dus ook geen bloempotten.
dinsdag 26 mei 2009 - 21:14
cactuszot

Cactuszot

Hier 1 slachtoffer nl. een heel grote echinopsishybride (een 80 cm hoog). Is ondertussen al terug opgepot in nieuwe aarde (geen gemakkelijke klus, zo'n kadet verpotten). Ik mag er niet aan denken dat er zo 98 cactussen opnieuw te verpotten zouden zijn. Veel sterkte Caroline. Hoe herstel je dat trouwens, al die puttekes in een auto ?

Geert
dinsdag 26 mei 2009 - 21:32
Alain1

Alain1

Heel erg voor u!!!
Wat Parodia zei 'en anderen': afspoelen, heel goed laten drogen en daarna oppotten. Meer kan ik u ook niet vertellen.
Toch nog iets te vertellen: 10 meter van mijn voordeur is de bliksem ingeslagen en deel ik ook weer eens van de brokken ...
dinsdag 26 mei 2009 - 21:39
Wiebe

Wiebe

Hoi Caroline,

Succes met het opruimen van de "puinhopen". En verzekeringsmaatschappijen zijn meer ingesteld op het ontvangen van premies dan het uitkeren van schades!

Wiebe
dinsdag 26 mei 2009 - 23:19
dilisen

Dilisen

Had ik al begrepen en ook dat hun premies ieder jaar verhogen.

Alvast DEZE nacht een goede nachtrust gewenst,
Caroline
dinsdag 26 mei 2009 - 23:24
Ferdinand

Ferdinand

Caroline,

Ik wens je heel moed en veel sterke toe na het gebeuren. Uiteraard heb je nu veel extra werk om alles te heropbouwen. Hopelijk komt de verzekering tussen of het rampenfonds voor al die schade die jullie aldaar hebben opgelopen. Want er is nog meer schade dan enkel uw planten.

Fernand
woensdag 27 mei 2009 - 06:47
WillyN

WillyN

Caroline,

Wat zo'n storm kan kapot maken, heb ik een paar jaar geleden ook mogen ondervinden.

Bij mij hebben gelukkig de meeste planten het overleefd, 't zijn begot streke duvels

Veel goede moed en werklust gewenst.


C&S Algemeen

woensdag 27 mei 2009 - 09:46
dilisen

Dilisen

Toch wel straf ! !

Gisteren melding gedaan bij verzekeringagente ... straf hoor .... nu geeft ze toch wel eventjes aan mij gedacht ! !

Krijg ik deze morgen een brief van haar : Ze had WEER eens een voorstel om mij NOG beter te verzekeren - Zonder " Pack Familiale +" bent u al goed verzekerd , Met " Pack Familiale +" bent u nog beter verzekerd.

Dus neem die + er vlug bij t'is toch maar 18 euro/jaar meer ... en als je ooit eens schade hebt die MEER dan 219.64 euro is dan hoef je deze niet te betalen.

Wel niet vergeten : reageer snel VOOR 27/6/2009,dan krijg je alvast 3 maanden gratis dekking.Toch wel lieve dame he,ze zou beter mijn auto-schade vergoeden.
Wel nu, ze mag haar 3 maanden houden ! !

Weet nu toch al hoeveel de franchise is 219euro en 0,64 centjes die mag ik niet vergeten he....
woensdag 27 mei 2009 - 13:03
dilisen

Dilisen

De balans tot nu toe , veel cactussen geschonden MAAR tot nu toe toch maar 1 verloren

Er is er zelfs ééntje die me deze morgen geeft beloond voor mijn goede zorgen
en er zijn er nog op komst
[afbeelding verwijderd niet-https][/img][afbeelding verwijderd niet-https][/img]

Nog een fijne dag,
Caroline
dinsdag 2 juni 2009 - 08:53
Thuja49

Thuja49

Toch een lichtpuntje ondanks al die misérie
Prachtige bloem !


groetjes
thuja
dinsdag 2 juni 2009 - 14:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon