menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe een Edithcolea te verzorgen

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Harry54

Sinds kort heb ik er een, maar weet er niet veel van. Wie kan me wat verzorgingstips geven.
Bedankt. Harry
woensdag 18 maart 2009 - 07:14
Wiebe

Wiebe

Harry,

Ik heb er al heel wat dood gekregen dus verwacht van mij geen gouden tip. Het zijn lastige planten. Ik heb een aantal staan die zijn geent op knollen van Ceropegia woodii en ik heb ook een aantal ongeent de winter doorgekregen. 's Winters hebben ze dus vrij warm gestaan (min. ca 12 C) en zo nu en dan wat water gekregen door de potten in een bakje met een laag water te dompelen. Op hun natuurlijke standplaats zie je ze bijna altijd in de beschutting van andere planten groeien maar bij een bepaalde omvang groeit een gedeelte van de plant in de volle zon.

Wiebe

C&S Algemeen

woensdag 18 maart 2009 - 19:19
Mamamia

Mamamia

Hoi Harry,

Ik heb het ook al véle keren geprobeerd maar het lukt me niet om ze
gezond te houden.Ik heb er vorig jaar nog maar eens eentje gekocht en dat blijft
eigenlijk een pienter onooglijk schraal plantje,Ik hoop wanneer ik
het eindelijk buiten in de serre kan zetten dat het zich zal herpakken
en groei gaat tonen,afwachten dus.Er zijn er op de markt die véél
gemakkelijker te houden zijn en ook mooi bloemen maar als dit
plantje begeeft dan houd ik het voor bekeken.

Groeten,Mamamia
zaterdag 28 maart 2009 - 10:45
Harry54

Harry54

Hallo Mia,

Ik wil het toch eerst eens proberen of ik dit kan. Uitdagingsgevoelig moet je maar rekenen.
Hoe is het met de stekken? leeft het nog?
groet Harry
zaterdag 28 maart 2009 - 11:21
Mamamia

Mamamia

Hoi Harry,

Ge hebt gelijk dat je het gaat proberen om de Edithcolea te behouden,
de winter zal wel spoedig gedaan zijn en dan hebben de planten
toch meer kans om te overleven.Ik hoop in ieder geval dat het je
zal lukken.
Ik heb inderdaad nog altijd je stekjes en ze zien er na deze
winter zelfs goed uit, ik heb ze wel al een maand in een ietsje warmer
kamer staan.Hopelijk komen er dit jaar wat zijscheuten aan zodat het
wat groter wordt maar een bloem zou de kers op de taart zijn hé,
als dat gebeurd staat het wel op het forum.

We houden er de moed in !
Groetjes,
Mamamia
zondag 29 maart 2009 - 11:21
stijnghesquiere

Stijnghesquiere

Hoi Harry,

Hoes is het nog afgelopen met je plantje?
donderdag 18 november 2010 - 22:29
Mamamia

Mamamia

Hoi Harry,

Een paar topics geleden stond er een heel artikel over de Edithcolea grandis,
ik heb die raad over de warmte dadelijk toegepast en mijn plant in een cache-pot direkt op een chaufage element gezet.De warmte wordt door de ompot langer warm gehouden en de plant staat inderdaad zo véél warmer.Ik geef om de twee dagen wat water en ben verheugd om te zeggen dat mijn plant er sinds een paar weken véél beter uitziet en mooi groen is geworden dan dat hij daarvoor was.
Het is de vierde die ik probeer en dacht bij mijzelf, als het me nu niet lukt dan geef ik het op.Ik ben nieuwsgierig hoelang ik nog verheugd mag zijn.

Veel succes,
Mamamia.
dinsdag 7 december 2010 - 13:36
stijnghesquiere

Stijnghesquiere

@Mamamia:
Hou ons de hoogte!

Heb je een los verwarmingselement onder het plantje gezet? Ik had laatst een drinkbak verwarmer geprobeerd (zo'n ding dat je bij dierenspeciaalzaken kunt kopen om het drinkwater van dieren ijs-vrij te houden). Helaas ging het ding na een daq of tien kapot (ik vrees door oevrverhitting, aangezien de pot met plant er niet op stond, maar een paar centimeter er boven hing).
dinsdag 7 december 2010 - 14:51
Mamamia

Mamamia

Ik heb gewoon mijn plant met ompot bovenop de radiator in mijn living gezet en
deze voelt lekker warm aan als het verwarmings element heet is.
Ik had een nieuwe plant gekocht op ELK en die veranderde van kleur van zodra hij in mijn serre stond ( ik denk teveel zon ) Sinds hij een paar weken zo warm staat
ziet hij er ongelooflijk goed uit en ben ik best tevreden.
Het is het proberen waard maar of ik ooit zo'n mooie bloem zal hebben zoals jij daar twijfel ik wel aan.Ik was jaloers op je foto' van de Edithcolea grandis!!
Verkoop je eigenlijk ook planten?

Groeten,Mamamia.
woensdag 8 december 2010 - 09:35
stijnghesquiere

Stijnghesquiere

Ik hoop dat je komend jaar ook mag genieten van de bloemenpracht. Met wat warmte, zon en wat geluk ben je goed op weg denk ik.
Ik heb inderdaad wat plantjes die ik wil gaan verkopen. Ik heb nu 20 goed groeiende stekjes en 4 gezaaide plantjes die komend jaar van eigenaar mogen verhuizen. Ik laat ze nog wat groeien en als de winter voorbij is mogen ze de deur uit. Misschien kan ik zo nog een beetje de verlichtingskosten terugverdienen.

Groeten, Stijn
woensdag 8 december 2010 - 11:28
Mamamia

Mamamia

Hoi Stijn,

In geval je iets teveel hebt wat ik nog niet bezit wil ik dat graag overnemen in de lente misschien valt er zelfs te ruilen.
Hier volgt mijn mailadres; [email protected]

Groeten,Mia.
woensdag 8 december 2010 - 14:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon