menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plastiek serre

Ga naar meest recente reactie

dagVE

DagVE

ik zou graag een plastiek serre kopen in afwachting van een heuse orangerie om een aantal planten in onder te brengen in de zomer,
weet iemand waar ik een goede ( prijs/kwaliteit ) serre kan kopen en heeft iemand ervaring en of tips ivm met het kweken van cactussen in een plastiek serre ?

zondag 8 februari 2009 - 18:24
cactelders

Cactelders

Ha Dag , het voordeel van Google is dat je nu rondom Uw bericht vanalles kan vinden ivm serres !
zondag 8 februari 2009 - 18:46
AlainFSD

AlainFSD

Eens op de site van ACD serres gaan rondneuzen, ze hebben die dingen in alle maten en prijzen. Wordt verdeeld door de 'boerenbond' (Aveve). Je kunt ook bij Aveve vragen of je hun catalogus in kunt inkijken.

Alain
zondag 8 februari 2009 - 18:58
dagVE

DagVE

bedankt voor de tips, googlenen kan is als de beste, ik had graag wat praktische tips van mensen die succulenten in plastiekserres kweken in ons land
zondag 8 februari 2009 - 19:11
cactelders

Cactelders

Patrick Vanhaevert heeft zich onlangs zo ene aangeschaft !
zondag 8 februari 2009 - 19:13
Rita1960

Rita1960

ACD Jumbo, makkelijk op te zetten en groot genoeg om er heel veel in te kunnen zetten. met aan de beide zijkanten een ontluchtingsgat om het zo maar eens te noemen en aan de beide lange zijkanten ook mogelijkheden om te luchten. Daarbij met gaasdoek zodat insecten buiten blijven. Zet hem op een verhoging en water geven enz. gaat makkelijk.
Plastiek is vrij dik en licht groen van kleur. Makkelijk in je eentje op te zetten.

grt'n

Rita

NB; ik gebruik ze voor de fuchsia's, geraniums en groenten.... niet voor seculenten en aanverwanten.
zondag 8 februari 2009 - 19:13
Dany

Dany

In je achtertuin bij Filclair
http://www.filclairserren.be/pages/home.html
Het enigste dat ik weet is dat je problemen hebt met de condensatie die afdrupt op de planten wat in voor- en najaar niet interessant is en al zeker niet in de winter
zondag 8 februari 2009 - 19:32
clubbrugge

Clubbrugge

Ik denk zlfs bij Filclair dat ze een anticondensplastiek hebben.
Een standaardmaat is 6 X 3 m met eventueel over de ganse breedte hangtabletten.
Wel best langs beide kanten deuren voorzien voor de winddoorgang.
Er bestaan zelfs verluchtingsramen voor de serre.
Nicolas
maandag 9 februari 2009 - 07:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon