menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Winkel

Ga naar meest recente reactie

derosse

Derosse

Hallo, ben nieuw hier. Weet er iemand van jullie ergens een leuke winkel met een mooi assortiment cactussen & vetplanten in Limburg? (BE)
donderdag 18 december 2008 - 14:51
maurice2

Maurice2

Hallo

Wzlkom hier op het forum en nog veel leute hier
donderdag 18 december 2008 - 16:47
cactelders

Cactelders

Welkom , zet U , wat drinkt ge !!!!
Het is het seizoen niet hé , anders bij Houbrechts eens langslopen , heb je meteen kwaliteit in huis ook !
donderdag 18 december 2008 - 20:10
derosse

Derosse

Awel cactelders doe mij maar een Leffe. Ik ben dus duidelijk geen cactuskenner... Ik ben op zoek naar wat cactussen en vetplanten maar dan niet die doordeweekse dingen die je in het eerste het beste plantencentrum kan vinden. Bovendien is het aanbod in de meeste winkels maar zeer pover te noemen. Meestal ergens ver weg in een verloren hoekje kan je de cactussen en vetplantjes vinden Het meest exclusieve dat ik tot nu toe op de kop kon tikken? Een flessenplant (jatropha of zo iets?), een paar vetplantjes die ik nu toch al een jaar of 10 in leven hou, Christusdoorn ( ook al +-10 jaar en dubbel zo groot als die van mijn schoonmoeder! ) Potloodplant, Kerstcactus,... Zoals je kan zien: gene vette zoals ze hier wel eens zeggen. Aan fruitboompjes geen tekort hier in karakterland, nu nog een deftige plantenzaak...

Beste cactelders, wie of wat is houbrechts? En waar kan ik die/dat vinden? Alvast bedankt voor de info
donderdag 18 december 2008 - 20:56
jumperke

Jumperke

Awel cactelders doe mij maar een Leffe. Ik ben dus duidelijk geen cactuskenner... Ik ben op zoek naar wat cactussen en vetplanten maar dan niet die doordeweekse dingen die je in het eerste het beste plantencentrum kan vinden. Bovendien is het aanbod in de meeste winkels maar zeer pover te noemen. Meestal ergens ver weg in een verloren hoekje kan je de cactussen en vetplantjes vinden Het meest exclusieve dat ik tot nu toe op de kop kon tikken? Een flessenplant (jatropha of zo iets?), een paar vetplantjes die ik nu toch al een jaar of 10 in leven hou, Christusdoorn ( ook al +-10 jaar en dubbel zo groot als die van mijn schoonmoeder! ) Potloodplant, Kerstcactus,... Zoals je kan zien: gene vette zoals ze hier wel eens zeggen. Aan fruitboompjes geen tekort hier in karakterland, nu nog een deftige plantenzaak...

Beste cactelders, wie of wat is houbrechts? En waar kan ik die/dat vinden? Alvast bedankt voor de info


Houbrechts is een liefhebber die ook langs de kanten van Limburg woont.
Een gekende liefhebber in de cactuswereld. Staat ook op de ELK, hij had toen een mooi assortiment plantjes mee aan liefhebbersprijzen!
Zeker wat de specialere soorten betreft!

jerko

donderdag 18 december 2008 - 21:03
cactelders

Cactelders

Ik heb me hier al te pletter gezoch naar zijn adres , tevergeefs .......de omgeving van Tongeren meen ik !
Geen probleem het komt hier wel te voorschijn hoor ! Als je het nog een maand of drie uithoud zonder cactussen dan kan vanaf maart-april van de ene manifestatie naar de andere fietsen !!!
donderdag 18 december 2008 - 21:10
cactelders
donderdag 18 december 2008 - 21:13
derosse

Derosse

Schitterend cactelders! Dat is nog niet te ver van waar ik woon. (kort bij Sint-Truiden) Ik lees op die site ook iets over Abdel Cactus? Iemand ervaring met deze meneer?

Cactelders, ik ga nu even iets doen wat op uw gebruikersnaam lijkt , hierbij kan/hoeft niemand mij te helpen. Ben zo terug
donderdag 18 december 2008 - 21:30
Dany

Dany

Awel cactelders doe mij maar een Leffe.

dat is ook positief nieuws
vrijdag 19 december 2008 - 16:17
jumperke

Jumperke

.. en hierbij schiet mij iets te binnen

zou het niet nuttig zijn om ergens een lijst bij te houden van alle BE-NL-DE?-EN? kwekerijen waar we als liefhebbers terrecht kunnen ?
zelfs inclusief grote liefhebbers die planten aanbieden (mits hun toelating tot publicatie natuurlijk)
zou niet slecht zijn om dit als vastgepinde topic aan te houden .. of hebben we al zoiets ?


U bent niet de enige met dit idee!
Doen!

jerko
vrijdag 19 december 2008 - 18:42
matteke

Matteke

Dan staan we al met 3. Want ik heb ook wel zin in zo'n lijst.
vrijdag 19 december 2008 - 18:49
derosse

Derosse

Voila, hier is de 4e!

Het is inderdaad jammer dat er weinig info/aanbod/bekendheid van zulke zaken is, alhoewel er gezien het aantal tuinfora's en dergelijke toch wel genoeg interesse is. Ik ben er bv. na een zoektocht op het internet achter gekomen dat Dhr. Houbrechts (dank u cactelders) een gekende kweker is van cactussen en vetplanten die een grote afzet aan de groothandel heeft. Jammer genoeg , geen website, e-mail,... terug te vinden. De kenners onder jullie zullen deze meneer wel kennen, maar ik ben maar een liefhebber die eens op zoek is naar iets anders. Ik ben bv al een hele tijd op zoek naar een aasbloem. (iemand een aasbloem op overschot?) Nergens te vinden... De kenners weten deze wel te vinden maar ik dus niet. Een lijstje van deftige zaken zou iedereen wel kunnen helpen denk ik, zowel kenner en liefhebber.
vrijdag 19 december 2008 - 19:41
derosse

Derosse

Voila, hier is de 4e!

Het is inderdaad jammer dat er weinig info/aanbod/bekendheid van zulke zaken is, alhoewel er gezien het aantal tuinfora's en dergelijke toch wel genoeg interesse is. Ik ben er bv. na een zoektocht op het internet achter gekomen dat Dhr. Houbrechts (dank u cactelders) een gekende kweker is van cactussen en vetplanten die een grote afzet aan de groothandel heeft. Jammer genoeg , geen website, e-mail,... terug te vinden. De kenners onder jullie zullen deze meneer wel kennen, maar ik ben maar een liefhebber die eens op zoek is naar iets anders. Ik ben bv al een hele tijd op zoek naar een aasbloem. (iemand een aasbloem op overschot?) Nergens te vinden... De kenners weten deze wel te vinden maar ik dus niet. Een lijstje van deftige zaken zou iedereen wel kunnen helpen denk ik, zowel kenner en liefhebber.
vrijdag 19 december 2008 - 19:41
Paronoto

Paronoto

.. en hierbij schiet mij iets te binnen

zou het niet nuttig zijn om ergens een lijst bij te houden van alle BE-NL-DE?-EN? kwekerijen waar we als liefhebbers terrecht kunnen ?
zelfs inclusief grote liefhebbers die planten aanbieden (mits hun toelating tot publicatie natuurlijk)
zou niet slecht zijn om dit als vastgepinde topic aan te houden .. of hebben we al zoiets ?


Maar die lijst BESTAAT al Jaaaren! Ben op zoek naar wat ik er nog van bezit...wie geabbonneerd is op MEER dan 1 tijdschrift vind in alle soorten annonces MASSA'S kwekers!Mjdd. wie is de goei ziel die alles samen zal bundelen, ik zal al een vb doorsturen,efkes geduld, alle begin is kreupel...
vrijdag 19 december 2008 - 20:39
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ik heb die lijsten gevonden...gefotografeerd en met Photobucket bewerkt. Maar....ik krijg ze niet overgeplaatst naar 't Forum.....Het systeem 'kopiëren/plakken" functionneert niet....met nieuw geïnstalleerde P.C. Hallo Willy?
vrijdag 19 december 2008 - 22:52
stekeltje

Stekeltje

Ik heb die lijsten gevonden...gefotografeerd en met Photobucket bewerkt. Maar....ik krijg ze niet overgeplaatst naar 't Forum.....Het systeem 'kopiëren/plakken" functionneert niet....met nieuw geïnstalleerde P.C. Hallo Willy?

Kopier je met Tynipick?
zaterdag 20 december 2008 - 00:02
AlainFSD

AlainFSD

Schitterend cactelders! Dat is nog niet te ver van waar ik woon. (kort bij Sint-Truiden) Ik lees op die site ook iets over Abdel Cactus? Iemand ervaring met deze meneer?

Cactelders, ik ga nu even iets doen wat op uw gebruikersnaam lijkt , hierbij kan/hoeft niemand mij te helpen. Ben zo terug


Even heel snel tussendoor, de naam die je noemt herinnert mij aan een man uit Landen toen ik voor een franstalig cactustijdschrift schreef. Weet niet of die gast er nog steeds zit ?

Alain
zaterdag 20 december 2008 - 00:18
WillyN

WillyN

Abdel is er bij mijn weten nog steeds: Hannuitsestwg 169 in Landen tel 011/884945
zaterdag 20 december 2008 - 09:30
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ik heb die lijsten gevonden...gefotografeerd en met Photobucket bewerkt. Maar....ik krijg ze niet overgeplaatst naar 't Forum.....Het systeem 'kopiëren/plakken" functionneert niet....met nieuw geïnstalleerde P.C. Hallo Willy?


't Was efkes "wat prutsen" in mijn zgn nieuw systeem, maar allé 't is toch in de sakosj....ik heb er nog ene, nen duitser (!) Komt nog (als z'hem niet afschieten onderweg...)
[afbeelding verwijderd niet-https]

Dat is hem zie , jawohl.
[afbeelding verwijderd niet-https]


Niks belet u om verbeteringen/wijzigingen e.a. aan te geven.
zaterdag 20 december 2008 - 21:01
Wardje

Wardje

Welkom aan derosse. Er zijn dus nog mensen die een leffe lusten, alhoewel ik momenteel aan het genieten ben van een heeeeeeeeeeeeeel lekker kasteelbiertje. MMMMMMM

Marc
zaterdag 20 december 2008 - 21:17
Paronoto

Paronoto

Abdel is er bij mijn weten nog steeds: Hannuitsestwg 169 in Landen tel 011/884945

OPGEPAST voor zijn 3 duitse "schepers"......
zaterdag 20 december 2008 - 21:33
Angus

Angus

Abdel (5 minuutjes van het huis van mijn vader) is er idd nog steeds, voor de winter had hij het nog over het uitbreiden van de serre
zondag 21 december 2008 - 20:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon