menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

3 nieuwe aanwinsten

Ga naar meest recente reactie

LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Gisteren heb ik 3 nieuwe plantjes gekocht:

een piepkleine Euphorbia obesa (4 cm. hoog)

[afbeelding verwijderd niet-https]

een kleine Euphorbia susannae (of Euphorbia suzannae) (8 cm. hoog)

[afbeelding verwijderd niet-https]

en een iets grotere Aloe Ferox (21 cm. hoog)

[afbeelding verwijderd niet-https]

Uiteraard staan ze in waterdoorlatend substraat, zijn er gaatjes in de bodem van de potten en staan ze op schaaltjes, net zoals de rest van mijn bescheiden collectie (zie http://www.thelordofcantecroy.be/CactusCollection.html)

dinsdag 4 november 2008 - 16:44
matteke

Matteke

Heeft u de cactussen verpot? Ik hoop van niet. Want waarschijnlijk heeft U de wortels een beetje beschadigd. En omdat deze momenteel in winterrust zijn kunnen deze kleine beschadigingen niet meer herstellen. Daardoor zijn ze sneller vatbaar voor infecties.
Het zien er wel mooie plantjes uit.
dinsdag 4 november 2008 - 17:47
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Ik heb ze inderdaad verpot en ik weet ook dat nu niet bepaald de ideale moment is, maar ik had weinig andere keuze...

Ze zaten alle 3 in veel te kleine potjes waar de wortels onderaan via de afwateringsgaatjes al millimeters tot centimeters lang uitgroeiden (zeker bij de Aloe Ferox, daar hing al 10 cm. wortel uit een gaatje). Ze werden dan ook zeer voorzichtig uit de potjes gehaald, het beetje grond dat er nog aanhing verwijderd en dan in een heel los substraat gezet. Het substraat was heel licht vochtig tot droog.

Of ze al echt in winterrust waren betwijfel ik, ze stonden al erg lang in een tuincentrum en werden daar sowieso te veel bewaterd (standaard 1 keer per week). Ik hoop dan ook dat ze bij mij wel wat tot rust kunnen komen...

Ik heb er in ieder geval het volle vertrouwen in dat het met deze nieuwe aanwinsten best wel goed zal gaan!

Btw, wat bedoel je juist met 'infecties'? Want zijn daar zoal de symptomen van? Ik denk niet dat ik er tot nu toe al mee te maken heb gehad, enkel met wolluis...
dinsdag 4 november 2008 - 18:09
matteke

Matteke

In het tuincentrum zijn deze planten nooit in rust. Maar bij jou misschien wel. Ik heb hier ook 3 plantjes staan die moeten verpot worden. Maar ze zijn nu in hun winterrust. Infecties daar bedoel ik mee : Schimmels daardoor kan de plant rotten. Maar aangezien je de cactussen in een droge substraat hebt gezet is er weinig kans.
dinsdag 4 november 2008 - 18:42
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

drie héél mooie plantjes LordofCantecroy!!! Proficiat!!

@ Matteke,

ik kom even in jouw gileeke huilen om goede raad voor mijn cactuskes...als ik mag!
Ik heb enkel deze twee mannekes, een 'Cereus sp monstruosus' en een 'Pilocereus azureus', die ik verleden jaar voor het eerst verplant heb in 'cactusgrond'.
Sedertdien doen ze het goed, ik zie zelfs fris groen komen bovenaan.
Momenteel staan ze in de veranda, nogal friskes en ik geef ze al een paar weken héél weinig water.
Wat moet ik er nu eigenlijk verder nog mee doen om ze mooi gezond te krijgen en misschien zelfs ooit een bloemeke, hier en daar ???
Waarschijnlijk overplanten in een pot met drainagegaten, maar wanneer???
En mogen ze eigenlijk samen blijven staan, of hebben ze verschillende verzorging nodig??

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hartelijke groetjes,
Matabish.
dinsdag 4 november 2008 - 20:11
LordOfCantecroy

Tekst aangepast

LordOfCantecroy

Mag ik ook antwoorden?

Je mag stoppen met water geven tot in maart en ze fris in de veranda laten staan (temperatuur niet lager dan 10°), dan gaan ze echt in winterrust en heb je volgend jaar meer kans op bloemen (als de plantjes tenminste al oud genoeg zijn).

Als je ze wil uiteen halen, dan doe je dat best ook na de winter, in een goed waterdoorlatend substraat en met drainagegaatjes in de onderkant van de potten zodat een teveel aan water weg kan. Ik vermoed dat je ze ook bij elkaar mag laten staan, maar als ik de foto zo zie, dan denk ik dat ze beiden wel wat extra plaats kunnen gebruiken.

Je mag trouwens gedurende lente, zomer en vroege herfst enkel water geven als de grond volledig droog is (je kan dit checken met een blankhouten stokje, bv. een satéstokje, duw dit tot beneden in de grond en als er geen grond blijft aanhangen bij het verwijderen is het pas tijd om water te geven). Een regel bij het houden van cactussen is: als je twijfelt of je water mag geven, geef dan beter niet...

dinsdag 4 november 2008 - 21:16
Matabish

Matabish

hartelijk dank Lord of Cantecroy,

fijn dat je zo vlug antwoord!! Die sukkeltjes hadden een 8tal jaren in het aankooppotje gestaan en hadden zelfs niks meer van grond! Ze overleefden van lucht en wat water, tot ik zag dat er één van de twee rotvlekken leek te krijgen en dooreen begon te zakken.
Dàt was de druppel die de emmer deed overlopen!!! Ik heb ze aangeslagen, en nu zijn ze van míj!!
En dankbaar zijn ze hoor! Die plek is helemaal opgedroogd en nu zien ze er gezond uit.

Met jouw goede raad maken we er nog 'sterren' van... [afbeelding verwijderd niet-https]

Vriendelijke groetjes,
Matabish.
dinsdag 4 november 2008 - 21:28
LordOfCantecroy

Tekst aangepast

LordOfCantecroy

Die sukkeltjes hadden een 8tal jaren in het aankooppotje gestaan en hadden zelfs niks meer van grond!


8 jaren in het aankooppotje laten staan zonder te verpotten??? Ocharme! Dat is op het randje van cactusmishandeling Dan is het wel te begrijpen dat ze het nu veel beter doen, ze zullen je allicht eeuwig dankbaar zijn!

Btw, normaal wordt er gesteld dat je jonge cactussen best ieder jaar verpot en het substraat vervangt, oudere en veel grotere exemplaren om de 3-4 jaar, telkens in het voorjaar voor de bloei, of eventueel na de bloei, maar zeker niet tijdens de bloei.

dinsdag 4 november 2008 - 21:38
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy


Btw, normaal wordt er gesteld dat je jonge cactussen best ieder jaar verpot en het substraat vervangt, oudere en veel grotere exemplaren om de 3-4 jaar, telkens in het voorjaar voor de bloei, of eventueel na de bloei, maar zeker niet tijdens de bloei.



Ja dat is de theorie .. eenmaal je met een verzameling zit van bvb 500 planten of meer dan wordt de theorie dikwijls heeel rekbaar !


Ik was een tijdje geleden bij Cactuskwekerij Decoster in Veurne en hij vertelde mij dat hij na de winter meer dan een volle maand bezig is om alle aanwezige planten te verpotten. En zijn beloning voor het vele en zware werk vindt hij... nadien in de zee van bloemen in zijn serres
dinsdag 4 november 2008 - 21:54
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

Ik zit eigenlijk niet echt te wachten op bloemekes, die hoop is in feite jullie schuld met al die
prachtige en overvloedige bloeiers die jullie hier altijd tonen!!!
Ik vind een cactuske al heel mooi op zichzelf, als ze nu maar gezond en tevreden zijn en goed groeien, dan zien we wel!!
Voordat ik hier op het forum kwam heb ik altijd gedacht dat de cactusbloempjes in de tuincentra kunstmatig geënt waren en dat vond ik vreselijk onnatuurlijk! Daarom kocht ik ze nooit!
Maar deze twee gaan mij vast belonen voor hun redding! [afbeelding verwijderd niet-https]
In ieder geval nog eens bedankt voor jullie raadgevingen, ben wééral slimmer dan gisteren!

Fijne avond nog,
Matabish.
dinsdag 4 november 2008 - 22:10
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Ik zit eigenlijk niet echt te wachten op bloemekes, die hoop is in feite jullie schuld met al die
prachtige en overvloedige bloeiers die jullie hier altijd tonen!!!
Ik vind een cactuske al heel mooi op zichzelf, als ze nu maar gezond en tevreden zijn en goed groeien, dan zien we wel!!
Voordat ik hier op het forum kwam heb ik altijd gedacht dat de cactusbloempjes in de tuincentra kunstmatig geënt waren en dat vond ik vreselijk onnatuurlijk!


Bij mij is dit vergelijkbaar hoor, ik hou ook geen cactussen, vetplanten en euphorbia's voor de bloemen, maar wel voor de speciale plantvormen en stekels. Het is zelfs zo dat ik bewust mijn planten niet koud laat overwinteren en ze af en toe toch wat water geef in de hoop dat ze volgend jaar niet gaan bloeien.

Ik denk niet dat ze in tuincentra bloemen enten op cactussen (ik denk ook dat dit niet mogelijk is), maar wat je wel veel ziet is dat er kleine strobloemen (of plastic bloemetjes?) op geprikt zijn. Er zit dan een klein metalen pinnetje op zo een strobloemetje en dat zit dan in de plant geprikt, dus als je ze verwijdert heb je kleine gaatjes. Soms zie je zelfs cactusjes die aangekleed zijn als een Mexicaantje, met opgeprikte oogjes, neus en mond + een piepklein sombrerootje er op, ik vind het eigenlijk hopeloos...
dinsdag 4 november 2008 - 22:28
LordOfCantecroy

Tekst aangepast

LordOfCantecroy


Met alle respect hoor maar ...
Ik weet niet welke verzameling van De Coster gij gezien hebt maar dit is een deel van zijn prive verzameling .. als hij dat op een maand omgepot krijgt dan zal hij niet al te dikwijls zijn bed zien denk ik .. ik vraag mij nu trouwens af of een deel daarvan zelfs niet in "volle grond tablet" staat ? AlainFSD waar zit ge weeral ?

[afbeelding verwijderd niet-https]


Dit heb ik uiteraard ook gezien, dit is inderdaad zijn privé-verzameling (ik vond ze prachtig!) en die staat ook volledig in potten als ik mij goed herinner. Maar ik bedoel eigenlijk zijn serres met de te koop aangeboden planten. Decoster heeft het mij letterlijk zo verteld, maar ook dat hij al dat verpotten niet alleen doet + hij heeft ook een machine om potjes met substraat te vullen, hij heeft ze toen zelfs nog gedemonstreerd en dat ging erg snel...
dinsdag 4 november 2008 - 22:37
LordOfCantecroy

Tekst aangepast

LordOfCantecroy


LOL .. ja wat je al verpotten noemt he .. idd een verpottingsmachine waar aan een kant een aantal zakken turf ingekieperd worden en waar er dan planten en potten aan de lopende band ingestopt worden en laat de band maar draaien .. waarover zijn we bezig zeg ! .. De Coster heeft mij ooit gezegd dat dat spul maar goed werkt met turf .. tel uit je winst .. en ik denk voor de dooie dood niet dat hij zijn prive verzameling in turf stopt terwijl hij ze door die machine draait ..

BTW je nieuwe "doorlaatbare" substraat trekt ook verdacht veel op gewone turf ..


Beste Willy,

Ik kan je alleen maar vertellen wat hij tegen mij verteld heeft, ik heb nooit over zijn verzameling gesproken en ook niet over turf (alhoewel hij mij vertelde dat het een speciale mengeling was).

Wat mijn substraat betreft: ik gebruik 'DCM Potgrond voor cactussen en vetplanten' met volgens de zak 'met lava voor een luchtige structuur en een goede waterverdeling'. De samenstelling is:

- turfstrooisel
- tuinturf
- lava
- druivenpîttenkoek

Er zit inderdaad turf in, maar ik vind het zoals de zak vermeldt redelijk luchtig en mijn plantjes doen het er prima in. Maar jij zal dit allicht een doodzonde vinden...

Btw, ik zie geen enkele reden waarom je zo een toon hoeft aan te slaan...

PS: mocht Decoster dit lezen: ik was de man in het zwarte T-shirt en zwarte short met 10 zilveren ringen, ik ben 2x bij jou geweest afgelopen zomer en kocht verschillende Astrophytums
dinsdag 4 november 2008 - 23:10
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Beste Willy,

Ik gebruik dat DCM substraat sinds vorige lente en dit gaat best goed, maar ik heb NOOIT of nergens gezegd dat iemand anders ook dit substraat moet gebruiken. het enige wat ik gesteld heb is:

normaal wordt er gesteld dat je jonge cactussen best ieder jaar verpot en het substraat vervangt, oudere en veel grotere exemplaren om de 3-4 jaar, telkens in het voorjaar voor de bloei, of eventueel na de bloei, maar zeker niet tijdens de bloei.


Dit heb je zelf bevestigd met 'Ja dat is de theorie...' Dat dit verpotten meer werk is naarmate je meer planten hebt is uiteraard niet meer dan een open deur intrappen...

En verder spreek ik steeds over 'een goed waterdoorlatend substraat' wat volledig correct is...

Mij verwijten dat het storend is dat ik zogezegd foute info zou geven vind ik dan ook wel stevig over de schreef + iedereen doet hier gewoon zijn best om elkaar te helpen en deelt zijn eigen ervaringen, daar dient dit forum juist voor...

Btw, over substraten is inderdaad al heel veel geschreven en het spreekt zich vooral tegen. Zie nog maar gewoon naar de verschillende cactusclubs die elk een totaal verschillende samenstelling van hun substraat hebben + bij elke club zit er 1 deel tot 6 delen potgrond in, wat uiteraard ook gewoon turf is (zie http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=10&sid=31&tid=13170), zodus...

Ach, wat het meest opvallende was toen ik vanmiddag mijn computer aanzette is dat er meerdere private mails waren van forumleden met boodschappen in telkens dezelfde trend: trek het je niet aan, Parodias kan het gewoon niet laten smalend en laagdunkend te reageren, wat er ook geschreven wordt. Inderdaad, zo goed als altijd is een bericht van jou demigrerend en neerbuigend, ik heb het ook al verschillende keren mogen ondervinden... Je mag er trots op zijn hier zo een reputatie te hebben...

Misschien kan je het in de toekomst maar beter laten om op topics of posts van mij te antwoorden, op deze manier ben ik er in ieder geval niet meer van gediend...

Marc
woensdag 5 november 2008 - 13:37
stekeltje

Tekst aangepast

Stekeltje

Marc,
Nu wil ik hier ook efkes reageren.
Als je op een forum zit moet je tegen wat kritiek kunnen en dat steeds niet als negatief ervaren. Uit al de raad die hier gegeven word haal je gewoon het beste uit voor jezelf.
Het ene valt al beter mee dan het andere.
Over substraten kan je eindeloos discusieren, iedereen maakt zijn eigen mengeling, al naargelang de eigen ervaring,plantensoort enz....Dat zal je mettertijd wel LEREN.
Willy komt gewoon voor zijn eigen mening uit, zoals velen hier op het forum, dus wat is daar verkeerd aan? Ge moet daarvoor niet in uw gat gebeten zijn.
Denk aan het citaat van Dirk( Cactelders) e bibliotheek van mijn flaters noemt ervaring.
EN DAT IS EEN WAARHEID ALS EEN KOE
woensdag 5 november 2008 - 14:23
WillyN

WillyN

Marc,

Ik sluit me volledig aan bij Sonja.
Ik ben hier ook al met sommigen een discussie aangegaan, maar dat is geen reden om zo'n toon aan te slaan.
Ik hou het op een reactie uit onwetendheid van uwentwege, u bent tenslotte nog maar een paar maanden lid van dit forum.
Als leden van dit forum u raad willen geven, kan je die opvolgen of niet, daar doe jij mee wat je wil.
Schelden of grote woorden gebruiken is hier niet de gewoonte.
Ik stuur U dit niet als persoonlijke mail, want ieder mag mijn mening kennen.

In de hoop dat dit een eenmalig incident is en dat dit niet verder opgeblazen wordt

Met de beste groetenn
woensdag 5 november 2008 - 16:33
jumperke

Jumperke

Mag ik ook antwoorden?

Je mag stoppen met water geven tot in maart en ze fris in de veranda laten staan (temperatuur niet lager dan 10°), dan gaan ze echt in winterrust en heb je volgend jaar meer kans op bloemen (als de plantjes tenminste al oud genoeg zijn).


De temperatuur mag in de winter gerust onder de 10°C zakken,ik hou de veranda hier op 7°C, er zijn er die hun serre/overwinteringsplaats maar op 5°C houden, dit levert allemaal geen probleem!
Maar, er zijn wel uitzonderingen, zoals Melocactus,Disco's,Ortegocactus,....
En met water geven,....daar durf ik zo geen maand op plakken,het kan zijn dat we in maart al supergoed en warm weer hebben, dan kan je al eens wat water geven, maar het kan ook nog koud en donker weer zijn hé, 't is altijd aftasten om de eerste keer in het seizoen water te geven,
Het enige wat hier al redelijk vroeg wat water zal krijgen in het voorjaar zijn de onderstammen,dit om vroeg te kunnen enten.

jerko

woensdag 5 november 2008 - 17:32
jumperke

Jumperke

CITAAT:
">#666666;'>
Ik zit eigenlijk niet echt te wachten op bloemekes, die hoop is in feite jullie schuld met al die
prachtige en overvloedige bloeiers die jullie hier altijd tonen!!!
Ik vind een cactuske al heel mooi op zichzelf, als ze nu maar gezond en tevreden zijn en goed groeien, dan zien we wel!!
Voordat ik hier op het forum kwam heb ik altijd gedacht dat de cactusbloempjes in de tuincentra kunstmatig geënt waren en dat vond ik vreselijk onnatuurlijk!


Bij mij is dit vergelijkbaar hoor, ik hou ook geen cactussen, vetplanten en euphorbia's voor de bloemen, maar wel voor de speciale plantvormen en stekels. Het is zelfs zo dat ik bewust mijn planten niet koud laat overwinteren en ze af en toe toch wat water geef in de hoop dat ze volgend jaar niet gaan bloeien.


Waarom laat U die niet bloeien?Een bloeiende cactus is toch prchtig!

jerko
woensdag 5 november 2008 - 17:35
Paquita

Paquita

Wat De Coster betreft : ik ben daar deze zomer langs geweest . Zijn collectie stond er tamelijk goed
bij , maar al de rest , zijn kweek-verkoopsgedeelte vond ik nogal erbarmelijk . Slechter dan 20 jaar
geleden . Ik weet niet of het aan zijn potgrond ligt of aan het jaarlijks verpotten of iets anders .... neen , als liefhebber is het niet moeilijk om beter te doen .
En de manier waarop zijn echtgenote ons van dienst was kan ik moeilijk een warm onthaal noemen .
Enkele jaren geleden toen ik langs ging was hij het zelf ... een stuk gedienstiger en vriendelijker .
woensdag 5 november 2008 - 17:41
jumperke

Tekst aangepast

Jumperke

CITAAT:
">#666666;'>

LOL .. ja wat je al verpotten noemt he .. idd een verpottingsmachine waar aan een kant een aantal zakken turf ingekieperd worden en waar er dan planten en potten aan de lopende band ingestopt worden en laat de band maar draaien .. waarover zijn we bezig zeg ! .. De Coster heeft mij ooit gezegd dat dat spul maar goed werkt met turf .. tel uit je winst .. en ik denk voor de dooie dood niet dat hij zijn prive verzameling in turf stopt terwijl hij ze door die machine draait ..

BTW je nieuwe "doorlaatbare" substraat trekt ook verdacht veel op gewone turf ..


Beste Willy,

Ik kan je alleen maar vertellen wat hij tegen mij verteld heeft, ik heb nooit over zijn verzameling gesproken en ook niet over turf (alhoewel hij mij vertelde dat het een speciale mengeling was).

Wat mijn substraat betreft: ik gebruik 'DCM Potgrond voor cactussen en vetplanten' met volgens de zak 'met lava voor een luchtige structuur en een goede waterverdeling'. De samenstelling is:

- turfstrooisel
- tuinturf
- lava
- druivenpîttenkoek

Er zit inderdaad turf in, maar ik vind het zoals de zak vermeldt redelijk luchtig en mijn plantjes doen het er prima in. Maar jij zal dit allicht een doodzonde vinden...

Btw, ik zie geen enkele reden waarom je zo een toon hoeft aan te slaan...

PS: mocht Decoster dit lezen: ik was de man in het zwarte T-shirt en zwarte short met 10 zilveren ringen, ik ben 2x bij jou geweest afgelopen zomer en kocht verschillende Astrophytums


Turfstrooisel en tuinturf, wat is daar dan het verschil in?
Ik snap niet waarom er zoveel namen aan gegeven worden terwijl het allemaal hetzelfde is.
Ik moet Willy gelijk geven hoor, turf zal gegarandeerd problemen geven voor C&S!
Het zal inkrimpen bij een droge periode, neemt zeer moeilijk water op eenmaal het droog is, wormt een vaste koek waardoor de aarde moeilijk van de wortels kan verwijderd worden, tenzij ge de wortels wilt kwetsen, en dat is niet wat men wil hé.
En hou ook in gedachte dat turf in de oorspronkelijke habitat van de cactussen NERGENS voorkomt hé.
Soit, wat ik zeg is GEEN verplichting hé, enkel mijn mening!

jerko
woensdag 5 november 2008 - 17:44
cactuszot

Cactuszot

Ik heb eigenlijk ook geen klagen van de plantjes van cactuskwekerij de coster. Mijn eerste aankopen zijn bij de coster geweest en het is eigenlijk mede danken aan deze mooie plantjes dat ik mij steeds meer ben beginnen interesseren voor deze boeiende hobby. De laatste keer dat ik geweest was, was er blijkbaar wel een beetje te overvloedig water gegeven (heb aantal plantjes moeten herbewortelen). Onderstaande plant is gekocht bij de coster als klein ukkie en ze doet het blijkbaar wel goed, hé.


[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
woensdag 5 november 2008 - 19:04
Wardje

Wardje

Beste forumleden,

mag ik ook eens mijn bescheiden mening geven ivm de 'etiquette' op forums (eigenlijk fora zeker).

Ik ben naast dit forum ook heel vaak aanwezig op een duits forum. Daar onthou ik me meestal van zo'n commentaar zoals ik nu aan het geven ben omwille van de taal. Alhoewel ik me vrij goed kan uitdrukken in het duits, is het niet mijn sterkste kant (zo ik er al heb ) wat talen betreft. Daardoor meng ik me meestal niet in hun vaak serieus oplopende en uit de handlopende ruzies? Je houd het soms niet voor mogelijk waar men over valt. Ik vind het bijwijlen belachelijk hoe men daar tekeer gaat (alhoewel het nu een stuk rustiger geworden is). Vaak valt het me op dat mensen met jaaaaaarenlange ervaring gewoon worden weggelachen, alhoewel ze meestal te goedertrouw info geven of reageren (heel vaak ook terecht). Wie mij kent (toch veel hier op dit cactusforum) weet dat ik hiermee NIEMAND wil raken. Maar ik wil één ding zeggen : laat het hier aub niet evolueren zoals ik het daar heb meegemaakt. Want op die manier zijn er mensen die beginnen afhaken, wat spijtig is. Vooral als het over mensen gaat met heel veel ervaring, zij zijn NUTTIG, ook al deel je niet steeds hun mening. Ik durf gerust zeggen : ik leer nog heel regelmatig bij en dat zal zo zijn voor de meesten onder ons. De ene al meer dan een ander. Dat betekent niet dat we alles zo maar moeten slikken. Maar reageren kunnen we op verschillende manieren. We hebben allemaal (ZONDER ONDERSCHEID) dezelfde interesse, anders zaten we hier niet samen. Als we nu allemaal nog eens op dezelfde manier kunnen OMGAAN MET ELKAAR , waarom niet. Hoe schoon is het niet om elk jaar onze uitstap te hebben, om elk jaar onze ontmoeting te hebben op de ELK, ..... Van mij mag (of moet ik zeggen MOET) er kritiek zijn, ik ben niet perfect, en allicht geen van ons. Laten we gewoon verdraagzaam zijn, elkaars mening respecteren, kortom laten we met volle teugen genieten van onze GEMEENSCHAPPELIJKE HOBBY. Zo ik ben mijn ding kwijt. En ik hoop dat niemand zich aangesproken voelt, hoeft helemaal niet. Ik beleef plezier aan dit forum en hoop dat het zo mag blijven, voor mij en voor jullie. Op naar de volgende zomer !
donderdag 6 november 2008 - 21:52
Alain1

Alain1

Hallo mensen,

wat kan ik doen als moderator ... de topic wissen????

Neen.

Ik vind dat er hier in deze Topic wijze teksten geschreven werden... welke teksten maken jullie voor jezelf maar uit ... maar teksten die ieder van ons aanbelangt ...

Laten we ons dan verder amuseren en open te staan voor elkaar.

Bij deze wil ik deze Topic gewoon zien als afgehandeld en SLUITEN.

Alain
donderdag 6 november 2008 - 22:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon