menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sansevieria cylindrica Spaghetti.

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Harry54

Informatie gevraagd over deze plant en is het echt wat anders dan de S. cylindrica?
Harry
woensdag 22 oktober 2008 - 23:08
Botanist

Botanist

Het is wat anders, maar volgens mij geen echte of zuivere cylindrica.
donderdag 23 oktober 2008 - 02:32
Harry54

Harry54

Hier nog enkele foto's ter ondersteuning van mijn eerste vraag. Alle info is meer dan welkom.
Harry

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 9 november 2008 - 20:59
dagVE

DagVE

prachtige plant zo eentje zou ik ook wel willen ! hoe ze heet is mij echter niet bekend
zondag 9 november 2008 - 22:20
Harry54

Harry54

Kreeg op Gardenforum de naam S. patens. Misschien gaan er nu ergens lichtjes branden?
H.
zondag 9 november 2008 - 22:38
Botanist

Botanist

Voor zover ik kan oordelen is dat een hoop bladkoppen die samengebonden zijn. Ik zou in het voorjaar even de kluit van kortbij bekijken om te zien of het zo is, en indien wel een paar van die koppen afzonderlijk oppotten om te zien welke scheuten er te voorschijn komen. Hou ons in ieder geval op de hoogte.
zondag 9 november 2008 - 22:57
Harry54

Harry54

Heb ik al gedaan en dat klopt. Dit geheel stond in twee potten en er is nauwelijks beworteld. Bij het herpotten vielen ze steeds om en dus heb ik ze maar bijeen gebonden. volgend voorjaar is het inderdaad de bedoeling wat ruimte te scheppen.
Harry
zondag 9 november 2008 - 23:09
Botanist

Botanist

Heb ik al gedaan en dat klopt. Dit geheel stond in twee potten en er is nauwelijks beworteld. Bij het herpotten vielen ze steeds om en dus heb ik ze maar bijeen gebonden. volgend voorjaar is het inderdaad de bedoeling wat ruimte te scheppen.
Harry

Dat is je geraden want anders ga je er niet veel uit halen ! Geloof me op mijn ervaring met bladstekken.
zondag 9 november 2008 - 23:34
Harry54

Harry54

Botanist, weet je ook of die naam klopt: S. patens?
harry
maandag 10 november 2008 - 07:16
Botanist

Botanist

Botanist, weet je ook of die naam klopt: S. patens?
harry

Harry het zou kunnen kloppen maar ik durf het niet te zweren. Daarom zou ik wachten tot je een forse nieuwe scheut uit die bladstekken hebt gehaald. Als je niet te ver woont en je kunt een van die bladstekken missen wil ik er in het voorjaar best omkomen om het ook te proberen.
maandag 10 november 2008 - 12:55
Harry54

Harry54

Emelio, zoals gezegd: komt in orde.
Ik kreeg van de Yahooplantgroup nog de volgende aanvullende informatie:

Steve J. published an article in 2006 in the Sansevieria Journal renaming S. patens as "Ed Eby." The plant known as patens today does not match the description Brown first published. It is theorized that "Ed Eby" (formerly known as patens) might be a garden hybrid possibly between S. canaliculata and S. pearsonii.

maar misschien wist je dit allang.

groet Harry
zaterdag 15 november 2008 - 08:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon