menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Water geven of niet

Ga naar meest recente reactie

dilisen

Dilisen

Hallo allemaal,

Sommige van mijn cactussen staan al droog mag ik deze nu nog wat water geven.Misschien wel domme vraag,maar ben pas begonnen met cactussen.

Alvast bedankt en nog een fijne avond,
mvg
woensdag 15 oktober 2008 - 19:31
Harry54

Harry54

Als ze daarbij ook nog lekker koel staan, dan niet.
Harry
woensdag 15 oktober 2008 - 19:38
dilisen

Dilisen

Hoi Harry,

lekker koel zou ik nog niet zeggen,t'is er op dit moment nog altijd 17c dus ??
woensdag 15 oktober 2008 - 19:57
Harry54

Harry54

De cactussen krijgen bij mij niks meer; sommige vetplanten nog wel.
Harry
woensdag 15 oktober 2008 - 20:10
dilisen

Dilisen

O.K , bedankt voor je antwoord
Zal me moeten inhouden,ik ben van plan ze eind oktober kouder te zetten.Ben nu nog altijd aan vechten met de namen zodat ik ze zo goed mogelijk kan verzorgen(geen water,beetje water in winter + hoe koud,hoe warm).T'is geen makie voor beginneling ! !
woensdag 15 oktober 2008 - 20:18
Ferdinand

Ferdinand

Opgepast wat Harry schrijft is helemaal juist, doch meerdere soorten hebben wel nog water nodig. Onder andere Discocactussen Melocactussen en nog meerdere soorten. Deze planten verlangen een warmere standplaats en de watergift word slechts gestopt midden november à december naargelang de omgevingstemperatuur.
Fernand
woensdag 15 oktober 2008 - 20:54
dilisen

Dilisen

ja ik weet het ... daar zit nu juist probleem.
heb al enkele boeken gekocht en ook via internet opgezocht MAAAAAAAAAAAAAAR in de ééne boek staat b.v volle zon en veel water en in de andere staat halfschaduw tot schaduw en weinig water komt er nog bij als je cactussen koop in tuin-centra ze daar maar één soort kennen namelijk de "cactus-mix" heb als ik al de juiste naam zou hebben zou ik al een stap verder staan.
woensdag 15 oktober 2008 - 21:23
stekeltje

Stekeltje

Nog eens wat foto's posten misschien?
woensdag 15 oktober 2008 - 21:28
dilisen

Dilisen

Hoi Sonja,

Weet het maar heb nog altijd geen goede camera en probleem is van af dat ik bij jou geweest ben (dus dat is nog niet zolang geleden) ik ondertussen van 0 naar +-100 cactussen ben gekomen .IK DENK ! ! dat ik bij jouw één of andere besmettelijke ziekte heb opgelopen namelijk de cactus-ziekte en dus gaat al mijn drink-geld niet naar camera maar na de behandeling van deze zo verslavende ziekte = nog meer aankopen.Heb er vandaag WEERAL 8 meegebracht ! Weet niet meer waar zetten en zoals je weet met de verkoop van huis moet ik wachten voor aankoop van serre en veranda.

Groetjes en nog fijne avond,
Caroline
woensdag 15 oktober 2008 - 21:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon