menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Epiphyllum oxypetalum

Ga naar meest recente reactie

Theodorus

Theodorus

Dag,

ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een epiphyllum oxypetalum.
Via een meneer uit België ben ik hierachter gekomen.
Nu ben ik op zoek naar informatie over deze plant.
Er vormen zich uitschieters.
Nog nooit een bloem gezien, wat zijn hiervoor de voorwaarden?
De plant staat in speciale cactus grond, en ik heb'm gekregen onder de naam Queen of the night.
Wie kan mij helpen met informatie hoe ik deze plant verzorg.
Is deze bijvoorbeeld makkelijk te stekken (tijdens verhuizing is een uitschieter afgeknakt + wat bladeren en deze heb ik onderin de pot van steen de grond in gezet omdat ik wel eens gehoord/ gelezen heb dat cactussen zo weer uitlopen.....
Wie kan mij helpen?

donderdag 28 augustus 2008 - 14:51
cactelders

Cactelders

Nu nog buitenhangen tot eind sept. /half okt. daarna droog en koel overwinteren ( bij ons in de kelder) in maart boven halen en drinken geven met wat voeding ! Tee maand later moeten er bloemen verschijnen !
donderdag 28 augustus 2008 - 19:45
Harry54

Harry54

En hier een bloemetje.
Harry
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 28 augustus 2008 - 20:06
Theodorus

Theodorus

Hartelijk dank in eerste instantie voor de snelle reacties. Ik hoop dat ik als leek van cactussen een paar mooie bloemen uit deze plant kan verkrijgen. Buiten hangen/ neerzetten dus!
donderdag 28 augustus 2008 - 22:40
michelloon

Michelloon

mail verstuurd gisteren en verdere foto´s en bijzonderheden te zien in de rubriek tropische planten onder naam michelloon.
Deze plant is geen cactus en zo heb ik deze ook niet behandeld. Ze bloeit prima al is ze nu 8 jaar oud en lelijk aan het worden met die grote stengels.
Groet, Marion
vrijdag 29 augustus 2008 - 10:30
michelloon

Michelloon

Ja ,ja U heeft gelijk de plant is familie van de cactus, ik dacht al als ik dit verstuur krijg ik commentaar.
Ik behandel deze plant alleen anders. Sorry sorry voor de echte kenner, maar ik blijf bij mijn wijze van behandeling.
vrijdag 29 augustus 2008 - 12:35
Theodorus

Theodorus

Het was met deze topic niet mijn bedoeling om mensen tegen elkaar in het harnas te jagen....
Ik ben blij met deze reacties.
Buiten hangen dus is wat ik moet doen,. Dat kan nog een hele poos gezien de temperaturen in Nederland.
Heb nu alleen nog maar cactusgrond. Daar moet ik dus nog het e.e.a. bij toevoegen.
Iedereen heeft zo weer zijn of haar eigen aanpak valt mij op....wat is nu voor mij de beste...Dat wordt een mooie puzzel als leek.

Dank,
Groet Hans
vrijdag 29 augustus 2008 - 12:44
cactelders
vrijdag 29 augustus 2008 - 14:25
micraracer

Micraracer

Ik sluit me helemaal aan bij Willy een Epiphyllum is echt wel een cactus wie beweert dat dit niet zo is hoort niet op dit forum thuis.

Gr Mart.
zaterdag 30 augustus 2008 - 15:07
Botanist

Botanist

Harry,
Dit is hier wel geen Epiphyllum oxypetalum, maar een hybride (de 'Deutsche Keizerin' als ik het goed voorheb). Emilio

En hier een bloemetje.
Harry
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 6 september 2008 - 06:45
Botanist

Botanist

Dag,

ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een epiphyllum oxypetalum.
Via een meneer uit België ben ik hierachter gekomen.
Nu ben ik op zoek naar informatie over deze plant.
Er vormen zich uitschieters.
Nog nooit een bloem gezien, wat zijn hiervoor de voorwaarden?
De plant staat in speciale cactus grond, en ik heb'm gekregen onder de naam Queen of the night.
Wie kan mij helpen met informatie hoe ik deze plant verzorg.
Is deze bijvoorbeeld makkelijk te stekken (tijdens verhuizing is een uitschieter afgeknakt + wat bladeren en deze heb ik onderin de pot van steen de grond in gezet omdat ik wel eens gehoord/ gelezen heb dat cactussen zo weer uitlopen.....
Wie kan mij helpen?


Bij mij staan deze planten al jaren de ganse zomer buiten, en vermits het epyphieten zijn hecht ik weinig belang aan het grondmengsel. Ze bloeien tot 3 maal toe op een zomer.
Hier nog even een bloem van deze zomer. Emilio[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 6 september 2008 - 06:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon