menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Epithelantha micromeris

Ga naar meest recente reactie

joijce

Joijce

[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]


Heb het nu met bewerken gedaan dat lukt ook wist ik niet
ik heb twee epithelanthas ze hebben allebij bessen, de is een grote de andere klein
vrijdag 18 augustus 2006 - 11:24
AndreV

AndreV

Mooie plantje Joijce, ls je ooit wat zaden teveel hebt ben ik liefhebber, wan van mijn zaaisel van vorig jaar heb ik uiteindelijk maar één plantje overgehouden . Waarschijnlijk te vroeg verspeend.
vrijdag 18 augustus 2006 - 11:28
joijce

Joijce

zal het zaad hiervan goed zijn, ik heb ze niet bestoven of zo hoor, gr, joijce
vrijdag 18 augustus 2006 - 11:29
stekeltje

Stekeltje

heb dat ook reeds verschillende keren gezaaid,zaden gekocht bij verschillende leveranciers,maar zonder resultaat
tenandere, Joice, blij je weer te horen
vrijdag 18 augustus 2006 - 15:11
Wiebe

Wiebe

Ook zonder (kruis-)bestuiving is het kiemkrachtig zaad. Opvallend in mijn verzameling is dat de "gewone" micromeris volop vruchten vormt terwijl allerlei nadere Epithelantha's (b.v. unguispina, bokei etc.) dit niet doen. Wat zijn de ervaringen van anderen op dit punt?

Wiebe
vrijdag 18 augustus 2006 - 19:07
cactelders

Cactelders

Als Nessy er zo uitziet verhuis ik stante pede naar Inverness , daar hebben ze nog mijn whisky-merk ook.
vrijdag 18 augustus 2006 - 20:55
joijce

Joijce

Wanneer moet ik dan de zaadjes verzamelen, en bewaren?
vrijdag 18 augustus 2006 - 23:06
Wiebe

Wiebe

Joijce,

Als de vruchtjes verdrogen, weet je zeker dat de zaadjes zijn gerijpt. Een aantal vruchtjes op de foto zien er al wat verschrompeld uit. Vruchtjes eraf halen, stuk maken, met water zaden schoon spoelen, goed laten drogen en (volgend voorjaar) zaaien. Ik bewaar ze altijd in de koelkast waardoor de kiemkracht langer bewaard blijft.

Wiebe
zaterdag 19 augustus 2006 - 18:49
Lucl

Lucl

Inderdaad de Epythelanta micromeris geet hier ook volop zaadbessen. Heb hier nog eeen naamloze Epy staan ( zal er morgen een foto van posten) en daar heb ik nooit zaadbessen op gezien.
zaterdag 19 augustus 2006 - 19:51
Pieter

Pieter

Ik heb ook nog nooit zaden gehad op mijn E. bokei. De andere vormen hebben nog nooit gebloeid bij mij (volgend jaar?). Het zaaien vind ik zeker niet moeilijk.
zaterdag 19 augustus 2006 - 20:44
joijce

Joijce

Bedankt WIEBE GA IK DOEN.
zondag 20 augustus 2006 - 23:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon