menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ventilator

Ga naar meest recente reactie

Wiebe

Wiebe

N.a.v. mijn opmerking hierover in een andere topic, even een nieuw topic over dit onderwerp. Ik heb 2 ventilatoren van onderstaand type besteld. Ik heb dus nog geen ervaringen maar volgens mij ben je wel verzekerd van de werking van de ventilator als dat het meest nodig is nl. als de zon schijnt

http://www.fraxin.nl/index.cfm?fuseaction=popups.dspProductDetails&productID=2895

Wiebe
dinsdag 1 april 2008 - 20:02
aztekiops

Aztekiops

Hallo Wiebe,

Ik heb er zo twee aangekocht vorig jaar. Leuke dingen en ze laten je niet in de steek (tot nu toe).
Alleen veroorzaken ze slechts een storm in een glas water. De airflow is helaas niet zo groot maar toch plezant om te hebben.

Mvg,
Stef.
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 1 april 2008 - 21:05
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

FO-MI-DA-BEL heren !! heel erg bedankt lost een boel problemen op !!

Aztekiops .. is dat ding spatwaterdicht ? kan je dat ook buiten laten staan als het regent ? of moet je beter een afschermkap voorzien ?
wow ! wat een vooruitgang ! ik wil er ook zo een paar voor mijn buitenkassen dat moet volstaan


In den Aldi...maar met pedalen + 1 paraplu. hoef je niet meer naar de Fitnessclub, weeral geld uitgespaard.
dinsdag 1 april 2008 - 22:03
aztekiops

Aztekiops


Aztekiops .. is dat ding spatwaterdicht ? kan je dat ook buiten laten staan als het regent ? of moet je beter een afschermkap voorzien ?
wow ! wat een vooruitgang ! ik wil er ook zo een paar voor mijn buitenkassen dat moet volstaan


Willy,

Abslouut niet geschikt om buiten te laten staat. Enkel geschikt om binnen te gebruiken. Made in China weet je wel. Het paneeltje heb ik op een centimeter van het glas van mijn serre gemonteerd om te vermijden dat er contact is met condens. De draad tussen het paneel en de ventilator is 2,5 meter ongeveer. Je komt er al een eind mee!

MVg,
Stefaan
dinsdag 1 april 2008 - 22:34
aztekiops

Aztekiops

Willy,

Ik vrees dat daar het zonnepaneeltje niet voldoende krachtig is om een ventilator van een PC te voorzien van voldoende stroom. Misschien is voor een dergelijke toepassing een groter paneel noodzakelijk. Het motortje van de ventilator is echt licht hoor en heeft niet veel stroom nodig.

veel suc6 bij het experimenteren.
Mvg,
Stefaan
dinsdag 1 april 2008 - 22:51
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

OK .. bedankt Stefaan .. dat geeft mij al een idee voor de inbouw in de buitentafels .. ik denk daar daar wel iets mee te knutselen valt .. eens zien of er een batterij kleine ventilatoren van computervoedingen mee te sturen valt ! die geven wel behoorlijk wat "luchtverplaatsing"


Kom de zondagmorgen eens op de parking van de Westland naar de "rommelmarkt" ge koopt daar zoveel ventilators (enz, enz)als je maar kan betalen voor een pikje ttz bijna 2xniks. je kan ze direkt testen, binnenin de Westrand zijn er stopcontacten genoeg....
dinsdag 1 april 2008 - 22:59
aztekiops

Aztekiops


Kom de zondagmorgen eens op de parking van de Westrand naar de "rommelmarkt"


Waar is dit dan ergens meneer P. de Westrand?

Mvg,
Stef.
dinsdag 1 april 2008 - 23:03
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

(Kom de zondagmorgen eens op de parking van de Westland naar de "rommelmarkt" ge koopt daar zoveel ventilators (enz, enz)als je maar kan betalen voor een pikje ttz bijna 2xniks. je kan ze direkt testen, binnenin de Westland zijn er stopcontacten genoeg....)

(Laagspanning (12V) en gelijkstroom ? 't zou mij verwonderen ... in een stopcontact is dat zeker de moeite .. en "doemp" dat dat gaf jong .. )

Ik heb niks gezegd over laagspanningsbrol maar over ventilatorenbrol in 't algemeen en dat zullen dan wellicht deze zijn op de gewone 220V spanning nespa. Kom kijken en overtuig u. De Westlandshopping parking bevindt zich aan afrit 14 van de Ring : Sylvain Dupuislaan. 't Is daar altijd "vollen bak" en...uwen auto parkeren dass ist ein andere Sache...

P.S. Ge kunt eventueel uwen transformator meenemen ...
woensdag 2 april 2008 - 11:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon