menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sanseveria

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Vanmorgen bij het ramen lappen zag ik dat mijn sanseveria een bloem heeft gekregen. Nog klein, en er druipt nog geen "plaksel" af.

[afbeelding verwijderd niet-https]


Ik vind het zo'n makkelijke plant! Hoe meer je hem verwaarloosd hoe beter hij het doet.

Groetjes Rialle
maandag 18 februari 2008 - 14:19
jumperke

Jumperke

Mooi!

groetjes jerko
maandag 18 februari 2008 - 19:52
lentemode

Lentemode

Hallo Rialle,

Dat was dan een mooie beloning voor dat vervelende klusje !
Waren er zo maar meer planten, hé ...

Groetjes,
Mia
maandag 18 februari 2008 - 20:10
cactelders

Cactelders

Mooi zo ,als je meer van dat wil kijk dan eens naar volgen,de link: http://picasaweb.google.nl/ex4roses/SansevieraCollectionDePandelaereBotanicGardenGhentUniversity

Dat Sansevierias meer zijn dan die lange dinges die voor grootmoeder haar venster stonden weten vele mensen nog niet !
maandag 18 februari 2008 - 20:33
Alain1

Alain1

Als ik me niet vergis gaven die bloemen ook nog een aangename geur ...
maandag 18 februari 2008 - 23:43
TulipA

TulipA

Hoi Rialle,

Mijn sanseveria`s zijn nu klaar met bloeien, ik heb er van genoten, ze roken ook heerlijk!

Wachten nu maar weer op de volgende bloemen, weet niet hoe vaak ze in bloei komen,jij wel?

Geniet ervan!

Groetjes, Lydia.
dinsdag 19 februari 2008 - 09:21
rialle

Rialle

@ Cactelders, ik was al eens op je site gaan kijken en heb vol bewondering je hele gallery gezien. Is echt fantastisch! En wat een soorten Sanseveria, geweldig. Het is dat ik zo'n klein huisje heb anders zou ik voor veel meer soorten gaan!

@Alain en Lydia, ik ben helemaal verwonderd dat jullie het over geurende bloemen hebben. Ik heb nl nog nooit iets geroken!
Ik ben natuurlijk meteen met mijn neus boven de bloem gaan hangen (waar nu wel druppels "plaksel" zijn) maar ruik niets. De bloemen zijn wel nog niet open.
Ik heb een grote en een kleinere(foto) Sanseveria, en ze bloeien ieder jaar. De grote met 2-3 bloemen tegelijk, maar ik heb nog nooit iets geroken! Zou ik een andere soort hebben als jullie? Een soort die niet ruikt?

Groetjes Rialle
dinsdag 19 februari 2008 - 09:54
TulipA

TulipA

Rialle, als ik jouw en mijn sanseveria vergelijk, is er geen verschil tussen onze planten,maar ik kan het mis hebben hoor,ben ook maar een leek wat dat betreft.
Maar die van mij roken heerlijk toen de bloemen open waren.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes, Lydia.
dinsdag 19 februari 2008 - 14:16
rialle

Rialle

Ja, als ik ze zo vergelijk zijn het inderdaad dezelfde.
Ik begrijp het niet. Ik heb de grote sanseveria al bijna 25 jaar en die andere 13 jaar. Ze hebben ieder jaar gebloeid, maar ik heb nog nooit geurende bloemen gehad!
Komisch hè?

Groetjes Rialle
dinsdag 19 februari 2008 - 14:30
Pieter

Pieter

Hoi,
Geur bij planten hangt van verschillende factoren af. Ik heb gemerkt bij enkele cactussoorten dat deze enkel geuren bij erg warm weer en als ze droog staan. Na het gieten en op bewolkt weer geuren deze bijna niet.
dinsdag 19 februari 2008 - 14:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon