menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Notocactus rutilans

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

[afbeelding verwijderd niet-https]


Samen met mijn "Gids" de Willy even uitgeprobeerd of ik in staat was om een beeld te plaatsen..Et voilà het staat er, uit mijn reserve van allerhande plaatjes. Ik vergat natuurlijk nog te vermelden WAT er staat...Een Notocactus rutilans, een beeld van op het terrein en me toegestuurd door een van mijn vele buitenlandse vrienden
vrijdag 28 december 2007 - 21:49
stekeltje

Stekeltje

allez, de Polle digitaal,men is nooit te oud om te leren hè?Laat u maar eens gaan nu je het weg hebt
Maar alle gekheid op een stokje, een mooie plant die Ritulans, met die rose bloemkleur
vrijdag 28 december 2007 - 23:36
ines

Ines

Heb hier misschien een rare vraag: de drie andere bij de bloem zijn dat uitgebloeide van dit jaar of van verleden jaar, ik zit namelijk te wachten tot een van die dingen op natuurlijke wijze zal afvallen en de zaden te oogsten (niet dezelfde cactus he want die heb ik niet). Hoelang wachten jullie om die er af te nemen als ze er niet vanzelf afvalt? Heeft het afnemen van de zaadbol een gevolg voor de cactus?
Iemand een beetje uitleg? DANKE.
zondag 30 december 2007 - 11:43
Paronoto

Paronoto

Heb hier misschien een rare vraag: de drie andere bij de bloem zijn dat uitgebloeide van dit jaar of van verleden jaar, ik zit namelijk te wachten tot een van die dingen op natuurlijke wijze zal afvallen en de zaden te oogsten (niet dezelfde cactus he want die heb ik niet). Hoelang wachten jullie om die er af te nemen als ze er niet vanzelf afvalt? Heeft het afnemen van de zaadbol een gevolg voor de cactus?
Iemand een beetje uitleg? DANKE.


Ik vermoed dat het reeds verwelkte bloemen van uit dezelfde boeiperiode zijn. Die foto is gemaakt op het terrein in het zuiden van Uruguay waar in een bijna ontoegankelijk terrein nog enkele zeer zeldzaam geworden N.rutilans nog overleefden. Drie Uruguezen (of zijn het uruguayanen?) zijn samen vier duitsers een maand lang aan het zoeken geweest naar allerhande Notos waarvan men al lang dacht dat ze uitgeroeid zijn/waren. Thuis kan men zulke "beelden" perfekt nabootsen, het vraagt wat verbeelding en improvisatie.
zondag 30 december 2007 - 14:21
ines

Ines

Ja interessant ...
zou graag nog een paar antwoorden hebben...wanneer de zaadbollen afnemen? en zijn er gevolgen voor de plant als men ze gaat afscheuren? (of is dit vroeger al beschreven? sorry dan ik heb het niet gelezen) De zaadbollen hangen reeds 2 jaar aan die cactus hier en het is een Mam. soort. Danke.
zondag 30 december 2007 - 19:03
Paronoto

Paronoto

Ja interessant ...
zou graag nog een paar antwoorden hebben...wanneer de zaadbollen afnemen? en zijn er gevolgen voor de plant als men ze gaat afscheuren? (of is dit vroeger al beschreven? sorry dan ik heb het niet gelezen) De zaadbollen hangen reeds 2 jaar aan die cactus hier en het is een Mam. soort. Danke.


Mammillaria? Zaadbollen afscheuren? Indien het een mam. betreft dan gaat het over zaadbessen en indien z'er al 2 jaar aanhangen moeten die zeker rijp en misschien al verdroogd zijn. Probeer ze met een pincet voorzichtig uit te trekken en controler of er eventueel zaden in zitten
zondag 30 december 2007 - 21:01
ines

Ines

Oké De P., ik trek de zaadbessen of hoe ze ook noemen eruit en kijk wat er in zit.
Bedankt.
zondag 30 december 2007 - 21:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon