menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactussubstraten

Ga naar meest recente reactie

kurt

Kurt

Beste cactusvriend(in)nen,

Zonet heb ik een topic verwijderd, daar deze enkel te prima reclame maakte voor 1 enkel merk. Ik heb er geen enkel probleem mee dat zo'n lijst van adressen wordt gepubliceerd, maar dan liefst van de verschillende merken van substraten. Dan kan iedereen er het zijne uit kiezen. Dus ineens adressen voor bimskies, seramis, Cees en andere producten.
Ik weet wel dat het allemaal met goede bedoelingen is, maar amper een weekje na de hevige discussies net over dit onderwerp ligt het voor velen onder ons te gevoelig.

Alvast bedankt voor het begrip,
Mvg,
Kurt
zondag 9 december 2007 - 19:18
cactelders

Cactelders

Ik volg U hier volledig Willy , wie dit én volledig én van in het begin gevolgd heeft én daarbij nog volledig bij zijn verstand is kan niet anders ! PUNT
zondag 9 december 2007 - 21:35
Angus

Angus

idd,
de Cees-man was nog wel net iets anders dan de post die hier werd geplaatst:
nl. een zeer handige lijst van plaatsen waar je seramis kan kopen, iets waar al ontelbare keren naar gevraagd is!

ik heb de lijst trouwens gekopieerd en op mijn harde schijf staan voor de mede-liefhebbers die het spul niet vinden (mail: zie profiel)
zondag 9 december 2007 - 21:42
kurt

Kurt

De verwijderde topic was er niet eentje om voorzichtig over eieren te lopen hoor
Het was gewoon een volledige lijst met verkoopadressen voor 1 bepaald product. Ik had ook al aan Cees gezegd dat zoiets niet kan, vandaar om geen discussies te hebben. Blijkbaar heeft die Cees het cactusforum geen goed gedaan en dus nu orde op zaken. Zo'n lijsten kunnen op andere fora ook niet.

Mvg,
Kurt
zondag 9 december 2007 - 21:48
Paronoto

Paronoto

De verwijderde topic was er niet eentje om voorzichtig over eieren te lopen hoor
Het was gewoon een volledige lijst met verkoopadressen voor 1 bepaald product. Ik had ook al aan Cees gezegd dat zoiets niet kan, vandaar om geen discussies te hebben. Blijkbaar heeft die Cees het cactusforum geen goed gedaan en dus nu orde op zaken. Zo'n lijsten kunnen op andere fora ook niet.

Mvg,
Kurt


Geen probleem, hebben intussen al "andere wegen gevonden" om hetzelfde doel te bereiken en met succes...Ik ben ALLESBEHALVE er op uit om "commerce" te gaan doen o.i.d. Enfin, weer iets bij geleerd...
zondag 9 december 2007 - 22:09
kurt

Tekst aangepast

Kurt

Wel Parnoto,

Het doet mij echt deugd dat te lezen en zoals ik al eerder schreef mag zo'n uitgebreidde lijst wel, maar dan liefst ook met enkele concurrerende producten er ook bij. Anders komt den Cees met recht en rede ook terug met alle discussies, gescheld, tijdverlies en slechte gevoelens vandien.

Die topic waarin men die producten vergelijkt vind ikzelf dan ook prima en objectief. Misschien kunnen jullie daar die lijst posten, maar weet dan wel dat Cees er wellicht ook zijn adressen zal plaatsen he.
Ik ben er wel van overtuigd dat sommigen die lijsten echt nuttig vinden, zullen uitprinten en gebruiken en heb er persoonlijk zeker geen problemen mee.

Bedankt voor uw positieve reactie,
Ik waardeer die ten zeerste,
Kurt
zondag 9 december 2007 - 22:17
greener

Greener

Mocht er nou echt iemand om Seramis verlegen zitten moet u mij maar mailen.
Het is hier in Ollanda gewoon overal te koop en wie de (tegenwoordig) hoge verzendkosten ook nog eens voor lief neemt kan ik gewoon opsturen.

Groetjes,

Greener
maandag 10 december 2007 - 14:20
Paronoto

Paronoto

Wel Parnoto,

Het doet mij echt deugd dat te lezen en zoals ik al eerder schreef mag zo'n uitgebreidde lijst wel, maar dan liefst ook met enkele concurrerende producten er ook bij. Anders komt den Cees met recht en rede ook terug met alle discussies, gescheld, tijdverlies en slechte gevoelens vandien.

Die topic waarin men die producten vergelijkt vind ikzelf dan ook prima en objectief. Misschien kunnen jullie daar die lijst posten, maar weet dan wel dat Cees er wellicht ook zijn adressen zal plaatsen he.
Ik ben er wel van overtuigd dat sommigen die lijsten echt nuttig vinden, zullen uitprinten en gebruiken en heb er persoonlijk zeker geen problemen mee.

Bedankt voor uw positieve reactie,
Ik waardeer die ten zeerste,
Kurt


Wel Kurt,

Efkes iets recht zetten nl dat we " weer iets bijgeleerd hebben" slaat alleen op het feit dat ons regels worden opgedrongen afkomstig van een persoon....Ik vroeg me al af waarom je op die manier reageert en ONS afstraft daar waar de hoofdschuldige van alle problemen (Cees) gewoon uit het ledenbestand moest gezet geweest zijn, al nen helen tijd zelfs vermits die voor enige rede onvatbaar is en een lastpost blijft.
Wanneer ik ging kijken op de WS van Tuinadvies nou dan is me alles klaar en duidelijk.
Dat is pure COMMERCE.... Wij zitten gewoon OP DE VERKEERDE BOOT waar de stuurman moet uitmaken wat kan of niet en liefst binnen het kader van die COMMERCE.
Dat we diskuteren over een enkel produkt, in casu Seramis, zou meteen moeten insluiten dat we er terzelfdertijd alle andere vergelijkbare produkten zouden moeten bij betrekken. Vergelijkenderwijs is dat ook gebeurd maar de kat kwam op de koord toen de lijst er kwam..
Gedurende de 40 jaar dat ik met planten bezig ben heb ik ettelijke artikels gelezen en zelf geschreven in verband met allerhande substraten, lijsten en verkooppunten en het is ondoenlijk om die massa lektuur terug boven te halen alleen om te gaan vergelijken met het actuele ter diskussie gestelde product SERAMIS.
Uw probleem is dat ge geconfronteerd wordt met ons EN met al uw sponsors….en u moet “op eieren lopen” om vooral die laatsten ter wille te zijn want van daar komt het geld binnen…van ons niks dan “ambras”…bijwijlen… en ook ONS mag je niet teleur stellen want we zijn al eens klant van uw sponsors…bijwijlen.
Zo, ik meen dat ik de realiteit redelijk goed benaderd heb, ik begrijp uw situatie maar van de “tegenpartij” (sponors) mag ook enig begrip gevraagd worden , klanten blijven tenslotte nog altijd koning….Wij hebben keuze te over.

Daaag.

Paul

maandag 10 december 2007 - 22:27
kurt

Kurt

Beste Parnoto,

Ik vrees dat je hier dingen zoekt die er niet zijn. Het klopt dat we sponsors hebben, maar die hebben totaal niets te zeggen over wat hier al dan niet op het forum wordt gezegd. We zijn er dan ook fier op 100% neutraal zonder inmenging van weet ik veel wie te kunnen werken. Dus heb ik totaal geen enkel probleem met seramis hoor Ik zou me zelfs afvragen, wie daar wel een probleem mee heeft. Ja, die Cees misschien maar je hebt toch gemerkt dat ik eerder al Cees zijn topics heb gewist.
De echte reden heb ik gisteren naar iemand via een PM gemaild. Het komt hem in feite erop neer dat ik inderdaad constant op eieren moet lopen, want op een forum zijn er allerlei meningen en ik moet objectief blijven.
Cees heeft hier een week geleden een topic gepost waarin hij als commercieel persoon zijn eigen product kwam promoten en DAT kan totaal niet. Dus heb ik al zijn topics verwijderd omdat ik van oordeel was dat dit pure reclame was dat die man kwam maken. Zo'n reclame kan, maar dan wel tegen betaling want zo'n forum kost niet alleen veel modereertijd maar ook heel veel € aan trafiek.
Toen ik uw topic vol adressen waar men seramis kon kopen voor het eerst las, stonden er nog geen reacties, maar ik vreesde toen al voor het ergste. Had ik iets tegen seramis gehad, zou ik die toen al gewist hebben he, maar ik heb niets tegen dat product die door velen als het beste wordt aangeprezen. Misschien moet ik het wel via de webwinkel gaan verkopen
Het spijtige was, dat ik tegen die avond maar liefst 9 berichten had via het forum van mensen die het cru vonden dat zo'n reclame nu wel mocht en dat we met twee maten en gewichten wogen en ... Nu had ik geen zin om daar nog veel tijd in te steken om die allen te gaan antwoorden waarom die dan wel kon blijven staan... Dus alles ligt enorm aan de timing van uw bericht. Had je dat twee weken terug geplaatst of twee maanden later, dan had ik wellicht geen massa's verontwaardigde mails ontvangen, want negen is echt toch veel hoor. Dus leek me de beste oplossing om rust te krijgen op het forum na de Ceesvirus het desbetreffende topic te verwijderen in de hoop dat de andere kant er wel begrip zou voor hebben. Blijkbaar ziet men dan in mij de dader die niet tolerant en dominant is. Dat is spijtig want zo ben ik helemaal niet. Als het aan mij ligt mogen jullie me allemaal een mail sturen met daarin of jullie voor zo'n topic zijn of tegen zo'n topic. In een democratie beslist nu eenmaal de meerderheid, alhoewel er dan wellicht ook weer mensen zijn die zich niet bij die uitslag zullen kunnen neerleggen.
Ik stel voor dat dit niet zolang hoeft te duren als een regeringsvorming
Wie dat wenst kan me mailen met een ja of neen op volgende vraag:
Moeten liefhebbers adressen van producten kunnen plaatsen en uitwisselen op dit forum?

Ik hoop dat jullie daar mee kunnen leven, want het moet een gezellig forum blijven en niet een forum die al jaren goed loopt die dan door één persoon op amper 1 week verziekt wordt. Dat zou toch ook spijtig zijn. Ik hoor het wel van jullie. De uitslag plaats ik hier tegen volgende week maandagavond. Wie voor ja of nee gestemd heeft hou ik uiteraard voor mezelf.
Mvg,
Eierboer Kurt
dinsdag 11 december 2007 - 00:17
kurt

Kurt

De eerste stemmen zijn inmiddels binnen. Ik ga geen tussenstanden of dergelijke geven en dank iedereen die aan deze wil meewerken om het cactusforum terug een gezellig forum te maken. Het virus zelf (iedereen weet wel waarop ik doel) werd inmiddels aangepakt maar ik ga hier voorlopig nog niet melden met welk product

Mvg,
Kurt
dinsdag 11 december 2007 - 00:47
stekeltje

Stekeltje

Allez iedereen, laten we de spons vegen over die misverstanden en verder gaan met ons leerrijk en plezant forum.
dinsdag 11 december 2007 - 02:13
Harry54

Harry54

Mee eens en Kurt gefeliciteerd met de titel: site van het jaar.
Harry
dinsdag 11 december 2007 - 07:11
Wardje

Wardje

Allez iedereen, laten we de spons vegen over die misverstanden en verder gaan met ons leerrijk en plezant forum.


Volledig eens met Sonja !
dinsdag 11 december 2007 - 07:46
Ferdinand

Ferdinand

Goed gezegd en geschreven Sonja.
Fernand
dinsdag 11 december 2007 - 08:22
Paronoto

Paronoto

De eerste stemmen zijn inmiddels binnen. Ik ga geen tussenstanden of dergelijke geven en dank iedereen die aan deze wil meewerken om het cactusforum terug een gezellig forum te maken. Het virus zelf (iedereen weet wel waarop ik doel) werd inmiddels aangepakt maar ik ga hier voorlopig nog niet melden met welk product

Mvg,
Kurt


Allé, da's al weer een heel stuk beter en de "onweerswolken" (als die er al waren..) opgelost. Ik zei altijd "er zijn geen problemen, er zijn alleen maar oplossingen" en laten we dat zo verder hanteren en het plezier dat w'er aan hadden niet bederven door ge weet wel. Vooruit met die geit!
dinsdag 11 december 2007 - 09:13
kurt

Kurt

Allé, da's al weer een heel stuk beter en de "onweerswolken" (als die er al waren..) opgelost. Ik zei altijd "er zijn geen problemen, er zijn alleen maar oplossingen" en laten we dat zo verder hanteren en het plezier dat w'er aan hadden niet bederven door ge weet wel. Vooruit met die geit!


Zo mag ik het horen.
Inmiddels heb ik heel wat aangename en constructieve mailtjes binnen gekregen met o.a. goede ideeën. Om er toch al snel eentje te noemen is een vastgepinde topic te maken met "cactusbenodigdheden" en dat daar dan alle lijstjes en adressen in kunnen. Dan kunnen nieuwkomers ook ineens alle gewenste productinfo vinden en hoeft men niet het hele forum af te schuimen op zoek naar waar men iets schrijft over product x of y. In de vragen die men dan stelt naar een product kan men dan nog steeds adressen en merken geven maar kan men ook doorverwijzen naar die topic van cactusbenodigdheden. Het spreekt voor zich dat profs daar dan niets mogen in posten en dat het liefhebbers voor liefhebbers is zoals we hier gewend zijn.

Dat is er eentje maar ik heb veel interessante voorstellen binnen gekregen en allemaal zeer positief. Waarvoor veel dank. Ik publiceer later wel meer maar ben benieuwd welke mooie mails ik nog binnen mag krijgen.

We zitten blijkbaar terug op de rails, nu maar hopen dat men niet staakt bij de NMBS.

Mvg,
Kurt
dinsdag 11 december 2007 - 21:57
Pirex

Pirex

Ja, je ziet dit dikwijls in de periode rond Sinterklaas: als de papa of de mama niet tijdig ingrijpen, maken de kindjes hun eigen speeltjes kapot.
dinsdag 11 december 2007 - 22:45
kurt

Kurt

Moesten we allemaal robots zijn, dan had men voor forums geen moderatorfunctie moeten uitvinden he. Gelukkig zijn het op een forum allemaal verschillende mensen met elk een eigen karakter, eigen mening, eigen kweekmethode, eigen producten, eigen visie, eigen verzameling,...en dus moet het zoals in elk huishouden eens kunnen botsen he. Zolang je het daarna terug kan bijleggen is het een teken dat het goed zit. Want daarna kan men toch wel veeeeeeeeeel bijleren van elkaars negatieve en positieve ervaringen met een bepaalde cultivar, product,...

Dat is dan weer het leuke aan een forum EN hoe succesvoller en groter een forum des te gemakkelijker kan het tot meningsverschillen komen he.

Gelukkig is dit een cactusforum en zijn het dus liefhebbers die een stekel kunnen verdragen.

Mvg,
Kurt
dinsdag 11 december 2007 - 23:38
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

( Inmiddels heb ik heel wat aangename en constructieve mailtjes binnen gekregen met o.a. goede ideeën. Om er toch al snel eentje te noemen is een vastgepinde topic te maken met "cactusbenodigdheden" en dat daar dan alle lijstjes en adressen in kunnen. Dan kunnen nieuwkomers ook ineens alle gewenste productinfo vinden en hoeft men niet het hele forum af te schuimen op zoek naar waar men iets schrijft over product x of y. In de vragen die men dan stelt naar een product kan men dan nog steeds adressen en merken geven maar kan men ook doorverwijzen naar die topic van cactusbenodigdheden. Het spreekt voor zich dat profs daar dan niets mogen in posten en dat het liefhebbers voor liefhebbers is zoals we hier gewend zijn.)

(Dat is er eentje maar ik heb veel interessante voorstellen binnen gekregen en allemaal zeer positief. Waarvoor veel dank. Ik publiceer later wel meer maar ben benieuwd welke mooie mails ik nog binnen mag krijgen.)Kurt


Ik pleit er al geruime tijd voor om die zgn "vaste topics" te installeren. Men zoekt zich al eens te pletter om een of ander goeie tip uit het verleden weer op te vissen en men valt gedurigaan in herhalingen bis en bis enz. Hoeveel tekst is er al eens versleten over o.a. zaaien, enten en alle aanverwante problemen bvb Op papier bestaan er genoeg voorbeelden en hiervan mailde ik al eens onderdelen naar prille beginners die al hun vragen soms niet allemaal beantwoord krijgen via het Forum of slechts met stukken en brokken en moeten ze al een x aantal blz terug...enz enz.
woensdag 12 december 2007 - 17:13
Lucl

Lucl

Amaai heb hier op korte tijdt veel gemist precies . but i'm back now.
Zal nog niet zoveel zijn als vroeger maar zal iedere dag wel eens langs komen

Groetjes aan iedereen
woensdag 12 december 2007 - 18:39
stekeltje

Stekeltje

allez, terug welkom hè
woensdag 12 december 2007 - 19:29
Lucl

Lucl

Bedankt Sonja , Dit weekend mijn serre is rap isoleren sé want nog altijd ni gedaan
woensdag 12 december 2007 - 20:25
Alain1

Alain1

Luc, hoe durf je! Al uw mooi materiaal en uw serre nog niet geisoleerd ... uw witte broodsweken zijn al heel lang voorbij zulle!!!
woensdag 12 december 2007 - 20:45
stekeltje

Stekeltje

Bedankt Sonja , Dit weekend mijn serre is rap isoleren sé want nog altijd ni gedaan

hier ook nog niet, troost u
woensdag 12 december 2007 - 20:55
joijce

Tekst aangepast

Joijce

He Lucl leuk je weer terug tezien, en wat gemist nou er wordt een hoop heibel gemaakt over een paar zakken korrels (zal de naam niet noemen) lol
donderdag 13 december 2007 - 12:21
kurt

Kurt

He Lucl leuk je weer terug tezien, en wat gemist nou er wordt een hoop heibel gemaakt over een paar zakken korrels (zal de naam niet noemen) lol


Dat heb je nou eens mooi omschreven. Waar MAAKTEN we ons in hemelsnaam toch druk om.
Seramis, seramis, seramis,...

Mvg,
Kurt
donderdag 13 december 2007 - 12:31
AlainFSD

AlainFSD

CITAAT:
">#666666;'>
He Lucl leuk je weer terug tezien, en wat gemist nou er wordt een hoop heibel gemaakt over een paar zakken korrels (zal de naam niet noemen) lol


Dat heb je nou eens mooi omschreven. Waar MAAKTEN we ons in hemelsnaam toch druk om.
Seramis, seramis, seramis,...

Mvg,
Kurt


Tja alles goed en wel, maar ik blijf wel op mijn honger zitten. Ben al jaren op zoek naar een degelijke Seramis leverancier in mijn omgeving en ben het een beetje beu om aan mensen uit het Brusselse te moeten vragen om een zakje mee te brengen omdat mijn plaatselijke Aveve(boerenbond)winkelier steeds beweert : Seramis niet bestaan, u gek. Hij herhaalt die onzin zelfs wanneer ik hem een lege Seramis verpakking toont : dit niet bestaan, u uitgevinden, ik van Argentina ...

Aan m'n hoela verdorie,

Alain fsd
vrijdag 14 december 2007 - 02:39
stekeltje

Stekeltje

Alain, in Moorslede bij e Nachtwaker, fushiakwekerij
vrijdag 14 december 2007 - 03:10
kurt

Kurt

Tja alles goed en wel, maar ik blijf wel op mijn honger zitten. Ben al jaren op zoek naar een degelijke Seramis leverancier in mijn omgeving en ben het een beetje beu om aan mensen uit het Brusselse te moeten vragen om een zakje mee te brengen omdat mijn plaatselijke Aveve(boerenbond)winkelier steeds beweert : Seramis niet bestaan, u gek. Hij herhaalt die onzin zelfs wanneer ik hem een lege Seramis verpakking toont : dit niet bestaan, u uitgevinden, ik van Argentina ...
Aan m'n hoela verdorie,
Alain fsd


Beste Alain,

Als het dringend is, kun je het alvast eens per mail aanvragen bij Parnoto. Die had een hele lijst adressen. Het ziet er naar uit dat we vanaf volgende week maandag die en andere lijsten toch mogen publiceren maar dan enkel door en voor liefhebbers.

Mvg,
Kurt
vrijdag 14 december 2007 - 08:50
joijce

Joijce

Alain fsd heb je de website van seramis al geprobeert, daar kun je vast meer info krijgen.
vrijdag 14 december 2007 - 11:59
Lucl

Lucl

Die gaste kunnen tegen meer dan we denken . Nog steeds geen zichtbare schade
vrijdag 14 december 2007 - 18:12
Ferdinand

Ferdinand

Die gaste kunnen tegen meer dan we denken . Nog steeds geen zichtbare schade

Inderdaad Luc, een cactus kan tegen een winterprik als deze maar droog staan. Maar met de huidige energie prijs is het toch wel een pak beterkoop als we onze serre deftig isoleren.
Fernand
zaterdag 15 december 2007 - 00:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon