menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Invriezen ...

Ga naar meest recente reactie

Alain1

Alain1

Hallo iedereen,

heeft iemand weet of een enige uitleg ivm het invriezen van stuifmeel?
Hoe, hoelang, methodes, .... je zegt maar als je enig idee heeft.
Het betreft stuifmeel van de Hamatocactus setispinus die ik effen nodig heb om zijn buur-naamgenoot te bestuiven, en ze bloeien natuurlijk niet terzelfdertijd ....
Alvast bedankt, Alain
zaterdag 29 juli 2006 - 18:47
Alain1

Alain1

Bedankt Willy voor de uitleg, van die Silicagel heb ik (ik gooi niets weg). We zullen dit morgen eens proberen en ff het resultaat bewonderen ... of juist niet.
Heb mijn H2 sinds 10 juli ...
Groeten Alain
zaterdag 29 juli 2006 - 19:13
Lucl

Lucl

Hou ons van het resultaat op de hoogte Alain, ben eens benieuwd.
zondag 30 juli 2006 - 08:59
Alain1

Alain1

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden en ik ben ook benieuwd.
zondag 30 juli 2006 - 09:00
Alain1

Alain1

Ik moest jullie op de hoogte houden betreffende het invriezen van stuifmeel ... wel: het is ................................................................................................................................................................................................................................................................................mislukt!

Het ingevroren stuifmeel heb ik gebruikt na 5 tal dagen en eens na 7 dagen. Eerst dacht ik dat het ging lukken daar er wat verhevenheid was en verkleuring was thv het onderste deel van de opdrogende bloem. Helaas, volgend jaar eens opnieuw proberen.
zaterdag 4 november 2006 - 23:34
Wardje

Wardje

Alain, zoals ik al op een ander topic heb gezegd, ik heb deze zomer (met goed gevolg!) pollen met uitstel gebezigd maar dan wel in de frigo (heb ik na 1 week gebruikt). Wel heb ik met interval van ongeveer een halve dag, 3 maal bestoven. Stuifmeel werd i tupperwarepot met deksel in frigo bewaard. Nu heb ik een schone bes op mijn hildewinetra hybride.
zondag 5 november 2006 - 00:43
Alain1

Alain1

Wardje, je had meer succes dan mij! Zal niet opgeven hoor en volgend jaar opnieuw proberen, er zit al iets in mijn achterhoofd
zondag 5 november 2006 - 07:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon