menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Overwinteren v. vetplanten

Ga naar meest recente reactie

mamiere

Mamiere

Hallo , ik heb merkelijk meer vetplanten dan vorig jaar , hoe laat ik die best overwinteren? Op dezelfde manier als cactussen? Misschien een domme vraag maar ik wil zeker zijn. Thnx.
dinsdag 2 oktober 2007 - 06:44
cactelders

Cactelders

Warmer en iets natter , ahw een beetje aan de klap houden!
dinsdag 2 oktober 2007 - 08:29
Harry54

Harry54

Ik heb een deel van de cactussen op een graad of 10 à 12. De vetplanten staan daar ook. Bij mooi weer sproei ik es wat en een heel enkele keer een beetje oppervlakkig wat water.
Harry
dinsdag 2 oktober 2007 - 13:02
mamiere

Mamiere

Oké , bedankt , hopelijk lukt het , t'zou jammer zijn als ze zouden " RIP " want er zitten schoontjes tussen , gekregen tijdens een bezoekje aan een forumlid. Merci zunne!!
dinsdag 2 oktober 2007 - 19:35
Harry54

Harry54

Rip gaan ze niet zo gauw, maar als ze te droog staan, doen ze er alles aan om in leven te blijven en concentreren ze zich voornamelijk op de bovenste bladeren. Na de winter zit je dan met veel bijna kale stammetjes.
Harry
woensdag 3 oktober 2007 - 07:11
mamiere

Mamiere

Nu staan ze in een onverwarmde veranda , waar het, als het echt koud is , soms maar 4 à 5 gr. is , mag ik ze dan in huis zetten ofwel zoals de cactussen inpakken in noppenfolie?
donderdag 4 oktober 2007 - 21:08
Wiebe

Tekst aangepast

Wiebe

Mamiere,

Ik denk dat het voor vetplanten moeilijk is om een algemeen antwoord op de minimum-temperatuur voor de overwintering te geven. Dat geldt natuurlijk ook voor cactusssen! Er zijn genoeg vetplanten die lage temperaturen kunnen verdragen maar er zijn ook genoeg soorten waarvoor de temperatuur veel hoger moet zijn. Het gebied waar de planten oorspronkelijk vandaan komen geeft een indicatie. Vetplanten uit tropisch Afrika, Madagascar etc. hebben vaak een wat hogere minimumtemperatuur nodig. Sommige Aloë-soorten kunnen vorst verdragen en volgens mij ook diverse Mesems.

Vriendelijke groeten,
Wiebe
donderdag 4 oktober 2007 - 22:27
jumperke

Jumperke

Wat is de winterverzorging voor de soort:Portulaca afra variegata???

groetjes jerko
vrijdag 5 oktober 2007 - 17:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon